![]() |
een onbekent nummer blokkeren
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar anders moet een FB het maar verplaatsen.
Ik heb op mijn huis telefoon al een tijdje last van iemand die mijn opbelt en zo snel als ik opneem hang hij/zij op. Tot soms wel een stuks of tien ker per dag. Zoals je begrijpt begin dit behoorlijk irritant te worden. Weet iemand hoe ik dit nummer kan laten blokkeren? |
kpn belle
|
Juist, als iemand nummerweergave uitzet kun jij dat nummer niet zien, alleen in de centrale is het zichtbaar.
|
Inderdaad bel KPN!
Het is dan soms handig om een paar tijdstippen te noteren waarop je bent gebeld (dan kunnen ze het snel nakijken). |
Hier heb ik ook eens last van gehad, het eerste wat KPN kan doen is proberen na te gaan waar de (hinderlijke) telefoontjes vandaan komen. Maar je zult eerst een brief krijgen waarin gevraagt wordt of je een onderzoek wilt starten, vervolgens moet je de datum en tijdstip opschrijven, als er meer dan 3 keer vanaf het zelfde nummer is gebeld, dan zal KPN een brief sturen naar de veroorzaker met het verzoek deze praktijken te stoppen. Mocht de overlast alsnog aanhouden, dan dan kan KPN de gegevens van de beller aan jou toesturen, maar LET OP! als je akkoort gaat met zo'n onderzoek, moet je rekening houden dat KPN verplicht is om ook jou naam en adres door te geven aan de veroorzaker. Het klinkt allemaal omslachtig, en dat is het ook.
Tot slot dit: KPN is GEEN partij in een telefonisch conflict, en kan en mag dan ook geen nummers blokkeren of aansluitingen afsluiten. :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
KPN heb je niets aan, maar een nieuw nummer genomen.
|
als het een mobiel nummer is kunnen ze niks doen
|
Citaat:
Als je mij niet geloofd, dan ga jij maar eens 112 stalken met een mobieltje, gegarandeerd dat ze jou kunnen traceren. Ook al gebruik je een zg prepaid GSM telefoon! :eek: |
ik heb net kpn gebeld omdat wij precies hetzelfde hebben, ik zeg tegen dat mens het is wel een mobiel nummer, "o, dan kunnen we niks doen", zegt ze :s :confused:
|
Citaat:
Omdat KPN geen (financieel) belang heeft in het natrekken van ongewenste telefoontjes of af luisteren van gesprekken ed, zal ze ook allerlij redenen verzinnen om het ook maar niet te hoeven doen, maar indien de politie en justitie om telefoontaps en gespreksgegevens vraagt, is KPN verplicht deze (op eigen kosten) beschikbaar te stellen, maar voor klanten geld dat doorgaans niet. :eek: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.