![]() |
nutteloos
Een ware reflectie van mijn uiterlijk
is enkel te vinden in een spiegel en niet in een gedachte dus bespaar mij uw moeite mijn uiterlijk te verfraaien met mijn innerlijk |
Hm hm. Het klinkt zo plechtig, je gedichtje, door dat 'uw'. Ik heb het idee dat het gericht is tegen een psycholoog, of zo, hoewel ik niet begrijp waarom diegene iemands uiterlijk wil veranderen. Het klopt niet helemaal. Maar volgens jou kun je je uiterlijk dus niet veranderen door je innerlijk te veranderen, omdat je je uiterlijk enkel in de spiegel kan zien? Hm, ik begrijp de logica niet helemaal. Kun je het me misschien uitleggen? :o
|
Ik ben zoals ik ben.
Accepteer me zoals ik hier voor je sta, en probeer er niet wanhopig nog een goed hart achter te vinden, want ik blijf wie ik al ben. Met 'uw' euhm, dat stopt er sarcasme in. |
bespaar mij uw moeite?
Bedoel je niet Bespaar mij de moeite/bespaar jezelf de moeite? Ik ben het zoiezo niet met de boodschap hierin eens. Je kent een persoon toch juist niet als hij zomaar voor je staat? Voor mij worden personen mooier/minder mooi naarmate ik ze beter leer kennen. Ik ga dus wél op zoek naar het innerlijk, en zeker dat dat invloed heeft op de buitenkant die ik zie. Niet mee eens? Ik vind het gedichtje niet zo, ik heb niet het idee dat het klopt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Diep.. dat is mooi :) maar wat je ziet, dat zie je. Je kunt met de woorden of gedachtes van iemand wel hem mooier vinden maar zijn uiterlijk zal er nooit door veranderen. Je zult anders naar hem kijken, maar het spiegelbeeld veranderd niet. Het uitelijk is een factor waar zekerheid, onzekerheid, blijdschap, verdriet vanuit komen. Denk ik...
overigens wil ik erbij zeggen dat ik het wel snap, wat jullie bedoelen, en ik denk dat een deel van mij (klinkt raar dit) maar dat ik dat ook wel vindt hoor. Maar ik geloof nog steeds dat je je ware reflectie slechts terug vindt in een spiegel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |