![]() |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #4
Nummer 3
Citaat:
|
Ik zal mijn vraag hier nog maar eens posten, het heeft niks met voeding te maken maar goed: hoe kan je je conditie opbouwen? En dan specifiek gericht op crosstrainers, ik heb er nl. zelf een en sta er iedere dag op maar na een half uur val ik zowat van vermoeidheid om... Dus ideeën iemand?
|
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die het moeilijk vinden om te eten waar andere mensen bij zijn...?
|
Citaat:
|
Ik zelf sport gewoon tot dat ik écht niet meer kan, na verloop van tijd ligt die grens telkens verder.
@phink: Ja, en nee. Ik durf niet ongezond te eten bij mensen in de buurt maar ik wil wel graag 'showen' dat ik gezond eet, dus fruit ofzo. |
Citaat:
|
Ik heb dat ik ook "gewoon"eten, zoals bijvoorbeeld brood, dat ik dat vervelend vind om te eten waar andere mensen bij zijn... :confused: En ik snap niet echt waarom...
|
Citaat:
|
gewoon een wekker zetten of stopwatch op 31, de volgende keer 32, en dan ach wat is 35 nou voor een verschil... etcetcetc. als je erna toe werkt lukt dat echt wel (Y)
|
Citaat:
maar dat heeft meer met de mensen te maken dan met het eten Ik vind dat eten er stom uit ziet (bij mij) en neem aan dat het bij jou ietsjes anders ligt |
Citaat:
En dat het bij mij ietsje anders ligt...? |
Citaat:
ik durf niet te eten in bij zijn van (vreemde) mensen, maar ook niet te drinken, te praten etc. Dus op die manier. Maar het lijkt me gezien de topic dat jij het over iets anders hebt. |
Citaat:
|
Ik voel me nog wel eens 'ongemakkelijk' als ik bijvoorbeeld bij Mc.Donalds iets eet ofzo, omdat dat 'slecht en ongezond' is :p Heb ik bij, om maar iets te noemen, de V&D geen last van, omdat dat er 'gezonder' uitziet.
Het is wel een stuk minder dan toen ik heel erg bezig was met wat ik at enzo, toen ging ik ook liever niet in het openbaar een ijsje eten ofzo, maar dat is over, daar geniet ik nou juist weer van :) |
Citaat:
|
Ik heb een vraag:
Ik vul wel vaker de voedingsmeter van becel in en daar komt altijd uit dat ik te veel verzadigde vetten tot mij neem maar ik heb niet zo'n idee waar dat in zit en hoe ik dat kan veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
hoeveel mag ik wegen
ik ben 14 ( bijna 15 , 19 juli) en ben ong 1.65 en mijn nicht 18 jaar en dies ong 1.72 |
Citaat:
|
@Aniek:
1.65 m + 14 Jaar: 42-61 kg 1.65 m + 15 Jaar: 44-63 kg 1.72 m + 18 Jaar: 51-73 kg |
Citaat:
idd maar ik wilde dit nog even toevoegen: maar dat wil niet zeggen dat als je er een paar kilo boven zit dat je meteen veel te dik bent hoor :) |
oke dankjewel
maar ik weeg 61 kilo en dat vind ik te dik voor mijn leeftijd. |
Citaat:
|
Aniek je ziet er echt niet dik uit hoor :)
|
Even antwoord op de vraag uit het vorige Voeding en gezondheidtopic,
Ik heb ongeveer 63 kilo gewogen en nu 55.8 Kilo. En ik ben 1.70 m. lang.. Heb ik in ongeveer 1/2 maanden gedaan.. Ik ben vanaf de 57.8 kilo op www.maija.valtaf.nl begonnen.. :) |
Citaat:
|
Wat is dat voor een onzin,
Je hebt zeker dat van gisteren gelezen, maar dat komt doordat ik door s'avonds met het stappen niet alles kon opschrijven, en ik de hele dag vanaf s'ochtents vroeg tot laat heb gewerkt, met 10 min pauze alleen.. en dus te lui was om alles bij de houden (dat staat ook in mijn dagboek) Mja, als jij serieus een feit hebt om mij darvoor te beschuldigen vind ik het goed. maar die heb je niet.. :nono: |
Citaat:
Ik vroeg me trouwens af of iemand nog meer producten weet waar voldoende eiwitten in zitten naast eieren, kipfilet, kwark, vlees en vis. Of is het dat wel zo'n beetje? |
Citaat:
|
@ maija
2kg in een week :eek: (en das niet de eerste week dat je bezig bent, dus) je bent ongelooflijk veel afgevallen in heel korte tijd ik weet niet precies wat je doel is maar dit is geen gezonde manier van lijnen dat weet je wellicht zelf ook wel Maar naast dat het niet gezond is, is het op de iets langere termijn ook niet effectief. Als je weer meer gaat eten, zal je lichaam die kans aangrijpen om zoveel mogelijk reserve op te bouwen, waardoor je verdikt. Toch snap ik het niet zo goed eet ze zelfs te weinig voor de spaarstand ofzo? |
Citaat:
Als dit hele verhaal over somatypen je niets zegt, of als je er meer over wilt weten verwijs ik je door naar deze link: [link] Om een voorbeeld te geven. Ik zelf ben (iets meer dan een jaar geleden) ong. 15 kg afgevallen door maar 1000 calorieën per dag te eten. Daarvan ben ik er 2 weer van aangekomen na een paar weken en het gewicht wat ik daarna had heb ik voor heel wat maanden behouden. Ook heb ik ondanks mijn 'crashdieët' niet al te veel (spier)massa verloren. De enige logische verklarking hiervoor is dat ik een overwegend mesomorfe lichaam heb. Wat ook klopt als ik kijk naar de kenmerken van mijn lichaam. |
Citaat:
Sorry?! Ondergewicht?! Een gezond gewicht hoor... Ik met m'n 1.73 en 55 kilo heb ook een gezond gewicht, dan kan zij Zeker weten geen ondergewicht hebben! |
Citaat:
|
Voor zover ik weet geld dat pas bij 19...dat zie je ook op de link die iemand anders had gepost van een bmi meter
|
14: 1.73m / 47-67kg
18: 1.70m / 51-72kg ^ Volgens http://vc01.netcon.nl/body_mass_index/body_mass.html is dat ongeveer een goed gewicht bij de lengte die 'jullie' hebben. Twee kilo per week afvallen is echter wel behoorlijk veel. Kans is heel groot dat je dat (of meer) weer aankomt zodra je weer wat meer gaat eten. En 1200kcal is gewoon te weinig om normaal mee te kunnen functioneren, zeker als je ook sport. |
Citaat:
|
ik ben nu ook ong 3 / 5 kilo afgevalle :)
wil nu ong nog 5 kilo afvallen .. ( 55 kilo) |
Citaat:
maar ik heb ook helemaal geen aanleg om dik te worden dus zou een crashdieet eventueel wel werken? |
Citaat:
Edit: Ieder lichaam past zich aan op de hoeveelheid voedsel die het krijgt, maar sommige mensen zijn hier minder gevoelig voor. Hun stofwisseling is beter bestand tegen 'een stootje'. Dat wil zeggen dat hun stofwisseling minder en minder snel vertraagd en zich ook sneller hersteld. Waarschijnlijk ben ik zelf een van deze mensen, aangezien mijn overwegend mesomorfe lichaamstype. Maar goed, ik kan je in ieder geval niet aanraden het 'uit te proberen' omdat de kans dat je je stofwisseling flink verneukt te groot is. En bovendien mis je allerlei belangrijke voedingstoffen en heb je een grote kans om op die manier een eetstoornis te ontwikkelen. |
ik ben daar ook aangemeld maja
|
Citaat:
ik vraag het alleen maar net alsof ik al iets misdaan heb ofzo Niet weer een preek aub |
Hmz :eek:
|
Citaat:
@Rammetje: Wat is er? |
Ik heb sinds een paar dagen een heel vreemd bobbel ding onder mn tong.. echt heel onsmakelijk..
t lijkt op een soort blaar ofzo.. en het zit in de weg.. k voel m gewoon de hele tijd.. weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen om het weg te krijgen? [als het een blaar is doorprikken ofzo?] [ben ik even blij dat mn vriend op vakantie is.. pfoe.. k zou nu maar met hem zoenen of iets anders..] |
dat hoort niet echt in dit topic denk ik :o
maar bedoel je een hard doorzichtig rond bolletje ongeveer in het midden van de onderkant van je tong? heb ik ook wel eens, weet niet wat het is maar 't gaat altijd na een paar dagen vanzelf weg. Je zou ook een aft kunnen hebben, die zijn zachter en minder rond, die krijg je meestal door vitamine c gebrek, dus even een paar dagen wat bijslikken en dan voortaan genoeg groente en fruit eten, dan gaat het over en krijg je het niet opnieuw. Citaat:
relatief eiwitrijk zijn bijvoorbeeld (náást de dingen die je al genoemd hebt) 100 gram 30+ kaas = 32 gram eiwit (290 kcal) 100 gram pinda's = 28,5 gram eiwit (630 kcal) 100 gram 48+ kaas = 25 gram eiwit (350 kcal) 100 gram cashewnoten/amandelen = 18 gram eiwit (580 kcal) 100 gram valess = 16 gram eiwit (120 kcal) 100 gram walnoten = 15 gram eiwit (660 kcal) 100 gram quorn = 12,5 gram eiwit (90 kcal) 100 gram tofu = 12 gram eiwit (120 kcal) 100 gram hazelnoten = 10 gram eiwit (600 kcal) 100 gram gemiddelde schelpdieren = 10 gram eiwit (50 kcal) 250 ml magere yoghurt = 10 gram eiwit (85 kcal) 250 halfvolle melk = 9 gram eiwit (120 kcal) 100 gram linzen = 9 gram eiwit (115 kcal) 100 gram nierbonen = 7 gram eiwit (95 kcal) 100 gram bruine bonen = 6 gram eiwit (80 kcal) 100 gram witte bonen = 6 gram eiwit (75 kcal) 100 gram kekerewten = 5 gram eiwit (120 kcal) de noten zijn wel eiwitrijk maar bevatten ook veel vet, wel onverzadigd vet, maar daardoor zijn ze vrij calorierijk, waardoor je er waarschijnlijk geen 100 gram van zal eten :) |
Citaat:
|
Kwark dus, en bijvoorbeeld tonijn op brood :)
|
de peulvruchten kun je eventueel gebruiken in plaats van aardappelen :) behalve als je niet van peulvruchten houdt :P
|
Oh heerlijk zeg, ik ben vandaag weer eens gaan sporten! Ik heb vakantie en door de examens ben ik 2 weken niet aan sporten toegekomen... nou ik kan je zeggen: dat deed me heel erg goed! Om het rustig op te bouwen ben ik een kwartier gaan hardlopen. Muziekje erbij en het gaat al een stuk makkelijker! Heerlijk, het lijkt alsof ik in een ander lijf terecht ben gekomen, zo lekker voelt het :) :D Aangezien dit ook een 'gezondheids-topic' is, vraag ik me af hoe jullie fit blijven en bewegen om in vorm te blijven. Doe je het alleen om in vorm te blijven of ook om de redenen die ik noem?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08. |