![]() |
mijn eerste gedicht
vage woorden
omschrijven en omlijnen mijn leven af en toe vergeet men details door misplaatste komma's en gulle familieleden rijst mijn ziel uit mijn as en vlieg ik even zoals even tevoren weg uitgestrekte stranden en lichtgroene oceanen voelen mijn aanwezigheid en alle bezoekers van de eerste tot de laatste pinken een traan weg woorden gevuld met lof strijken neer op mijn gesloten ogen en seconden later vergeet men en vergeeft men mij want wat overblijft zijn slechts vage woorden |
Ik vind het goed zeker voor een eerste gedicht hoewel ik betwijfel dat dit je eerste is.
|
je hebt ongeveer de zelfde manier van schrijven als mij, lijkt me leuk wat meer gedichten van je te lezen in de toekomst..
|
Ik stoor me echt behoorlijk aan de 'maximaal vier woorden op een regel'. Ik ga ook geen commentaar geven, lijkt me ook niet zo zinnig, omdat ik toch niet begrijp waar het over gaat. Ik lees vier (of nog minder) woorden, en dan ben ik al weer vergeten wat er stond omdat de zinnen zo kort zijn. Vaag, ja, sorry.
|
Citaat:
Ja, het is natuurlijk niet even gemakkelijk voor iedereen om te onthouden wat ze twee seconden eerder hebben gelezen. En ik, beginnend dichter, dacht dat jullie dichters een eigen interpretatie konden aannemen. Misschien heb ik me vergist. Hoogstwaarschijnlijk wel, jullie zijn natuurlijk allemaal ervaren dichters. Sorry... Gelieve uw commentaar wel te geven, misschien kan ik er iets uit leren. |
Citaat:
woorden gevuld met lof strijken neer op mijn gesloten ogen en seconden later vergeet men Maar waarschijnlijk niet. Ik vind die zinafbrekingen ook maar irritant soms. Bijvoorbeeld: en alle bezoekers van de eerste tot de laatste pinken een traan weg Wat is hier nou het nut van de zinsafbreking? Waarom staat 'weg' op een nieuwe regel? Op deze manier is het ook lastig om een ritme te vinden. De rest van het gedicht snap ik nog niet helemaal, het komt meer over als een soort sfeerimpressie ofzo.. |
Het gaat over mijn begrafenis. Of daar ging het toch over. Het zou beter zijn mocht ik het gedicht kunnen voordragen... nuchter bekeken, met de ogen van een nietsvermoedend dichtkunstliefhebber lijk het inderdaad ongepast. Maar in mijn ogen, nietsvermoedend dichtkunstliefhebber, lijk het perfect te passen.
|
Citaat:
Ja, ik zou wel graag meer van je willen lezen. Het gebrek aan hoofdletters en interpunctie stoort bij dit gedicht niet zo heel erg, maar misschien moet je daar in de toekomst wel op letten. En is het niet "reist"? Of zeg ik nu rare dingen?:P |
Citaat:
reizen: 1 een reis ondernemen => een reis maken, op sjouw zijn 2 klanten bezoeken om zaken te doen rijzen: 1 [form.] boven de horizon verschijnen 2 opstaan 3 in omvang toenemen 4 zich voordoen => voorkomen Eigenlijk past het ook. |
Mja, ik dacht reisen maar ik bazel, let daar maar niet op:P
En wat past ook? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09. |