![]() |
Voor mevrouw.
Voor mevrouw.
Maar ach, ach en wee nee lachen en weeën wil je niet van mij. Je zei, dat ‘wij’ nooit hebben bestaan, maar waar komt die traan dan vandaan? Nee, pure liefde was het niet het perfecte tijdstip evenmin. Er was alleen het ‘verlangen naar’ Eros kreeg niet haar zin, natuurlijk niet, ik was het toch maar? Oh, ik heb er wel begrip voor hoor, wees maar gerust. Want ach, wie ben ik nou om tijd te vragen van mevrouw. Ach wat ben ik. Waarom ben ik niets Voor jou, Van mij. - - - - - - - - - Ja ja, het is wat he, die verrekte liefde. Gelukkig is morgen alles beter, wel wat sneu dat ik in gisteren ben. Owja, (over)morgen post ik drankdicht :). |
Woordspel en klankgebruik, interessant. Uiteindelijke resultaat vind ik minder, er kan meer gespeeld worden. En zulk soort rijm vind ik altijd verfrissend. Nog steeds op de goede weg in ieder geval, maar minder leuk dan de titelloze spot voor mij.
|
Ik volg hierin de commentaar van Riven. En ik wacht natuurlijk vol ongeduld op drankdicht!
|
eros is mannelijk.
|
Oh, ik vind deze juist veel minder dan je vorige paar gedichten. De eerste strofe vind ik leuk, maar daarna heb ik het idee dat je steeds ongeveer hetzelfde zegt.
Het woordspel vind ik ook leuk, maar verder neigt het wel een klein beetje naar cliché, al komt dat natuurlijk wel grotendeels door het onderwerp, want je hebt het best leuk gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm, ik vond het logisch (en was er 100% van overtuigt) dat de god(in) van de liefde/erotiek vrouwelijk was, aangezien het een mannecultuur was (en nog steeds is natuurlijk). Maarja, ik heb het opgezocht en het is inderdaad een man was.
|
Citaat:
|
Eros is toch gewoon de Griekse naam voor Cupido? En Cupido is mannelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Interessant gedicht DoD...het heeft wel iets... :bloos:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53. |