![]() |
vakantiedagen, - geld?
Ik vroeg me af of je per definitie recht het op vakantiedagen, - uren als je een vast zaterdagbaantje hebt (en uiteraard wit werkt). En kan vakantiegeld bij je loon inzitten?
|
nee, ik krijg het iig niet
|
Ik meen van wel
8 % van je bruto jaarloon oid... |
het kan bij je loon in zittenb maar dan moet je dus wel 8% meer verdienen dan het minimum loon
|
Ja, ik verdien wel meer dan het minimumloon (dus in dat geval zou het daarmee verantwoord kunnen worden), maar het bizarre is dat ik nooit iets van een loonstrookje heb gekregen om het op terug te kunnen zien (terwijl ik er wel om heb gevraagd). Ik werk wel wit, maar volgens mij kloppen er dingen niet.
Enfin. Maar is het niet zo dat je recht hebt op een paar doorbetaalde vrije dagen (gerelateerd aan het aantal uur dat je per jaar werkt dan)? |
Citaat:
|
Ik krijg per maand 8%. En in de maand mei krijg ik het opgespaarde bedrag (dus elke keer die 8% gaat in een 'potje' en dat krijg ik dan)
|
Citaat:
|
Dat staat in je contract
|
Niet gekregen (Y).
|
Dan is er nog steeds sprake van een mondelinge overeenkomst.
Standaard is door de wet geregeld dat je 8% vakantiegeld krijgt, meestal uitgekeerd in mei. Als er tijdens het sluiten van de mondelinge overeenkomst niets over is gezegd, zou je daar recht op moeten hebben. De vraag is echter hoever je wilt gaan in het krijgen van je vakantiegeld, want de baas zal het niet in dank afnemen dat je hem geld afhandig maakt (ook al heb je daar recht op). Salarisverhoging of promotie zul je voorlopig niet krijgen in dat geval. (volgens mij zijn er wel uitzonderingen, zoals bij uitzendwerk, dat weet ik niet precies) |
10 procent van mn salaris krijg ik uitbetaald als vakantiegeld (over een jaar). (y) (ik kreeg ook aardig wat moet ik zeggen!)
|
Citaat:
Maar goed, het blijft questionable. Anders wordt het misschien tijd ontslag te nemen. Hop. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35. |