![]() |
Squier Bass
Ik hebbe net een basgitaar gekocht van Squier P-Bass Affinity..
Bij de winkel voelde het wel goed aan enzo, maar ik kon het niet op een versterker uitproberne, Ik heb thuis voorlopig ook nog geen basversterker.. maar heb een mengpaneel om te oefenen.. dus nu sluit ik em aan, er komt genoeg geluid door heen, en hoe.. als ik de snaren niet aanraak hoor ik geruis, dan kan misschien aan de kabel liggen (wat ik ook raar vind) maar de bas zelf als je de snaren ook maar kleinbeetje aanraakt maakt het direct geluid. erg irritant, maar waar kan dat aan liggen. kan het zijn dat de snaren te dicht op de hals zitten, of dat de kabel niet goed is, of dat ingang v.d bas misschien niet goed zit ofzo..? wat zou ut kunnen zijn?? |
Aarde?
Telefoon? Monitoren? |
ik denk je manier van versterken, maar boeiend, het is toch een goedkope bas ... verwacht daar ook niet teveel van
|
dat ligt meestal aan de grounding of aarde van je versterker, bij mengtafels wordt er over het algemeen nietvanuitgegaan dat je hem gebruikt als gitaarversterker, dus werkt de grounding ook anders.
ps wat voorn muziekzaak was dat in godsvredesnaam? |
Citaat:
ik had um bij Feedback (apeldoorn) gehaald.. maar ut was er errugh druk.. maar ik heb volgende week optredens en daarom vroeg ik ut me af.. ik heb dan wel een basversterker; maar ik heb dus nog een ander probleem; Als ik een snaar alleen al aanraak geeft ie meteen geluid.. ik heb het idee dat de snaren dit keer er te dicht op de hals zit.. kan da kloppen?? |
Feedback is dan ook een groothandel..
Die gitaren worden toch niet afgesteld, of wel? |
Nooit slechte ervaringen met feedback gehad. Het is inderdaad een groothandel en ze zijn niet super geinformeerd. Maar het is goed te doen daar.
Maar het afstellen van je gitaar moet je toch zelf doen. Die 'feel' moet je hebben of ontwikkelen. |
Citaat:
|
je moet een stroompunt vinden daar het groene aarde draadje uit slopen en die verbinden aan een dikke vleespin en die door je hoofd heen raggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
en bij de "D" snaar op de 12e fret krijg ik zo'n dom alien-achtige chorus geluid ... dus er klopt iets niet mt die snaren.. hoe kan ik mn bas het beste afstellen?? |
paar uur in de vriezer zetten
|
Citaat:
|
jongens jongens
godverdomme! koop nooit een squier koop een washburn! |
Mijn Washburn is kapot. En de snaren zijn super oud. Als ik er nieuwe snaren op leg en hem laat fixen dan is ie weer erg oke. T24 de gekste!
|
Citaat:
|
Veel mis met squier. Doen het misschien wel, maar qua toon, bouw en hardware brandhout
|
Overdrijven is ook een vak.
btw: oude japanse squiers zijn veel beter dan de huidige mex Fenders. Thats for sure. |
Citaat:
|
Citaat:
En waarschijnlijk ligt het gewoon aan je versterker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
overloper (n)
|
Citaat:
|