![]() |
*.avi bestand kleiner maken?
Een *.avi-bestandje is een beetje erg groot geworden voor een film van maar 16 minuten, namelijk 5.6 GB. Ik heb iets opgenomen met AMcap en (denk ik) iets verkeerds gedaan waardoor hij zo groot is geworden.:bloos:
Kan de grootte van het bestand nog worden verkleind door een programma, of is er niks meer aan te veranderen? Tnx, |
Misschien kun je hem naar Divx of Xvid converteren? Daar wordt ie wel een stuk kleiner van.
|
Je kunt de avi "choppen", dat betekent dat je het bestand in meerdere delen kan splitsen, bijvoorbeeld in 8 x 500 Mb.
Je kunt daar AviChop voor gebruiken. Je kunt ook VirtualDub gebruiken, dan wordt het filmbestand gecomprimeerd. Het zijn geen grote files, dus je kunt ze eventueel via msn ( blesjoe@msn.com ) toegestuurd krijgen. Hier alvast de gebruiksaanwijzing : FILE ; OPEN VIDEO FILE (AVI) VIDEO ; COMPRESSION = DIVX;-) MPEG-4 LOW-MOTION FILE ; SAVE SEGMENTED AVI & GEEF NIEUWE FILE NAAM NEGEER EVENTUELE FOUTMELDING : HACKED COMPRESSION DRIVER KLIK YES EN DUBBEN (COMPRIMEREN) START VANZELF Kijk ook eens op HTTP://WWW.SIMTEL.NET/PUB/DL/15774/SHTML of zoek op www.downloads.com naar VitualDub 1.4 of hoger. Van AviChop heb ik geen website. Succes |
VirtualDub is een freeware encode programma dat niet al te ingewikkeld is, hoewel ik die codec AMcap niet ken, kan best dat ie het niet ondersteunt. (6 minuten en 5,6 gigs klinkt trouwens meer als RGB avi filmpjes)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |