![]() |
Boeken voor de vakantie
Ik weet niet of hier al een topic over is, if so mijn diepste en nederigste excuses. If not, is de vraag vrij simpel: welke boeken nemen jullie mee op vakantie? Ik heb zojuist de biografie van Jim Morrisson, ''Triomf en Tragiek op de Tourcols'' en, als literaire hoogtepunt, ''De Kreutzersonate en andere verhalen'' gehaald.
|
Misschien ga ik wederom proberen om De wereld van Sofie uit te lezen.. En wie weet lukt het dit jaar :p
|
Ik neem niets mee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe ik nu leef van Meg Rosoff, oid. iig
|
Ik neem mijn Narnia-serie mee, mits ik die natuurlijk heb weten te bemachtigen. (jaja, vakantie: luchtig lezen)
Vorig jaar had ik de 'donkere toren' serie, van Stephen King. Las ook heerlijk weg. En anders worden het weer de Donald Duck pockets van mijn 'agrarier'-vrienden |
Ik lees in mijn vakantie Tot Zoens van Remco Campert.
En misschien De ontdekking van de hemel van Mulish. Maar dat weet ik nog niet. |
Hersenschimmen,
weet even niet meer welke schrijver. Of misschien begin ik er wel veel eerder in. :o aangezien ik pas laat op vakantie ga. |
Citaat:
|
Oh, ik heb even gechanged.
Ik lees op vakantie:
En dat allemaal in Toscane. |
Citaat:
In iedergeval gaan dit jaar 'Also Sprach Zarathustra', 'l'oeuvre au noir' en 'the world according to Garp' mee. Nu alleen nog iets leuks van eigen bodem vinden, en dan kan ik mijn vakantie weer vooruit ;). |
Citaat:
|
Citaat:
|
In Humo staat er elke week iets over welke boeken aanraders zijn voor op vakantie, adhv interviews met bv's.
|
Citaat:
|
Momenteel ben ik op 'vakantie' bij mijn moeder en ik heb de volgende boeken vanuit Utrecht meegesleept om de komende weken te lezen:
Meisje Niemand van een Poolse schrijfster Lolita lezen in Teheran van Azar Nafisi Pride and Prejudice van Jane Austen De first lady van Georgië van Sandra Roelofs De romantische school van Alain de Botton Diplomacy van Henry Kissinger Nothing bad ever happens in Tiffany's van Marian Keyes Across the river and into the trees van Ernest Hemingway Alice in wonderland van Lewis Carroll De opstand der horden van José Ortega Y Gasset Lady Chatterley's lover van D.H. Lawrence Le mythe de sisyphe van Albert Camus Metroland van Julian Barnes Gedeeld verleden. Duitsland sinds 1945 van (red.) Patrick Dassen, Barend Verheijen en Friso Wielenga De grap van Milan Kundera Harry Potter and the order of the phoenix van J.K.Rowling Harry Potter and the Halfblood Prince van J.K.Rowling eind augustus en begin september ga ik op vakantie en daarvoor zat ik in ieder geval te denken aan peter pan, verder weet ik het nog niet helemaal :) maar heb nog tijd om er over te denken (A) |
- da vinci code van dan brown
- juvenalis dilemma van dan brown - bernini mysterie van dan brown (hoe origineel en onverwacht) - harry potter ofcourse - het meer van de meisjes van carol goodman - en ook ik heb de grootste plannen eindelijk de wereld van sofie uit te lezen :D - de boeken van nicci french, maar weet zo de titels niet die gaan zowieso weer mee op vakantie:) |
Ik ga niet echt op vakantie, mss een weekje fietsen, maar geniet wel van de vakantie op mn kamer :o
Daar wil ik iig in de vakantie de volgende boeken gelezen hebben: Al gelezen: Rene Appel - Als broer en zus Chris Wooding - De vloek van Alaizabel Cray J.K. Rowling - Harry Potter en de steen der wijzen J.K. Rowling - Harry Potter en de geheime kamer J.K. Rowling - Harry Potter en de gevange van Azkaban J.K. Rowling - Harry Potter en de vuurbeker J.K. Rowling - Harry Potter en de orde van de fenix C.S. Lewis - Het neefje van de tovenaar C.S. Lewis - Het betoverde land achter de kleerkast C.S. Lewis - Het paard en de jongen J.K. Rowling - Harry Potter and the half-blood prince In bezig: Truman Capote - Breakfast at Tiffany's Stephen King - Alles is eventueel (verhalenbundel) Moeten nog: C.S. Lewis - Prins Caspian C.S. Lewis - De reis van het drakenschip C.S. Lewis - De zilveren stoel C.S. Lewis - Het laatste gevecht Truman Capote - House of flowers Truman Capote - A diamond guitar Truman Capote - A christmas memory Katharine Neville - De acht Peter Straub - Jongen, meisje, verloren Of ik nog aan meer toe kom, zie ik wel :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
- Kroon van Zwaarden van Robert Jordan
- Ontdekking van de hemel van Mulisch (denk ik :o) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het eens met het slappe eind, dat had zeker een stuk beter gekund.
Ik zou ook eigenlijk niet uit kunnen leggen wat ik er zo goed aan vind, maar vooral de eerste helft is gewoon zo heerlijk om te lezen :) . Ontopic: Ik neem in ieder geval de volgende boeken mee (meer past er echt niet in mijn koffer :( ): - Dante: de goddelijke komedie - Dan Simons: deel 2 & 3 van Hyperion, ben ff de titels kwijt - Weis & Hickmann: meesterpoort - Ovidius: metamorfosen - Terry Goodkind - tweede wet van de magie - Homerus: Illias & Odyssee Een goede mix van fantasy en dingen die ik altijd al wilde lezen <3 :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |