![]() |
Wanneer krijg je je ov als je in aug 18 wordt?
Ik ga vanaf as schooljaar aan een studie beginnen en nu heb ik van sommige gehoord dat als je vrij laat (18 aug) pas 18 wordt dat je je ov ook pas in okt krijgt ipv in september. Klopt dit?
|
Citaat:
|
Ja dat klopt want je ouders krijgen nog kinderbijslag tot 1 oktober.
|
En als je na 1 okt 18 wordt?
|
als je ná 1 oktober 18 wordt krijg je tot en met september kinderbijslag en vanaf 1 oktober OV en stufi.
Dit geldt alleen niet als je naar het mbo gaat. |
balen :(
|
Ik ben in mei al 18 geworden, wanneer krijg ik ov dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, per 1 oktober. Mensen die in de loop van volgend schooljaar 18 worden krijgen ook OV per 1 oktober. Als je al 18 bent voor 30 juni (dus voor het nieuwe schoojaar), krijg je al je OV vanaf het begin van het schooljaar. Dacht ik zo uit mijn hoofd.
|
Het gaat volgens mij per kwartaal, dus ik krijg hem ook pas veel te laat :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik werd op 30 juni 18 en ik kreeg m'n ov in oktober |
Tja, ik ben ook wat laat met 18 worden (21 sep) en ik had nog nagevraagd bij de IB groep maar het is tot 1 Oktober wachten, gewoon vervelend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en natuurlijk de introductieweken.. |
ik krijg als het goed is gewoon 1 sepbember m,n ov, maar ik moet vanaf 22 augustus als boeken halen enzo, en 29 augustus beginnen echt de colleges. Maar ik heb dan nog niet m,n ov en ik moet een flink stuk reizen, retour met bus en trein kost 14.50! ik denk dat ik zeker 6 keer dan zelf moet betalen, en dat is wel €87 :(
kan ik niet zorgen dat ik m,n ov eerder krijg?? want ik heb het gewoon eerder al nodig ! |
Boeken halen kan je heus nog wel even mee wachten hoor :p
|
Citaat:
moet je nagaan hoe dat is als je pas vanaf 1 oktober je OV krijgt.. je krijgt je OV al wel eerder, maar hij is pas geldig vanaf 1 september. |
Citaat:
en kan ik dan niet al de 40% korting gebruiken ? :o |
Dus als je gaat studeren als je 17 bent krijg je ook gewoon je ov, maar dan vanaf 1 oktober?
Gelukkig, ik hoorde dat je hem altijd pas vanaf je 18e kreeg :s . |
Citaat:
bij mbo krijg je hem pas vanaf je 18e. bij hbo en wo vanaf 1 oktober. @koelieboelie: helaas niet. |
Wo, dus dat komt goed :).
|
De regel is dacht ik: Het eerst volgende kwartaal na je 18e verjaardag. Stufi krijg je dacht ik sowieso meteen. Je moet 3 maanden voor je 18e de formulieren opsturen. Doe het maar snel, ook al regelen ze het meestal binnen 2 weken.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55. |