![]() |
Dvi-i --> dvi-d ??
Ik heb een groot probleem.....
Ik heb net 2x een Ilyama ProLite E435S gekocht (voor mezelf en voor m'n ouders), maar nu blijkt dat op mijn PC een DVI-I Aansluiting zit en op mijn monitor een DVI-D....ik had nog nooit gehoord dat er 2 "standaarden" waren. Ik had dus gewoon een DVI-kabel erbij gekocht voor DVI-I naar DVI-I. Dit past dus niet. Ik heb even op internet egzocht en ik kan geen DVI-I-->DVI-D kabels vinden.Is er een oplossing op zit ik nu met een digitale monitor die ik alleen maar analoog kan gebruiken?? :( |
|
Neen, mijn DVI-I kabel heeft dus 2 identieke kanten en die DVI-I aansluiting past niet op de DVI-D aansluiting van mijn monitor...
Ik als echter net HIER dat een DVI-D kabel het altijd doet?? Dus kan ik een DVI-D stekker op mijn DVI-I aansluiting van mijn videokaart doen? Edit; Je hebt ge-edit lamme *** :p (Eerst zei M@rco dat ik de kabel gewoon om meost draaien ;) :P ) |
dvi-d is hetzelfde als dvi-i maar dan met extra pinnen (die je in het geval van aansluiting op dvi-i niet gebruikt), dus het werkt altijd. die extra pinnen bij dvi-d zijn trouwens bedoeld voor meer bandbreedte bijv voor tft's met hdtv resolutie
|
Onjuist, ]{ing. Je moet een DVI-D kabel hebben. DVI-I heeft (nog) niets te maken met extra bandbreedte, maar met ondersteuning van twee soorten output, analoog en digitaal. De DVI-D kabel gebruik je vervolgens om je monitor met je videokaart te verbinden. Je hoeft dus geen DVI-I aansluiting voor je videokaart te hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
DVI-I is DVI-A + DVI-D.
Je kunt dus gewoon je DVI-I videokaart op je DVI-D monitor aansluiten, dat gebeurt bij vrijwel alle DVI-situaties. Overzicht: DVI-D = digitale DVI standaard DVI-A = analoge DVI standaard (ja lekker idee), in feite gewoon een D-SUB aansluiting voor backwards compatibiliteit DVI-I = zowel DVI-D als DVI-I. DVI-I zit op je videokaart, zo kun je gewoon DVI-D voor je TFT monitor gebruiken, en kun je door middel van een donglestekkertje je DVI poort in een D-SUB poort inschakelen. Plaatjes: http://www.mycableshop.com/3rd_Level/Video-Flat.htm |
Citaat:
Maar ik moet dus een DVI-D kabel aanschaffen? Of moet ik met convertors gaan werken? |
Als ik die plaatjes zo bekijk moet je idd gewoon een DVI-D kabel aanschaffen. Let wel op waar je dat doet, de meeste winkels vragen gerust 25 euro voor zo'n kabeltje.
|
Als je monitor DVI is, heb je een DVI-D kabel nodig ja. Die past gewoon op je DVI-I poort.
Als je monitor D-SUB (normaal analoog "VGA") is, én je wilt hem op de witte DVI uitgang van je videokaart aansluiten, dán heb je een convertorstekker nodig. Deze zet DVI-I om in D-SUB en dan kun je een normale D-SUB kabel gebruiken naar je monitor toe. :) Ik heb dat hele DVI gedoe ook niet bedacht. Ik vind het tegenstrijdig om een analoge "Digital Visual Interface" standaard (DVI-A dus) te hebben, maargoed. ;) DVI-A wordt dus gebruikt om je DVI-I om te kunnen vormen naar D-SUB, door middel van zo'n convertorstekkertje (wat een "dongle" heet) die je op de DVI-I uitgang van je videokaart plaatst. |
Dat kun jij wel tegenstrijdig vinden, maar zolang er nog heeeeeel veel mensen zijn met analoge monitoren is het best handig. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14. |