![]() |
Hoe impulsief ben jij?
Hallo Allemaal!
Ik heb een dringende vraag. Vanwege een stemmingsstoornis die ik niet altijd goed onder controle heb, doe ik soms stomme impulsieve dingen. Ik voel me daar soms echt gestoord door, en ik ben op zoek naar mensen die dat misschien ook hebben. Hebben jullie ooit in een impulsieve bui iets heel stoms gedaan, wat eigenlijk helemaal niet bij je persoonlijkheid past? Grtjs! |
nja
ik heb al 19 jaar ADHD dus het is eigelijk een beetje verweven wat nou mijn persoonlijkheid is en wat nou adhd is. maar dankzij mijn ADHD benik iig ook heel impulsief. en tsja stomme dingen, hoe stom wil je ze hebben :P |
Nee maar echt gewoon dingen waar je spijt van hebt, waar je je voor schaamt, waar je je schuldig over voelt.
Dingen waar j emisschien een ander zoveel tekort bij hebt gedaan, of dingen waar een ander mens allang voor opgenomen zou moeten worden, of iets dergelijks... |
Citaat:
laatst nog een broief vna een ex-vriend gekregen die me nooit meer wou zien omda tik te fel in discussie was gegaan met de pastoor (die dus famillie van hem is) dus ok idd, maar de goede vrienden weten da tje af en toe zoiets kan doen dus die accepteren het wel en tsjaals je er iets aan wilt doen moet je iets aan je stoornis gaan doen. Groeten, Bram |
Citaat:
Ok ik heb het niet zo met pastoors. Maar als het een discussie was dan is er toch niks erg en als je dingen heb gezegt waar je spijt van heb dan moet iemand je toch wel naar je excuse's vergeven :s Maar ik heb vast wel impulsieve dingen gedaan , ik weet alleen niet zo snel wat.. |
Ik doe ook wel genoeg aan mijn stemmingsstoornis, maar dit zijn van die machteloze situaties. Die ik niet altijd zie aankomen.
Avonden/nachtend waarop ik over straat dwaal, een nacht op een flatgebouw sta, of kleinere dingen zoals het kapot gooien van glazen, het contact willen breken met mensen en er later spijt van krijgen, etc... |
Citaat:
dan weten mensen ook waar het aan ligt |
Ja dat is zo. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die dit ook (her)kennen. Ervaringen delen, het gevoel hebben dat ik niet de enige ben, etc.
Hoe ik ermee om moet gaan weet ik enigzins, maar ik zou graag wat herkenning willen vinden. |
Citaat:
|
Haha, een beetje boel. Ik heb laatst nog m'n hele kamer op z'n kop gezet omdat ik persé op dat moment m'n kamer wou verven/herinrichten. Dat vond m'n moeder niet grappig.
En als ik een biertje op heb kan ik er nogal kwetsende dingen uitflappen die ik eigenlijk niet wou zeggen maar wel meen. En laatst, toen het onweerde, ben ik naar buiten gegaan omdat ik het zo vet vond, en toen zat m'n moeder helemaal in paniek in de kamer. Dat soort dingen doe ik altijd. Maar dit is vast anders impulsief. :confused: |
Ik ben én impulsief én heb totaal geen zelfdiscipline, dus dat gaat lekker samen:P
Ik doe dus vaak dingen in een opwelling waarvan ik weet dat ze niet goed zijn, maar dat gewoon negeer. |
ik houd er helemaal niet van als er plotseling dingen gebeuren
maar ik heb af en toe uren (vooral savonds) dat ik mezelf ontoerekeningsvatbaar vind emoties zijn heftiger, gedrag extremer en achteraf kan ik me het niet meer zo goed herinneren ;) |
Als je impulsief bent, doe je idd wel eens dingen die je beter niet had kunnen doen... en dat hoort er gewoon bij.
Zelf ben ik af en toe ook wel eens impulsief, maar dan is dat meestal alleen bij vrienden. Gelukkig kennen ze mij goed genoeg daarvoor, dus gaat er niet echt iets mis. |
Over het algemeen denk ik wel goed na bij wat ik doe, maar soms heb ik ook wel heel impulsieve acties. Die heb ik vooral gehad op momenten dat ik echt niet meer wist wat ik met mijn leven aanmoest. Heel onschuldig, ik had dan wel eens van die drukke buien waarbij ik mezelf helemaal voor schut zette. Ik ging bijvoorbeeld dansen en zingen op het schoolplein en dan voelde ik me daarna zo rot, ik schaamde me dood. Maar ook wel eens minder onschuldige dingen: een overdosis nemen. Ik weet niet of dat echt heel impulsief was, ik dacht er dag in, dag uit aan, maar als er dan een situatie zich voordeed waarin het kon was ik heel impulsief en deed het meteen.
|
Ja, dat heb ik ook eens gehad met een overdosis. Ik had die al anderhalf jaar geplant, maar wist bijvoorbeeld sochtends niet dat ik het savonds allemaal in zou nemen. Het was een impulsief moment, maar toch wel enigzins abstract geplant.
Ik kom net terug bij de psychiater. Voor het eerst heel open en eerlij kgeweest en ik mag haar vrijdag terugbellen. Dan krijg ik via het ziekenhuis 'telefoon op recept.' Dan kun je op díe momenten (die zich voornamelijk savonds en snachts voordoen) iemand bellen en dan kun je in alle tijden goede hulp krijgen. Ben benieuwd....iemand daar bekend mee? |
Nee.. ik ben heel erg rationeel ingesteld. Zelfs al wil ik iets impulsief doen, dan ga ik er (hoe kort ook) eerst over na denken.
|
Ja hoor, zo vaak. maar toch passen de dingen die ik gedaan heb op een zekere manier bij me.
bijvoorbeeld mn moeders auto stelen, een klaslokaal onderspuiten met verf, midden in de winter een watergevecht houden binnenshuis etc...kwajongensstreken :D ik ben nog steeds met veel dingen impulsief, ik doe eerder dan dat ik denk. vinden mensen ook regelmatig te direct en dus kwetsend. ka |
Eigenlijk was ik niet heel inpulsief, maar de laatste tijd wel, geloof ik. In de afgelopen weken heb ik wat dingen inpulsief gedaan, die nogal grootse gevolgen hebben. Zo heb ik bijv. van de een op de andere dag besloten het uit te maken met m'n toenmalige vriend, omdat ik een hoop mee had gemaakt die avond. Vrij impulsief dus.
|
Ik ben enorm impulsief. Als ik iets leuks zie of bedenk kan ik het meteen doen;zoals: Oorbellen zetten, bij iemand blijven slapen of
andere vreemde dingen die in het hoofd van een pubermeisje kunnen opkomen. |
Ik ben impulsief genoeg op kleine schaal. Ik zeg wat er in me opkomt enzo. anderzijds kan ik wel een hoop dingen van te voren plannen en bolwerken.
|
ik dacht dat is best impulsief was, maar na het lezen van de andere reacties vind ik dat niet meer.
|
over echt big issues denk ik lang na, maar kan nogal eens acties impulsief doen.
|
Ik ben zo tegenstrijdig, met m'n extraverte en introverte kant. Het laatste jaar overheerst toch m'n extraverte kant in het omgaan met mensen en flap ik echt alles eruit, denk nooit na over wat de reacties zouden kunnen zijn van wat ik zeg. Soms valt dat natuurlijk verkeerd.
Zo beslis ik soms ook opeens om mensen te gaan volgen of naar plaatsen te gaan de seconde dat ik eraan denk, maar dat is eerder om iets te doen te hebben als ik met vrienden wegga. Ik heb wel, van de moment dat ik iets in m'n hoofd gehaald heb, kan ik er met geen mogelijkheid vanaf geraken, zoals midden in de nacht door het hele huis gaan rommelen om bvb gewoon mijn lippenbalsem te vinden, en dat kan dan soms uren duren. Ook geen idee of dit onder impulsief valt, maar ik heb het iig niet extreem. |
Ik denk dat dat geen impulsieve dignen zijn, eerder een stukje obsessie. Ik heb dat ook wel hoor, dat ik snachts perse een fotolijstje recht moet zetten, omdat het scheef staat. Etc.
Vervelend, maar voornamelijk voor jezelf. Bij impulsieve dingen, echte impulsieve dingen kunnen ook andere mensen er last van gaan krijgen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling... |
iedereen is wel eens op die manier impulsief
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk nooit, althans niet in nuchtere toestand.
|
Redelijk, maar als het echt om wat belangrijks gaat dan niet. Dan denk ik er liever even over na.
|
Citaat:
|
Soms doe ik zomaar dingen zonder dat ik er over nadenk. Alles floept er maar uit bij mij maar meestal wordt dat gezien als 'grappig'. Maar het komt ook weleens voor dat ik dingen zeg die totaal niet door de beugel kunnen, en ik daarmee (later) in de problemen kom. Zoals tegen de afdelingscoordinator op school (die bepaald wie er over gaat en niet) of de bedrijfsleider @ work.
Ook denk ik soms 'dat zou ik wel kunnen doen/zeggen', maar dan bedenk ik mij op het laatste moment. En ineens 4 seconden later realiseer ik mij mijn lichaam het TOCH heeft gedaan/gezegt. Dit gaat dan om een bepaalde opmerking maken, maar ook met dingen gooien bijvoorbeeld. Er is wel een tijd gehad dat ik dit heel eng vond, want ik had ook weleens nogal duistere gedachten (meestal over mijzelf). Dit laatste was een hele korte periode en is maar een keer voorgekomen. Ik zeg regelmatig whats on my mind zegmaar, de meeste mensen vatten dit op als iets positiefs, anderen kunnen hier echt niet tegen. Dus om op je vraag in te gaan: ja, ik zeg vaak dingen waar ik niet overnagedacht heb (of het nou wel zo verstandig was om te zeggen), maar de laatste paar maanden ben ik toch wel wat voorzichtiger wat dat betreft.. Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan waar ik ontzettende spijt van had, eigenlijk helemaal geen spijt.. Het was on my mind, en het past denk ik wel met hoe en wie ik ben. Denk ik.. tenminste.. Ik ben heel erg in mijzelf over het algemeen, maar het laatste jaar ben ik denk ik 'wakker geworden' en moet de buitenwereld het (figuurlijk!) ontgelden (and i'm loving every second of it). Tenminste.. ik WAS altijd heel erg in mijzelf, mijn hele leven al, tot anderhalf jaar geleden ofzo. |
Ik kan ook aardig impulsief zijn. Soms met hele irritante gevolgen. Maar goed, zolang je er maar niet teveel mee zit, valt er wel mee te leven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56. |