![]() |
Afwijzen, maar toch eigenlijk niet :eek:
Stel je wordt mee uitgevraagd, maar je kan niet om whatever voor reden dan ook.. Je wilt best wel mee, maar het kan nu even niet, laten we voor het voorbeeld een geld-reden gebruiken, natuurlijk zijn er nog honderden andere redenen te bedenken maar geld kan je voor alles vervangen ^^ :P. Hoe kan je dan toch laten merken dat je wat meer wilt, en dus tot op zekere hoogte hetzelfde effect bereikt als wat je kan bereiken als je uitgaat, en toch haar niet proberen te kwetsen o.i.d. dat je om een materiele zaak niet mee kan..
Help ty ^^. |
Citaat:
Een valse reden bedenken: zeg dat je hoofdpijn had.... |
Citaat:
|
gewoon zeggen dat je wel wil, maar nu even niet kan.
|
"Ja, ik wil zeker wel, maar ik heb geen geld. Volgende week krijg ik m'n zakgeld/loon weer, zullen we dán iets gaan doen?"
"Lijkt me heel leuk, maar het is eigenlijk te duur voor mij. Kunnen we niet iets anders gaan doen, bijvoorbeeld ... " (op de puntjes een leuke activiteit die goedkoop is) |
Die van MTPower lijkt me een goeie.
Bedankt, en ik zie wel. |
Niet liegen iig :o
Eerlijk zeggen dat je super graag wilt en zelf iets voorstellen op een moment dat het wel kan, kan je gelijk laten doorschemeren dat je zelf wat wilt:) |
Idd. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan...
|
echt... wat is er moeilijk aan om dat te doen? Zeggen dat je graag wil en voorstellen om een andere keer iets te doen? Hoe kun je dat nou 'makkelijker gezegd dan gedaan' vinden?
|
Wat WolterB zegt, en dus ook nog wat door laten schemeren is veel lastiger hoor :P
|
als je zegt 'Ik wil een andere keer wel iets afspreken' dan is het toch meteen al duidelijk dat je dat zelf wel wil? Heeft niets met doorschemeren te maken want je zegt het al gewoon.
|
Hmm, die zit.
|
Eerlijk zijn maakt alles zoveel makkelijker.
|
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Zeg gewoon dat je nu niet kan, maar dat je graag een andere keer wat wilt afspreken.
|
Ik vind het echt jammer maar ik kan niet. Zullen we volgende week gaan?
Is toch niet zo lalstig? |
nu je er zo over nadenkt niet idd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |