![]() |
[F1] GP Engeland
http://img211.imageshack.us/img211/2...erstone9os.jpg
Silverstone ~ Groot-Brittannië Circuit: Silverstone Land: Groot-Brittannië Lengte: 5.141 Totale lengte: 308.460 km Baan oppervlak: vlak Hoeveelheid grip: medium Ronde record:1:18.739 Michael Schumacher Laatste overwinningen 2004 M. Schumacher 2003 R. Barrichello 2002 M. Schumacher 2001 M. Häkkinen 2000 D. Coulthard 1999 D. Coulthard 1998 M. Schumacher 1997 J. Villeneuve 1996 J. Villeneuve 1995 J. Herbert http://img211.imageshack.us/img211/59/eng20059cz.jpg Het circuit van Silverstone ademt racehistorie. De eerste Formule 1-race op het voormalige vliegveld werd al gehouden in 1948. Aanvankelijk bestond het circuit uit niet veel meer dan een aantal rechte stukken en snelle bochten, maar naarmate de jaren vorderden vervormde het circuit naar de huidige vorm. Het Britse circuit heeft door de jaren heen voor een groot aantal memorabele momenten gezorgd. Zo behaalde Giuseppe Farina in 1950 de allereerste officiële wereldtitel op de Britse baan en bezorgde Clay Regazzoni het team van Williams in 1979 haar eerste Grand Prix-zege. Recenter zijn de herinneringen aan de races op Silverstone in 1995 en 1999. In 1995 reden titelrivalen Michael Schumacher en Damon Hill elkaar in wielen, waarna het Britse publiek tot hun vreugde Johnny Herbert er met de zege vandoor zal gaan. In 1999 was het opnieuw Schumacher die in de aandacht kwam en opnieuw op een manier die hij liever niet gehad had. Hij crashte met zijn Ferrari zwaar in de snelle Stowe-bocht, waarna hij zijn been brak. Sindsdien staat het circuit praktisch ieder jaar ter discussie vanwege de, al dan niet, tekortschietende veiligheidsmaatregelen. Bernie Ecclestone is zeer kritisch over de accommodatie, maar blijft Silverstone voorlopig het voordeel van de twijfel gunnen. http://img211.imageshack.us/img211/9...ndvieuw2xc.jpg Historie circuit In een land dat zo rijk is aan racehistorie en circuits, moet het vaste Formule 1-circuit wel iets bijzonders zijn. Silverstone is gebouwd op één van de vele na de oorlog overbodig geworden militair vliegvelden. Bijzonder is inderdaad dat hier, op 13 mei 1950 de allereerste Grand Prix werd gehouden die meetelde voor het zojuist opgezette wereldkampioenschap. Inmiddels zijn er al meer dan vijftig "British Grand Prix" verreden. In de beginjaren van het wereldkampioenschap werd deze Grand Prix afwisselend op Silverstone en Aintree georganiseerd, daarna afwisselend op Silverstone en Brands Hatch. Sinds 1987 heeft het circuit in Northamptonshire echter exclusiviteit, hoewel die regelmatig door andere circuits (Brands Hatch, Donington) wordt aangevochten. Zo was er opschudding naar aanleiding van het "regenschandaal" van april 2000. Gelukkig staat de race nu weer op zijn traditionele datum halverwege juli. Bovendien is vastgelegd, dat de Grand Prix van Engeland de eerstvolgende jaren gewoon op Silverstone blijft. Historie Grand Prix Engeland is tegenwoordig weliswaar een toonaangevend autosportland, maar de eerste Grand Prix van Engeland werd pas in 1926 verreden (dus twintig jaar na de eerste Grand Prix van Frankrijk). In 1926/1927 heette de race nog "English Grand Prix", daarna in 1935/1938 "Donington Grand Prix" en pas vanaf 1948 "British Grand Prix". De races van 1926/1927 hadden overigens plaats op Brooklands, het eerste permanente circuit ter wereld. De Grand Prix van Engeland heeft het altijd goed voorgehad met thuisspelers. In de jaren zestig won Jim Clark vijfmaal, waarvan vier keer op rij. Hij deed dat uiteraard in een Lotus, want de Schot is nooit voor een ander merk uitgekomen. Nigel Mansell was vier keer goed voor de overwinning, telkens in een Williams. Van recentere datum zijn de successen van Damon Hill en Johnny Herbert. De eerste pakte zijn vijfde zege ooit in de Grand Prix van Engeland van 1994 achter het stuur van een Williams. Herbert proefde voor eigen publiek voor de eerste keer het zoet der overwinning. Dat was in 1995, toen Michael Schumacher en Damon Hill elkaar uitschakelden. In 1998 won Michael Schumacher. Een jaar later brak hij zijn rechterbeen in de Stowe-bocht. David Coulthard won toen, evenals in 2000. Mika Hakkinen zegevierde in 2001, terwijl in 2002 de Ferrari"s ongenaakbaar ware, met Schumacher als winnaar. De editie van 2003 was een historische, mede doordat een verwarde man de baan opliep. Uiteindelijk zegevierde een zeer sterk rijdende Rubens Barrichello. http://img211.imageshack.us/img211/5...ptzjcw56yz.jpg |
Mijn voorspelling:
1. Raikkonen 2. Alonso 3. Schumacher En qua constructeurs gok ik het zo in: 1. Renault 2. Ferrari 3. McLaren 4. Toyota 5. BAR 6. Williams 7. Sauber 8. Red Bull Racing 9. Jordan 10. Minardi |
Mijn voorspelling:
1. Raikkonen 2. Button 3. Schumacher |
Ik verwacht ook een sterke Button :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier de uitslag van de FIA enquete: KLIK |
Citaat:
Laat ik nou net geen Acrobat Reader hebben. Verdomme :mad: |
Ik verwacht weer een heuse strijd tussen McLaren en Renault. Ik zie Kimi voor het tweede achtereenvolgende jaar daar wel goed presteren, vorig jaar werd-ie tweede. BAR is de laatste GP's ook wel goed bezig (met name in de kwali dan :p ). Hangt ook van het weer natuurlijk af, Engeland is vaak nogal wisselvallig.
|
Citaat:
en het word tijd dat Alonso ns dikke pech heeft :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja dat was dezelfde idioot :mad:
Ik ga voor 1. Raikkonen 2. M Schumacher 3. Button Alonso valt uit, omdat hij eraf glijd in de regen. In totaal zijn er 8 uitvallers. Albers wordt 11e. |
We krijgen een verassende winnaar.... hoop ik... :rolleyes:
1. Trulli 2. Raikkonen 3. Button |
Citaat:
Maar je top 3 lijkt op die van mij, dus ik zit iig in de buurt :p |
Ik heb een vraagje (ik open maar geen nieuw topic want dan krijg ik vast gezeur):
Ik wil graag een keer naar een formule 1 race toe, het liefste spa. Ik zou graag willen weten of er verschil tussen prijzen zitten (en waar het dan het goedkoopste is) en wat goede relatief goedkope plaatsen zijn. Jullie zullen vast niet alle tribunes uitgeprobeerd hebben, maar misschien weten jullie waar je op moet letten bij het kiezen van een plek. |
Vrije Training 1:
01. 1.19:205 - De La Rosa - McLaren 02. 1.20:139 - R. Zonta - Toyota 03. 1.20:211 - J. Button - B·A·R 04. 1.20:411 - K. Raikonnen - McLaren 05. 1.21:080 - R. Schumacher - Toyota 06. 1.21:091 - J. P. Montoya - McLaren 07. 1.21:453 - M. Schumacher - Ferrari 08. 1.21:582 - T. Sato - B·A·R 09. 1.22:216 - R. Barrichello - Ferrari 10. 1.22:350 - F. Massa - Sauber 11. 1.22:403 - D. Coulthard - Red Bull 12. 1.22:456 - C. Klien - Red Bull 13. 1.22:615 - V. Liuzzi - Red Bull 14. 1.23:370 - J. Villeneuve - Sauber 15. 1.23:394 - M. Webber - Williams 16. 1.24:321 - N. Heidfeld - Williams 17. 1.24:581 - N. Karthikeyan - Jordan 18. 1.25:488 - T. Monteiro - Jordan 19. 1.25:560 - R. Doornbos - Jordan 20. 1.25:897 - C. Albers - Minardi 21. 1.27:246 - P. Friesacher - Minardi 22. geen tijd - G. Fisichella - Renault 23. geen tijd - F. Alonso - Renault 24. geen tijd - J. Trulli - Toyota Vrije Training 2: 01. 1:18.530 - MCL - P. de la Rosa 02. 1:18.964 - TOY - R. Zonta 03. 1:20.252 - MCL - J. Montoya 04. 1:20.384 - MCL - K. Räikkönen 05. 1:20.602 - TOY - R. Schumacher 06. 1:20.816 - TOY - J. Trulli 07. 1:20.990 - REN - F. Alonso 08. 1:21.004 - RBR - V. Liuzzi 09. 1:21.034 - RBR - D. Coulthard 10. 1:21.044 - FER - M. Schumache 11. 1:21.186 - BAR - J. Button 12. 1:21.235 - WIL - M. Webber 13. 1:21.279 - REN - G. Fisichella 14. 1:21.323 - RBR - C. Klien 15. 1:21.323 - FER - R. Barrichello 16. 1:21.577 - SAU - F. Massa 17. 1:22.180 - SAU - J. Villeneuve 18. 1:22.500 - WIL - N. Heidfeld 19. 1:22.795 - BAR - T. Sato 20. 1:22.812 - JOR - R. Doornbos 21. 1:23.390 - MIN - C. Albers 22. 1:23.629 - JOR - T. Monteiro 23. 1:23.891 - JOR - N. Karthikeyan 24. 1:24.594 - MIN - P. Friesacher |
Citaat:
|
1. Raikonnen
2. Alonso 3. Button Hoop ik... |
Citaat:
Waarom moet Alonso 'eens pech hebben', trouwens? :) 2 0-resultaten de laatste 3 races :o |
De McLarens zitten er goed bij in de vrije trainingen!
Opvallend is dat de BAR's het de eerste training erg goed doen en in de tweede training tegenvallen. Afgaande aan de tijden zie je dat de omstandigheden bij de eerste vrije training iets slechter waren dan bij de tweede vrije training. Albers 2x dik voor Friesacher. (y) |
Albers schijnt 'interesse' te hebben van grotere teams... De prestaties van hem in de afgelopen races en kwalificaties ten opzichte van Friesacher en de Jordans zijn niet onopgemerkt gebleven. Terecht want ik vind dat hij het uitstekend doet. (y)
|
Citaat:
Ik zie toch veel liever Doornbos in een F1 rijden. |
Citaat:
Albers doet het gewoon goed. En Doornbos ook... Ik zou niet weten waarom we tussen die twee zouden moeten kiezen, of ze met elkaar zouden moeten vergelijken. Waarom zou er geen plek zijn voor twee Nederlanders in de F1...? |
Ik had iets gelezen over dat Doornbos de plaats van Friesacher in gaat/zou nemen? :o http://www.pittalk.nl/bericht.php?nieuwsid=2062 Maar da's wel al van een paar dagen geleden. Weet iemand al meer of is het gewoon afwachten? :)
|
Citaat:
Wel liever bij Minardi dan helemaal niet, maar om nou te zeggen dat ik van Minardi echt blij kan worden :| |
Citaat:
Waarom Alonso pech moet hebben? 1: Ik ben voor Kimi Raikonen 2: Meer spanning in kampioenschap (dit punt is overigens minder van belangrijk als Kimi op 1 staat :$ ) 3: Kimi heeft nog veel meer pech gehad als Alonso Dit zijn mijn uiterst objectiefe redenen waarom Alonso wat mij betreft buiten het podium mag eindiggen. |
Haha! Vorig jaar! Laten we dat niet meer mee moeten maken.
Maar dit jaar: 1. Kimi Raikkonen 2. Jarno Trulli 3. Fernando Alonso 4. Michael Schumacher |
Citaat:
Precies, Albers komt over als een watje. Doornbos kan veel leuker praten en uitleggen, en hij komt ook meer relaxed over. Ik vind het altijd leuk als hij heel soms in tijdens de kwalificatie naast Mol zit om commentaar te geven. En Raikkonen is gewoon een Fin, die praten gewoon niet zo veel en niet zo goed engels. Maar Albers kan niet eens 'normaal' Nederland praten. Jaaeh Friesacher was beter als mij (n) :s (n) |
Citaat:
Hmm, juist ja.. (n) |
Citaat:
Voor zover ik me kan herinneren was dat niet zo'n vreselijk groot probleem. België heeft zo ongeveer de meeste staanplaatsen. Ik ben een keer in Australië geweest, toen het de laatste keer op Adelaïde was, maar daar had je dus echt nauwelijks plek. Je kunt de race redelijk volgen op schermen. Het is trouwens wel een pleurislawaai. Resultaten van vrije trainingen zeggen me trouwens echt helemaal niets. Je weet nooit of iemand een rondje ff met lege tank heeft gereden of dat de ander loodzwaar was om te kijken hoe de wagen dan reageerd.. |
Citaat:
dit zijn pcies de rijders van m'n f1manager team :D |
Raikkonen heeft weer zijn motor moeten wisselen, wordt 'ie dus weer 10 plaatsen teruggezet na de kwali (n)
Echt triest voor hem, hij heeft veruit de snelste wagen. Alonso moet iig niet weer winnen.. |
Uitslag kwali:
01 Alonso Renault Renault M 1:19,905 3 02 Raikkonen McLaren Mercedes M 1:19,932 0,027 3 * 03 Button BAR Honda M 1:20,207 0,302 3 04 Montoya McLaren Mercedes M 1:20,382 0,477 3 05 Trulli Toyota Toyota M 1:20,459 0,554 3 06 Barrichello Ferrari Ferrari B 1:20,906 1,001 3 07 Fisichella Renault Renault M 1:21,010 1,105 3 08 Sato BAR Honda M 1:21,114 1,209 3 09 R.Schumacher Toyota Toyota M 1:21,191 1,286 3 10 M.Schumacher Ferrari Ferrari B 1:21,275 1,370 3 11 Villeneuve Sauber Petronas M 1:21,352 1,447 3 12 Webber Williams BMW M 1:21,997 2,092 3 13 Coulthard Red Bull Cosworth M 1:22,108 2,203 3 14 Heidfeld Williams BMW M 1:22,117 2,212 3 15 Klien Red Bull Cosworth M 1:22,207 2,302 3 16 Massa Sauber Petronas M 1:22,495 2,590 3 17 Karthikeyan Jordan Toyota B 1:23,583 3,678 3 18 Albers Minardi Cosworth B 1:24,576 4,671 3 19 Friesacher Minardi Cosworth B 1:25,566 5,661 3 20 Monteiro Jordan Toyota B 1 Raikkonen start dus op de 12e positie. Jammer want hij is zeker één van de snelste op dit moment. Verder vallen de BMW's wederom tegen, evenals Schumacher; hij had problemen met zijn bandenspanning. |
Citaat:
Door de Tour de France heb ik de F1 nog niet gevolgd dit weekend. Wanneer en waarom heeft hij de motor moeten wisselen eigenlijk? Raar dat hij 2× pech achter elkaar heeft, bij Montoya is niets aan de hand. |
Albers weer netjes een seconde sneller dan zijn teamgenoot... (y)
In het begin had ik nog mijn twijfels over Christijan. Ik was bang dat hij net te 'licht' zou zijn voor de F1. Maar hij begint echt te bewijzen dat hij zeker een plek verdiend in de F1, en als hij zo door gaat eigenlijk ook wel bij een groter team. En wat betreft die vergelijking tussen Doornbos en Albers. Albers is op dit moment al veel verder dan Doornbos. Veel meer ervaring, veel meer gepresteerd tot nu toe in zijn carriere. Robert heeft nog niet 1 F1-race gereden, hoe kun je dan ooit zeggen dat je hem liever in de F1 ziet rijden? Belachelijke houding van een aantal van jullie... (n) Hij ken niet goet nederlands, hij heeft een homo stem, hij kan niet zo leuk uitleggen... Kleuters. |
Citaat:
Ik zit ook te twijfelen tussen de Tour en de F1, mja daar is ook een samenvatting van, vanavond |
Citaat:
Maar als ik moet kiezen tussen Albers en Doornbos, dan kies ik voor Doornbos. |
Uitslag:
1 JP. Montoya McLaren 1:24:29.588 2 F. Alonso Renault + 2.739 3 K. Räikkönen McLaren + 14.436 4 G. Fisichella Renault + 17.914 5 J. Button BAR + 40.264 6 M. Schumacher Ferrari + 1:15.322 7 R. Barrichello Ferrari + 1:16.567 8 R. Schumacher Toyota + 1:19.212 9 J. Trulli Toyota + 1:20.851 10 F. Massa Sauber + 1 ronde 11 M. Webber Williams + 1 ronde 12 N. Heidfeld Williams + 1 ronde 13 D. Coulthard Red Bull + 1 ronde 14 J. Villeneuve Sauber + 1 ronde 15 C. Klien Red Bull + 1 ronde 16 T. Sato BAR + 2 ronde 17 T. Monteiro Jordan + 2 ronde 18 C. Albers Minardi + 3 ronde 19 P. Friesacher Minardi + 4 ronde Stand: 1 F. Alonso (Renault) 77 2 K. Räikkönen (McLaren) 51 3 M. Schumacher (Ferrari) 43 4 R. Barrichello (Ferrari) 31 = J. Trulli (Toyota) 31 6 JP. Montoya (McLaren) 26 1 Renault 102 2 McLaren 87 3 Ferrari 74 4 Toyota 54 5 Williams 47 |
Leuke GP, jammer dat de Ferrari's geen goede racesnelheid hadden, anders had het nog een leuk gevecht kunnen worden met Button en Fisichella.
Lekker voor mn manager ook, mn team ziet er na deze race zo uit: Code:
Managername Dash Ik heb nog 11,2 nodig voor Raikkonen. |
Kvond de race tegenvallen, zat bijna geen spanning in.
F1 manager Drivers: Alonso Trulli Chassis: Red Bull Racing Engine: Toyota Tires: Michelin Current Position 3752 Previous Position 4129 |
Beetje saai inderdaad, ook maar 1 uitvaller.
Wel uitermate goed voor F1manager ook, 181 punten (y) |
Allebei de McLaren coureurs op het podium, maar je mag je afvragen of McLaren wel de grote winnaar van dit weekend is. Alonso heeft gewoon iedereen voor zich gehouden, op JPM na die toch niet meedoet in het wereldkampioenschap. Ook omdat Fisichella veel punten pakt blijft het verschil tussen McLaren en Renault in het constructeurskampioenschap ongeveer even groot (oke, McLaren loopt iets in ;) . Al met al toch een knappe overwinning van Montoya, vooral te danken dankzij een goede start. Verder inderdaad vrij saai. Maar Albers weer voor Friesacher. :)
Ik ben persoonlijk ook meer voor Doornbos dan Albers. Ik hoop gewoon dat Doornbos volgend seizoen echt zijn vaste stoeltje krijgt in de F1. |
F1 manager
Drivers: Alonso, Albers Chassis: Renault Engine: Renault Tires: Michelin Current Position 1550 Previous Position 1852 194 punten erbij :) Niet zo'n spannende race, wel weer goed van Raikkonen. |
voor f1manager was toch altijd appart topic? :|
Ik had me daarvoor wel aangemeld... en voor nog 2 andere. nhd en nog 1... beide kosten geld :p En eigenlijk ben ik alleen actief bezig met die van nhd :o |
Over Doornbos en Albers:
Ik ben ook meer voor doornbos, hij heeft gewoon iets... Albers vond ik maar een doetje, maar hij is de laatste tijd wel ok. Ik vind hem eigenlijk nu ook wel heel ok. Maarjah, straks gaat het weer wat minder en dan gaat hij mss weer janken ofzo :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
Ff kijken of er nog wat plaatsen vrij zijn. Weet jij toevallig ook nog iets over prijsverschillen per verkooppunt? |
http://www.belgium-grandprix.be/main.asp
http://www.budgetticket.nl/ http://www.gptours.nl/gp.php?kalenderID=36 http://veronica.f1tickets.nl/index.a...L_2003_BELGIUM Hier een paar links, wij hebben kaarten van gptours.nl gekocht, maar je kunt zelf even kijken waar de goedkoopste kaarten en beste zijn. (voor zover ze nog niet uitverkocht zijn). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.