![]() |
contact met andere jonge schrijvers
Hoi, beste medeletteraars.
Wat ik mij afvroeg is het volgende: zijn er afgezien van het forum nog andere mogelijkheden om met schrijvers van min of meer dezelfde leeftijd in contact te komen? Ja, er zijn natuurlijk nog andere fora op internet, maar dat is niet wat ik bedoel. Met 'schrijvers' doel ik ook niet op mensen die af en toe wat neerkrabbelen, maar toch meer op diegenen, die de bedoeling en de hoop hebben op een dag iets uitgegeven te krijgen (en dus ook bereid zijn hier tijd en moeite in te steken). Heeft iemand van jullie ooit gehoord van een soort verenigingen of wat dan ook, die dit soort mensen van jongere leeftijd samenbrengen? Of moet je dan op zijn minst student zijn? In hoopvolle afwachting van jullie reacties. Kristoph. |
Mijn oom vertelde me ooit dat er wel eens enorme meetings worden georganiseerd in de vorm van een creatief kamp, of iets dergelijks. Daar kun je met soortgenootjes je discipline beoefenen. Misschien is dat iets voor jou.
Ik weet alleen niet precies wat/waar/wanneer het is. |
Hm... Chris, wat heb jij daar nu nog aan. ;)
|
Citaat:
|
Hmm tja. Ik studeer journalistiek, dus de kans dat ik mij professioneel met schrijven bezig ga houden is al erg groot. (Ik freelance nu al redelijk wat) Maar ik heb zelf wel de hoop om ooit een of meerdere boeken uit te brengen, en dan hopelijk ook pure literatuur. Alleen of zo'n meeting of kamp daarbij helpt? Het zal ongetwijfeld bestaan, maar volgens mij kan je, als je echt wilt, beter heel veel lezen en schrijven, en gewoon een goed idee krijgen en niet bang zijn om het een paar keer te proberen, doorzetten dus. Ik denk dat toch zeker 3/4 van de Nederlandse schrijvers nooit naar zo'n kamp of meeting is geweest, als het niet meer is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet of je http://schrijvers.pagina.nl kent, maar misschien kom je via de links wel in contact met een persoon die je hier meer over kan vertellen.
Of er speciale verenigingen hiervoor zijn weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat je een vereniging zoekt, het lijkt me persoonlijk ook interessant. Misschien leuk om de informatie te posten hier als je wat gevonden hebt. //Denise |
Als je contact wil met andere jonge schrijvers moet je eens de jongeschrijverswedstrijd winnen (http://www.jongeschrijvers.nl). Hoewel in mijn geval ik het idee had dat veruit de meeste mensen puberschrijvertjes waren, maar dat kan bijvoorbeeld volgend jaar wel heel anders zijn.
|
Citaat:
Bowser vindt het volgende: op je 16e kun je nog geen schrijver zijn, dat komt pas met de latere jaren. Groeien moet je, door te produceren, dat vindt Bowser. Wat Bowser op zijn 16e schreef vond hij geweldig. Als Bowser het nu terugleest veegt 'ie er het liefst zijn bowser-billetjes mee af. Desalniettemin zegt Bowser: keep on dreamin', why not? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedankt voor alle goedbedoelde reacties. Even voor de duidelijkheid: ik heb het hier niet over meetings en kampen. Die kunnen erg gezellig zijn, maar lijkt me sterk dat iemand er ooit iets aan gehad heeft. Ook beweer ik niet dat ik echt goed, en zeker niet op professioneel niveau, kan schrijven. Wel doe ik mijn best om beter te worden, door te oefenen en ook weer wat meer te lezen. Wat ik dus zoek, is níet een meeting of een kamp, maar een groep(je) mensen die hier hetzelfde over denken en ook de moeite doen elkaar hierbij te helpen en aan te moedigen. Maar dan niet van achter de computer. Heeft iemand ooit van iets dergelijks gehoord, of bestaat het gewoon niet?
Betreffende Bowser: hij moet zich vooral niet inhouden, omdat zijn meningen over het algemeen een behoorlijke voet aan de grond hebben. Hij moet zichzelf echter ook niet gaan overschatten in zijn mensenkennis. Kristoph vindt wat hij schrijft meestal bagger, tot hij het aan mensen laat lezen, die het dan wel weten te waarderen. Dan vindt hij het een tijdje geweldig en na een week of twee heeft hij het er wel weer mee gezien. De eerstvolgende keer dat er weer zo'n wedstrijd op Jongeschrijvers.nl is, zal ik meedoen. Die andere website zal ik ook eens goed doorpluizen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dentaku. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laffe klappers die niet tegen kritiek kunnen, stelletje papegaaien.
Succes in de kudde, loop elkaar maar lekker na. Ik pis op jullie graf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
offtopig: hoi, ik ben Bowser. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan de ene kant heb je wel gelijk, want je moet wel iets hebben om over te schrijven, iets weten van het leven en zo. Maar als het echte pure fictie is, dan kan het best zo zijn dat een zestienjarige een goed boek kan schrijven. Het hangt er maar net vanaf waar je je inspiratie vandaan haalt en hoe goed je inlevingsvermogen is, toch? |
Citaat:
Wel is het zo dat, volgens mij, 'schrijvers' hun stijl ontwikkelen in jaren, en tja met zestien tel je die jaren gewoon nog niet. |
Citaat:
Er zijn wel mensen die op jonge leeftijd goed kunnen schrijven en dan ook realistisch overkomen (de verhalen dan) maar dat komt niet zo vaak voor. Dat wilde ik er mee zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15. |