![]() |
Broek uit de uitverkoop
Ik heb afgelope week een broek uit de uitverkoop gekocht van indian rose, hij was 60 euro. Nu zitten er van die hippe verslijtplekken in. Toen ik thuis kwam zag ik dat er een erg grote bij de kontzakken zit. Als ik hiermee ga zitten scheurt ie uit. Das logisch. Nu ben ik vandaag terug naar de winkel geweest om m te ruilen tegen een andere in dezelfde maat. Want ze hebben het niet allemaal zó erg. Maar ik mocht m niet ruilen, niet eens tegen dezelfde broek. Want ik had nu eenmaal díe broek gekocht. De eigenaar was van mening dat je met zon broek niet moet fietsen en niet kan gaan zitten...
Waarvoor heb ik dan een broek? Als klant heb ik toch recht op een goede broek, of ik hem in de uitverkoop heb gekocht of niet? Wat zijn mijn rechten in zo'n geval? Edit: een tijdje geleden pastte ik daar een broek met erg veel van die plekken, toen waarschuwden ze me ook van dat áls ik m kocht m niet mocht ruilen ofzo omdat die uitscheurden en ze er echt niks aan konden doen. Dat hebben ze deze x niet gezegd. |
Ik weet wel dat je in veel winkels de kleren-met-korting niet mag ruilen. Ik zou denken dat er niet veel aan te doen valt helaas.
|
Nee maar als je iets koopt, ook al in de uitverkoop dat moet het toch ook gewoon goed zijn? Tenzij het er bij staat of gezegd is...
|
Wat is goed...? Ik weet niet of ze echt verplicht zijn te melden dat zo'n broek snel uitscheurd ed...
|
Altijd moeilijk. Op zichzelf mag een winkel bepalen wat hij wil wat betreft ruilen, geld terug enzovoorts. De meeste winkels hebben een beleid dat ze in de uitverkoop gekochte spullen niet terugnemen of ruilen. Ik denk echter dat je ook in de uitverkoop gewoon mag eisen dat je product geruild wordt voor een ander.
Het gaat immers wat je als koper op grond van de overeenkomst mag verwachten. Dat je bij een artikel in de uitverkoop minder mag verwachten dan bij de volle prijs is logisch. Maar niemand koopt natuurlijk een broek die helemaal kapot gaat, ook niet in de uitverkoop. Dus ik zou menen dat je gewoon recht op een nieuwe broek uit de uitverkoop ;) Maarja, zie je recht maar eens te halen bij een onwillige verkoper en bij een artikel van een paar tientjes. Het wordt helemaal moeilijk als je vantevoren mocht verwachten dat die broeken uitscheuren. |
van een broek mag je toch wel verwachten dat je er gewoon mee kan gaan zitten enzo? Het is nog een merkbroek ook en niet een van de goedkoopste...
|
Ja, dat bedoel ik. Ik denk dat je wel in je recht staat maar zoals ik zei, wat doe je als ze gewoon weigerachtig blijven?
|
Citaat:
Ja daar ben ik dus ook bang voor, want het is gewoon zon kleine winkel met merkkleding en de eigenaar is gewoon zon eikel die zoveel mogelijk wil verdienen.... |
Ja, dat is dus gewoon kut. Eigenlijk moet je gewoon altijd op je tellen passen bij dat soort winkels, ik ken ze wel, van die kleine middenstanders voor wie elk teruggebracht artikel letterlijk uit hun eigen portemonnee komt (n)
|
Citaat:
|
Je kunt nog eens proberen terug te gaan en gewoon te zeggen dat je het geen stijl vindt. Je hebt een broek gekocht waar je in feite niets aan hebt terwijl hij toch vrij duur was. Eventueel kun je nog laten doorschemeren dat je er altijd komt en dat je daar nooit meer iets koopt, maar uiteindelijk kun je natuurlijk weinig in zo'n situatie.
|
Je kunt ze natuurlijk altijd zeggen dat ze niet klantvriendelijk zijn en je je broeken voortaan ergens anders gaan kopen (moet je wel ook doen dan). Als ze idd alles voor het geld doen ed, dan zullen ze dan misschien overstag gaan. Maar verder kun je weinig doen, denk ik.
|
Citaat:
Ik ben dus gewoon behandeld als een klein kind.... |
Goede reclame, die eigenaar is echt een handelaar kun je merken. :s
|
Lekkere winkel zeg. :s (n) Helaas zijn veel ondernemers zo, over internetshops nog maar niet te spreken.
|
Mocht je dit soort dingen meemaken, dan gewoon naar de winkel gaan. En daar net zo lang blijven totdat ze een goede oplossing voor jou zoeken. Verhef daarbij je stem een beetje - het moet niet ordinair worden, maar andere klanten moeten het nèt kunnen horen.
Als het personeel ziet dat andere klanten weglopen omdat jij daar stampij aan het maken bent over slechte service, zijn dingen vaak bijzonder snel geregeld. :D |
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me ook :s |
Citaat:
Mn ma was een paar dagen later ook in dat winkeltje en vroeg er even naar wat ze moest doen als ze dat had, terug brengen en omruilen zeiden ze dus stond ik een uurtje later daar met mn broek en ruilden ze hem geirriteerd om :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43. |