![]() |
epigram
Hallo allemaal,
Ik moet voor Nederlands een epigram schrijven alleen ben ik niet zo goed in dichten :( Zou iemand er een voor me willen maken? Het maakt niks uit waar hij over gaat, dat mochten we helemaal zelf weten. Hij hoeft ook niet lang te zijn, twee regels is lang genoeg. Alvast bedankt :) |
Voor een verlegen meisje vraag je wel erg onbeschaamd of wij even je huiswerk willen maken :).
Heb je zelf helemaal geen ideeën? Wordt er dan van je verwacht dat het goed is? Als je niet goed bent in dichten, lijkt dit me een mooie kans te beginnen. Afijn, ik weet niet eens wat een epigram is dus ik kan je niet helpen. |
Ik denk zoiezo, verlegen meisje, dat er in dit forum niet echt mensen zijn die je zomaar zullen helpen.
Daarvoor willen we allemaal veel te graag dat je het zelf probeert, eventuele verborgen talenten ontplooit, dat je je stort in de kunst.. bla bla. Ik weet trouwens ook niet wat een epigram is. Misschien handig om erbij te zetten? |
Citaat:
Citaat:
Thais heeft zwarte tanden, Laecania heeft prachtige witte tanden. Wat daarvan de reden is? Laecania heeft gekochte, Thais heeft haar eigen tanden. Het is dus uiteindelijk toch nog positief voor Thais. |
Oeh dat ken ik, moet je zeker doen voor latijn of zo? Geloof dat mijn vriend eens zoiets moest doen..
|
Een epigram (puntdicht, sneldicht) is een kort en bondig gedicht met een woordspeling of pointe. Een pointe is een onverwacht einde.
Het is geen latijn, maar grieks. Ze zegt trouwens in haar eerste zin dat het voor Nederlands is. Lezen is ook een kunst. En, ik zie niet in, Porcelain, waarom niemand haar zou willen helpen. |
Citaat:
|
Er waren eens drie mannen in een café; Rik, Nik en Bik.
Rik zei: Ik ben de slimste van allemaal, ik word later directeur. Nik zei: Ik ben de slimste van allemaal, ik win later de Nobelprijs. Bik zei: Ik ben de slimste van allemaal en liep het café uit. zoiets? |
Mooi roze en zoet, een grote suikerspin helemaal voor haar alleen. Die had ze gekregen omdat ze zo flink was, van de buurman. Omdat ze haar mond had gehouden over een heel naar geheimpje.
|
Geïnspireerd op Martialis:
Mark Almighty mist een forum, een forum mist Mark Almighty niet. Met dank aan Mark Almighty. Let op de dubbele betekenis van 'forum'. Een iets bruikbaarder epigram van mijn hand: Vrijdood Hij staat te springen om haar weer te zien. Van het dak van het Hilton. Je mag het voor school wel even gebruiken, maar niet voor andere doeleinden, okay? |
Dank jullie wel allemaal :) Hier kan ik zeker wat me :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33. |