![]() |
Kettingreactie
Ik zie dat de topic Kettingreactie gestopt is! Wat jammer! Kunnen we dat nog een keer overdoen? Het was mijn favoriet!
Hoe werkt het: Iemand post een gedicht waarvan hij/zij de laatste regel schuin gedrukt maakt. Degene die vervolgens een gedicht maakt begint zijn gedicht met de laatste (schuingedrukte) regel van zijn voorganger. Ook dit gedicht heeft weer een laatste schuingedrukte regel enz enz... Let wel: Je maakt niet samen een heel lang gedicht, het zijn afzonderlijke gedichtjes. Bovendien heeft iedereen zijn eigen stijl en de gedichtjes hoeven dus niet te rijmen. Als eerste gedicht leen ik even een oud gedichtje van mezelf: ik zag een meisje in het gras en dacht aan haar te zien dat het meisje, liefde was vertrouwen ook misschien en dat zij met een stokje lief om zich heen kon slaan waardoor de bange dromen snel over zouden gaan een reisje om de wereld en voor iedereen geluk de wereld kon niet mooier en het stokje kon niet stuk ik had niet goed gekeken want zo was het meisje niet het meisje was geen liefde want het meisje had verdriet geen stokje te bekennen en het leven was geen reisje het was geen droom, nee sterker nog het was niet eens een meisje Het is nu dus de bedoeling dat iemand een gedicht bedenkt waarvan de eerste regel is: Het was niet eens een meisje Vergeet niet de laatste regel van dit gedicht ook weer schuin gedrukt te maken |
|
Hoe kom je daar nu bij? Hij staat zelfs nog op de eerste pagina:
Kettingreactie 2 (oeh, lang geleden dat ik jou hier heb zien posten trouwens) |
oe.. pardon :)
klopt, ik ben een poosje weg geweest.. ik kan mijn post niet wissen... vreemd... |
er is vast wel een forumbaas die deze post even voor mij wist
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |