![]() |
oververmoeidheid, zwart voor ogen , slapen -> discussie
Als ik heel erg moe ben, grote slaap te kort.
Op een gegeven moment lig ik dan in bed , doe mijn ogen dicht, word zwart doe ze weer open (voor mij is er geen tijd verstreken) en er zijn ongeveer 4 uur voorbij en ik voel me een stuk wakkerder. Volgens vriend van mij is dit waarschijnlijk flauwvallen. Ik vind het een snelle manier van slapen... Wat vinden jullie hiervan..? en hebben jullie nog wat tips tegen hyperactiviteit als je moet slapen ..? edit: vriend moet zijn mijn allerliefst vriendje waarvan ik heel erg van houd. Zou goed Laurens :)? |
dus je slaapt 4 uur terwijl jij denkt dat het paar minuutjes zijn? das toch niet zo heel gek, heb i8k ook vaak iig. flauwvallen is toch wel iets heeeel anders hoor. als ik flauwval heb ik heb gevoel uuuuren weggeweest te zijn terwijl het een minuut was
|
Citaat:
tis zwart en dan wakker mja ik vond het ook niet zo abnormaal.. |
ik heb hier zelf ook weleens last van gehad, ik denk iig niet dat het flauwvallen is, want zoals Lente schreef heb je bij flauwvallen het idee dat je uren bent weggeweest, of je weet helemaal niet dat je flauwgevallen bent.
|
Je valt niet zosnel 4 uur flauw, en ook niet alleen maar als je 's avonds in bed ligt.
Dat moet wel slapen zijn ;) Ik denk dat jij gewoon heel snel in een diepe slaap valt, terwijl andere mensen echt "voelen" dat ze langzaam in slaap geraken. |
Citaat:
En ik weet altijd dat ik gedroomt heb. En als ik er op let kan ik gaan tellen hoevaak , hoewel ik me dan natuurlijk niet alle dromen kan herinderen. Mja laatste dagen / weken bijna altijd nachtmerrie's ..:s maar hoe kan je sneller in slaap vallen? |
Citaat:
Misschien is er een reden voor jouw nachtmerries? Het is logisch dat je dan niet snel in slaap valt. |
Citaat:
De reden van langzaam inslapen is daarbij altijd aanwezig geweest. |
als ik niet kan slapen komt dat bijna altijd doordat ik lig te piekeren. Als ik me dan heel bewust op mijn ademhaling concentreer denk ik alleen daaraan waardoor ik snel in slaap val. dus je haalt rustig adem, als je inademt denk je 'adem in', als je uitademt denk je 'adem uit'. heel simpel en werkt bij mij goed (y)
|
Volgens mij weet niemand altijd dat/wat hij droomt, wat je niet weet, weet je immers ook niet, het valt door jezelf dus ook niet te controleren. Zelf heb ik het ook regelmatig dat ik zo weg ben en dan opeens weer wakker wordt, andere keren merk ik dat ik in slaap val. Ik kan me dan ook geen dromen herinneren, ook niet dat ik gedroomd heb.
|
Natuurlijk is dat geen flauwvallen. Allereerst val je nooit 4 uur flauw. En als je dan wakker zou worden, zou je je echt niet uitgeslapen voelen.
Dus: je slaapt gewoon :). En dat dromen, ik herinner me vrijwel nooit dromen. Maar dat is wel normaal. Het schijnt dat je meerdere dromen op een nacht hebt, en meestal kan je je daar dan hooguit 1 van herinneren. Dat je zo snel in slaap valt, misschien omdat je zo oververmoeid bent?! |
Citaat:
Bang om dood te gaan etc. edit: fout verbeterd , waarna Leonoor vraagt. |
Citaat:
|
Citaat:
bedoelde concentreren heb het al verbeterd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53. |