![]() |
[Laptop] Laptop kopen
Hoi, ik wil een laptop kopen, maar ik heb geen idee wat voor eisen ik aan de laptop moet stellen.
Dell's Latitude D600 2.0GHz Dothan Pentium-M 755 Intel 855PM chipset ATI Mobility Radeon 9000 w/32MB 2 x 256MB Hynix PC2100 4x DVD+RW/CD-RW (HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N) 80GB Hitachi 4200RPM Hard Drive 14.1" SXGA+ display (native 1400 x 1050) Intel's 2200BG 802.11b/g WiFi card Broadcom Gigabit Ethernet Dell TrueMobile 300 Bluetooth 6 cell primary battery (11.1V, 4.7AH, 53WH) 6 cell modular bay battery (11.1V, 4.32AH, 48WH) Deze kwam ik tegen. Deze termen zeggen mij allemaal helemaal niets. Kan iemand mij wat uitleg geven? Verder keek ik net even rond in dit forum en ik kwam tegen dat computer met een grote capaciteit veel stroom gebruiken (logisch natuurlijk). Hoeveel is veel? Ik denk dat ik graag een zuinige zou hebben namelijk. Zoals jullie merken heb ik er totaal geen verstand van, en ik stel jullie hulp dan ook erg op prijs. :) |
alvast om je ff op gang te helpen en wat alles is:
2.0GHz Dothan Pentium-M 755 = de processor Intel 855PM chipset ATI Mobility Radeon 9000 w/32MB = volgens mij de videokaart 2 x 256MB Hynix PC2100 = intern geheugen 4x DVD+RW/CD-RW (HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N) = dvd drive 80GB Hitachi 4200RPM Hard Drive = harde schijf 14.1" SXGA+ display (native 1400 x 1050) = monitor Intel's 2200BG 802.11b/g WiFi card = wireless lan-netwerk Broadcom Gigabit Ethernet = snelheid van het internet (ca. 120MB/s) Dell TrueMobile 300 Bluetooth = bluetooth verbinding, (zit ook vaak in mobieltjes) 6 cell primary battery (11.1V, 4.7AH, 53WH) =accu 6 cell modular bay battery (11.1V, 4.32AH, 48WH) = accu het is wel handig als je ook even de prijs erbij zet, dan kunnen anderen misschien ook even meedenken. (stroomverbruik heb ik niet echt verstand van) |
Okee, dank je wel, nu kan ik in ieder geval die woorden gaan googlen.
Prijs is tussen de 1000 en de 1500 euro. :) |
Alleen de CPU is wel redelijk.
Rest is niet echt 'je van het' voor die prijs. Te duur dus. Waarvoor wil je een laptop gaan gebruiken en wat is je budget dan? |
Citaat:
Waarschijnlijk zal men hier wel weer Medion of Acer achtige b-merken adviseren. Ik ga zelf voor een mooie Sony S4 serie notebook. Deze heeft itt andere notebooks in deze prijsklasse een laag gewicht (1.8kg) en toch nog een redelijke batterijduur (3 uur). |
Citaat:
|
Ik heb voor 1100 euro een dell die 10 keer beter is (y) Je moet ook goed hun acties in de gaten houden. Ik heb er 1 gekocht toen ik 100 euro korting kreeg, gratis dubbel geheugen en geen transport kosten. Beter kan je het niet hebben (en deze actie komt eens in de zoveel tijd terug). Overigens gaat de prijs steeds ietsje omlaag, tot het laagste punt, dan schieten ze m weer omhoog. Beetje vreemd, maar t is wel zo. Ik heb ze zeer lang in de gaten gehouden :p
Ja, ik heb gezeur gehoord over mn videokaart, maar hij werkt perfect en ik heb zat mensen gehoord die hebben gezegd dat het niet zo'n issue is. Zeker omdat ik geen spellen speel. Geen grote althans. (Ik heb btw een inspiron 510m, maar dan wel aangepast). Latitude is btw geen studenten laptop :o Je moet bij de inspiron serie kijken (als je voor een dell gaat tenminste). |
Als je geen spellen speelt, dan boeit de 3d kaart helemaal niet.
Het ligt gewoon helemaal wat je met een laptop wilt doen, en wat je belangrijkste punten zijn, voor King is design belangrijk, immers de Sony Vaio serie staat daar bekend om. |
Citaat:
|
en xblack toch?
|
Wat ik ermee wil kunnen doen:
- films bewerken --> veel geheugen is wel handig denk ik - schoolwerk enz. daar is dus niet veel capaciteit voor nodig 1000-1500 euro is inderdaad mijn budget, niet hoeveel die laptop kost. Dat was een voorbeeld. Edit: o ja, ik denk dat ik hem voornamelijk thuis (= op stroom) wil gebruiken. |
Citaat:
2.0GHz Dothan Pentium-M 755 --> kan iemand mij uitleggen hoeveel GHz 'veel' is? Mijn huidige computer is nogal traag aan het worden. Het verschilt een beetje per keer, maar de computer heeft al moeite met het afspelen van een filmpje van zo'n 800 - 1000 kb/sec. Zijn er uberhoud nog nieuwe computers waarmee het afspelen van zulke filmpjes een probleem zou kunnen zijn? |
Citaat:
2.0GHz is in dit geval veel. het type processor, de Pentium-M is namelijk in 2.0GHz versie sneller dan een 3.0GHz versie van een processor zoals bijvoorbeeld de Pentium 4 en AMD Athlon 64 |
Citaat:
Wat is dan wel een snelle videokaart? |
Citaat:
|
6200 is budget, c.q low end.
X800XT mobile schijnt ook al een tijd uit te zijn. Ik geloof dat de laptops met een 6800Ultra Mobile pas beginnen bij de 2000, DELL XPS,etc. In de €1500 range moet je toch meer naar de X700 Mobile/9700 Mobile/9600 Mobile/6600Go kijken. |
Citaat:
|
Hallo, ik wil ook graag een laptop kopen maar mijn budget is dus lang niet zo groot. Hebben jullie misschien tips voor goedkopere notebooks die goed zijn? Ik ga hem voornamelijk voor school gebruiken.
En hij moet ook te gebruiken zijn voor draadloos internet. Ook ik heb er maar weinig verstand van en ik zou jullie hulp op prijs stellen. |
Citaat:
Of je het kan uitzetten is een 2e. Citaat:
Wat is je budget trouwens + je waarvoor wil je hem gaan gebruiken?, alleen school of ook grote opslag, etc, wat zijn belangrijke punten?mobiel of ook aan het net stroom, e.d. |
Hmm een 2e hands wil ik denkik liever niet.
Op school wordt gebruik gemaakt van een draadloos netwerk. Maar ik heb begrepen dat ik daar dus ook een netwerkkaart voor kan kopen of zoiets. Minimaal 256MB intern geheugen. Hij moet gewoon handig mee te nemen zijn enzo. |
als je een laag budget hebt, zou ik juist 2e hands kijken, voor zo een 2e hands TU laptopje.
|
Citaat:
|
Okee bedankt ik zie bij Dell wel een paar goeie staan. Jammer dat de ouders niet willen sponsoren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |