![]() |
[repetities] Wat is/was je grootste struikelblok?
Zoals de titel al vraagt, wat is/was je grootste struikelblok?
Een bandlid? Akoestiek van je hok? Het erinkomen? Bij mij is dat denk ik de akoestiek van de ruimte. |
Het erinkomen, de eerste 2 nummer gaan altijd wat moeizaam maar daarna gaat het perfect.
Gelijk is niet het probleem aangezien we via een hoofdtelefoon spelen en geen last hebben van akoustiek. (y) |
De ruimte isoleren en koel houden. Is gelukt.
|
Mijn oren niet verneuken ;).
|
Vaak de gezelligheid in de band die ervoor zorgt dat er toch wat minder efficient gerepeteerd wordt. En de puin die andere bands achterlaten, en de gammele apparatuur in de ruimte.
|
grootste struikelblok is dat we er maar 1 keer per week terecht kunnen.
|
We oefenen nu in een schuur :|
want de andere oefenruimte is een trekker tegenaan gereden :( (jaja een boer'n rock 'n roll band) Maar die schuur galmt dus onmundig. In onze oude bezetting hadden we een overbezetting we doen namelijk voornamelijk rock 'n roll en we hadden 7 man. 2 daarvan wilden ook met0l en g0thic rock gaan doen. nadat we dat afgekeurd hadden gingen ze vervelend doen wat voor ons genoeg reden was om met 5 man verder te gaan. Nu gaat het hartstikke lekker ookal hebben we nog 2 toetsen maar dat heel goed omdat ik meestal toch de piano partij speel en die ander orgel of wat dan ook. reperteren gaat verder heel goed want we spelen geen eigen nummers omdat simpelweg niemand er begaafd in is en nummers als Johnny B. Goode , Skandall im Sperrbezirk klinken al gauw heel lekker waardoor de motivatie er goed in blijft :) |
Autechre's Gantz Graf namaken in Fruityloops.
Henk Mul ! |
Mijn crash is vermist.
|
tja. motte beter op uw spullen letten.
Mijn struikelblok is de lamlendigheid om nummers te leren. |
Een beroerde drummer (n)
|
Citaat:
heb alleen geen eigen kit! |
Waardeloze bandleden :p
Mwa, nee, bij mij is het soms het gebrek aan structuur en drang om tijdens repetities iets van nummers te maken, ipv een jamsessie van een paar uur te houden waarvan we alles vergeten. (ook wel leuk zo nu en dan, maar niet maanden achterelkaar) |
Citaat:
(ik vraag me af of sophia uberhaubt gaat zingen morgen :S) |
We waren lui. Nu geven we air-guitar shows.
|
oefenen op zondag... altijd een kater dus :p
|
Citaat:
|
akoestiek is echt een ramp daar (n) klein hokje met een kelder er recht onder...alle amps staan op de vlakke parketvloer, dus het echoot als een mofo...
maar we zijn er mee bezig :) |
Citaat:
|
Ons grootste struikelblok was Jeffrey, die is er nu uit.
Nu is ons grootste struikelblok om inderdaad muziek te maken in plaats van bier zuipen en lullen. |
Ik had ook zo'n gitarist in mijn oude band die niet echt wat kon.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jullie maken mathcore?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wiet, maar dan vooral omdat het repetities (als in muziek herhalen) minder makkelijk mogelijk maakt. zorgt aan de andere kant wel weer voor mooie eenmalige dingen.
|
Akoestiek kun je soms nog wel opvangen (hang een gordijn aan de muur. Misschien estetisch niet wat je zoekt maar het dempt wel de galm :P)
Wat je niet op kunt vangen zijn bandleden die serieus NIET kunnen spelen en die het verboden zouden moeten worden om hun instrument zelfs maar aan te raken. Drummers die geen tempo kunnen houden Gitaristen die niet eens weten wat een palm-mute inhoud... ik ben bassist, zelfs ik wist dat... Zangers/zangeressen die niet kunnen zingen of (weer eens) hun tekst vergeten. Gitaristen die hun hun versterker maar op 2 standen kunnen laten staan. 1: Uit 2: TERINGHARD! (nee, het klinkt niet gaaf als je volume en gain op 10 hebt staan. Verder is dat onnodig hard) Gitaristen die niet weten wat equalizing inhoud. "Ja, draai vooral je mids maar weg en kom mijn frequentiegebied lastig vallen door je bass open te draaien. Je hebt een bassist. Als je lage tonen in je geluid wil moet je zelf ook maar bassist worden ipv door mijn frequentie gebied te gaan zitten kutten" (en dan zelf steeds zeuren dat hij zichzelf niet kan horen... geen mids en volle bas... Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik mijn Trebble in High-mids vol open zou zetten... dat gaat elkaar in de weg zitten. Monitorting die onbruikbaar is voor zang omdat zelfs op standje "fluisterstil" nog feedback ontstaat. DIKKE TAMA SET MET ZILDJAN BEKKENS! MARSHALL JCM8000 AMP met bijbehorend 2x12" cab! HUGHES & KETTNER TOUR REVERB HEAD met bijbehorende 4x12"cab Peavey tko115 basscombo (ik voel mij ondergewaardeerd) |
*Een bassist die verkeerd stemt ipv in C. Fuckin irritant. Begin je te spelen en dan denk je....what the fuck er klopt geen fuck van.
Mids wegdraaien is idd klote. Leuk op de slaapkamer als je metal wilt klinken ja. |
Vrouwelijke bassist die eigenlijk niet kan bassen, maar wel best geil is kun je ook een probleem noemen. Je kunt het ook geen probleem noemen.
|
Citaat:
(tenzij we een hele rits nummers in C spelen. Dan stem ik FF tijdelijk CEADG :)) @Gimme more Beer: Vrouwelijke bassist die geil is. Ik zie het probleem niet :o |
Citaat:
|
Die kutdrummers. Godverdomme.
|
Enigzins contactgestoord zijn de meeste drummers wel idd. Lijkt een fabel, maar berust toch meer op de waarheid dan men denkt hehe :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Pas begonnen zeker? :P |
Citaat:
Hij? Nee, hij heeft nog meegespeeld om de grote prijs van Nederland, als ik me goed herinner. |
Citaat:
|
Citaat:
|
drummers zijn drummer doordat ze dik zijn
of... drummers zijn dik doordat ze drummer zijn |
Citaat:
Maar goed, hij zal wel een uitzondering zijn om de regel te bevestigen. Vraag me alleen niet hoe. |
Citaat:
|
Citaat:
De enige manier waarop hij nog gewicht kan verliezen is een ledemaat amputeren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |