![]() |
[Gedicht] een miljoen keer ik mis je..
Misschien n' beetje afgezaagd, maar hier komt ie hoor;
"Half jaar niet gezien, zes maanden niet geroken, vijf-en-twintig weken niet gehoord, honderd-tachtig dagen niet gesproken, zes-honder-vijftig uren niet gevoeld. Duizend keer aan je gedacht, vijftig keer zal ik bellen of niet? Een miljoen keer ik mis je." |
ahhhhw^^ Het is geen hoogstandje, maar ik weet wel, dat als je dit aan iemand geeft diegene een onsterfelijke glimlach op zijn/haar gezicht heeft
|
26 weken, 183 dagen ;)
Hoe kom je aan die 650 uur? 650/24=27 dagen |
'Een miljoen keer ik mis je' vind ik niet zo vloeiend lopen, ik zou er iets als 'Een miljoen keer, 'ik mis je'' van maken. Ook vind ik de klank 'oe' in 'gevoeld' niet zo mooi passen bij het voorgaande, het klinkt wat hard/abrupt aan het einde van die zin.
Verder vind ik het leuk, het is lief en juist door dat simpele wordt het ontroerend. Als je iets giet in hele stilistische verwoordingen en briljante vondsten wordt het vaak toch wat droger, maar dit hakt er direct in omdat alle lezers precies weten wat ermee wordt bedoeld; het is meer universeel. |
ik sluit mij aan bij xineof. de laatste regel valt wat uit de toon, probeer mss een miljoen keer: ik mis je, een miljoen keer, 'ik mis je', een miljoen keer mis ik je, ik mis je, een miljoen keer, usw, usw. zes maanden niet geroken is erg droog, maar wel leuk. misschien een beetje afgezaagd, maar je raakt wel de juiste toon, denk ik.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |