![]() |
aarde buitenste binnen???
een vriendin van me kwam pas met een theorie over dat de aarde binnenste buiten zat. Dus dat wij aan de binnenkant van de aarde leven. Hoe verder wij van het aardoppervlak afgaan, hoe oneindiger het wordt. Onder de aarde, dus als je door het oppervlak van de aarde heen boort, zit de hel, in het midden van de aarde, van de oneindigheid is God. Dit gaat natuurlijk tegen alle natuurwetten in, want op deze manier klopt pi x straal tot de tweede of weet ik veel niet meer. Als de aarde binnenste buiten zou zitten dan zou je de straal van de lucht/hemel/atmosfeer/ik kan het goede woord niet vinden, kunnen berekenen, maar die is oneindig dus volgens die theorie. Maar goed, er zijn wel meer dingen die tegen de natuurwetten ingaan dus daarom vind ik het nog geen reden om die theorie af te wijzen.
Toen ik klein was, dacht ik toen mij voor de eerste keer werd vertelt dat de aarde rond was, dat wij aan de binnenkant van de aarde leefden. En ik snapte daarom ook niet hoe het kwam dat ik de andere kant van de aarde niet kon zien als ik omhoog keek. Dit zou je het menselijk instinct kunnen noemen. Wat dachten jullie toen je voor het eerst hoorde dat de aarde rond was? Dat je aan de binnenkant of aan de buitenkant liep? |
Wtf, dit slaat echt nergens op. :confused:
Uiteraard dacht ik aan de buitenkant te lopen. |
Nonsens, dan zou om te beginnen de helling van de aarde omhoog moeten lopen. Los van dat ruimtevaart dan onmogelijk zou zijn, ondanks dat we dat al hebben gedaan.
Bovendien, dan zou het feit dat we een bodem onder onze voeten hebben betekenen dat we leven in een holle bol midden in een oneindige massa magma. En dat is op zijn beurt vanwege de hitteontwikkeling onmogelijk. |
Klinkklare onzin. Als wij aan de binnenkant van een soort van holte zouden leven, waar staan de zon, de maan en de sterren dan?
Verder werkt dan het hele zwaartekrachtprincipe niet meer omdat de hel dan een oneindige massa zou moeten voorstellen waardoor alles fijn in't midden van die vage holte zou moeten gaan hangen, en als het net iets buiten het midden zou hangen zou het een aantrekkingskracht naar de rand krijgen; het minste of geringste dat dus tegen dat midden aan zou komen zou de rest van de handel naar de rand, waar wij dus zouden leven, torpederen. En de aarde is van binnen gewoon een klont ijzer met wat gesmolten steen er omheen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet verder niets over hoe dat experiment gegaan is en over de betrouwbaarheid ervan maar goed. Is er wel eens aangetoond dat de aarde bol is? Citaat:
maar wat dacht je toen je klein was? |
Citaat:
Citaat:
en wat dacht jij toen je klein was? Zeg trwns niet ik dagt dat ik aan de buitenkant liep als je er niet over nadacht toen je klein was, als je dat pas aannam toen je het al eerder van anderen had gehoord. |
als we dat gaan denken, dan is 1+1 ook geen 2 meer, als we al niet meer kunnen aannemen dat de aarde bol is, dan kan je net zo goed de hele wetenschap (rekenkunde etc) weggooien, dat de aarde bol is, is geen theorie, maar aangetoond. Nu kan je gaan zeuren of of wat is aangetoont wel betrouwbaar is, mja zo als ik zei dan is 1+1 geen 2 meer.
Discussie over big bang, evolutie theorie kan ik helemaal begrijpen, maar dit is niks |
Citaat:
Wat ik dacht toen ik klein was? Ik was voor mn 4e al bezig met lezen dus voor die tijd heb ik wel ergens gezien dat de wereld rond was. |
Mijn ouders hebben mij toen ik klein was gewoon verteld dat ik aan de buitenkant liep, is dat raar? :s
|
Citaat:
Citaat:
|
Eh, dat ik aan de buitenkant liep, volgens mij
Maar wat heeft dit met religie te maken? |
hier is al een erg mooi topic over bij wetenschap en filosofie
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1203462 |
Citaat:
|
Jou vriendin heeft een artikel gelezen hierover, dus doe niet of het jouw eigen idee is.
De bron kan ik zo 1.2.3 niet vinden maar het staat ergens op internet. |
Citaat:
ik zeg juist meteen in de beginpost dat ik via haar aan deze theorie kom, en ik zeg alleen wat zei dacht. ik zeg overal volgens mijn vriendin bij!! En mijn vriendin heeft het van haar vader voor het geval dat je het wilt weten, en die zal het idd vast wel van een artikel ofzo hebben, mss, of van een boek, hij zal het vast niet zelf verzonnen hebben. |
Citaat:
en inderdaad, als je deze theorie aanneemt kun je inderdaad wel helemaal overnieuw beginnen met de wetenschap wat betreft astrologie enzo, de rekenkunde heeft hier natuurlijk niets mee te maken. |
Citaat:
ok |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook als de ruimte middenin oneindig is zal de massa van de hel aan de buitenrand een constante kracht uitoefenen op wat daar in die ruimte zweeft, oftewel alles gaat naar de rand, tenzij het een perfect ronde massa is die in het midden zweeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar als de zon nu aan de ene kant door de aarde wordt getrokken, en de maan en een paar sterren naar de andere kant, dan trekken die twee elkaar ook weer aan naar elkaar toe en blijft het in het midden toch?
Wil je me nog even uitleggen hoe het ook al weer komt dat de maan niet op de aarde valt, ik heb het ooit weleens geweten maar ben het weer vergeten. |
Hmm, maar met een holte waarin de zon draait is het net mogelijk dat we dag en nacht hebben, omdat er niets is om de zon tegen te houden en zo de nacht te veroorzaken.
|
daar is ook een verklaring voor, het licht gaat niet recht, maar het gaat naar het punt van de aarde dat het dichtste bij is. Dat het licht niet recht gaat is eigenlijk al soort bewezen omdat als de maan voor een ster langsgaat, kun je berekenen hoe snel je de ster weer ziet. Maar nu blijkt dat je het licht sneller ziet dan je berekent hebt, en dat betekent dat het licht om de maan heen gaat. en dus niet recht.
in het andere topic hier over op w&f staat een link naar een (audio) artikel over deze theorie, daar staat het wat beter uitgelegd. |
aaaaaaaaaah, eindelijk van iemand (slim meisje) gehoord dat zij ook dacht dat ze aan de binnenkant liep toen ze klein was.
|
Grappig dat mensen dit serieus nemen.
|
waarom zou je dat niet doen, ik zeg niet dat ik in deze theorie geloof maar ik zeg ook niet dat het onzin is, waarom zou ik, ik heb dit topic eigenlijk geopend onder andere met het doel zodat jullie mij kunnen overtuigen dat het niet waar is, maar is jullie nog niet gelukt :(
|
Citaat:
|
http://www.mediate.org/images/earth%20from%20space.gif
Deze foto is natuurlijk een onderdeel van het Zweedse complot tegen de mensheid! Net zoals al die andere miljoenen foto's van de aarde, sterrenstelsels en planeten. |
Citaat:
Licht gaat volgens Einstein inderdaad niet recht, maar het wordt ook beïnvloed door gravitatie. Maar er klopt nog altijd geen ene sodeflikker van je verhaal. |
Citaat:
|
Toen ik voor het eerst hoorde dat de aarde rond was, dacht ik altijd aan de horizon te kunnen zien dat de aarde rond was.. dat het zo'n beetje rond afliep.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt in plaats daarvan ook uitleggen waarom het volgens jou niet klopt wat die meneer AKH over licht zegt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20. |