![]() |
Ovengerechten
Een algemeen topic over ovengerechten. Ik vind ovengerechten leuk omdat alles in 1 schaal terecht komt (y)
Ik ga vanavond iets maken met 3 soorten kaas, courgette en aardappelschijfjes en misschien spekjes. Hoe lang moet zoiets in de oven? En kan ik die aardappelschijfjes beter eerst koken, zodat ze gaar zijn, of niet? Oh ja deel hier ook je lekkerste recepten/tips/vragen! |
Eerst koken ja, want courgette en kaas is zo klaar. Denk dat een half uurtje wel genoeg is, als je niet wilt dat de kaas te donker wordt kun je ook eerst een kwartiertje ofzo alluminiumfolie over de schaal doen, met de doffe kant naar buiten toe, dan wordt het wel warm en gaat smelten enzo, maar verkleurd nog niet (y)
|
Oh nou je bent net te laat, het zit er al in :D (ongekookt)
Ga ik nog even snel alu-folie eroverheen doen (y) |
Ik ben gek op macaronischotel. :o :cool:
Het lekkerst vind ik het met : - (gekookte) macaroni - kaas - doperwten - ham en nu vergeet ik iets... :o |
Weet je wat lekker is:
- laag aardappelschijfjes - laag gehakt - laag paprika/ui - laag aardappelschijfjes - laag gehakt - laag paprika/ui En dan de oven in:cool: Of witlof in ham draaien en dan geraspte kaas erover en dan de oven in. Ook erg lekker. |
Ik ben ook gek op ovenschotels! Die van de Maggi (of Knorr?) zijn overnheerlijk! :D Laatst hadden we ene met sperziebonen, mais, gehakt en dan nog aardappelpuree erover.... en natuurlijk een paneermeel met boter en kaas erover :p Mmmmmm.....
|
Aardappelsoufflé, met prei. (y)
|
ik weet ook een lekker gerecht met macaroni in de oven.
even prei en ui in de pan fruiten, paprika erdoor en champignons. macaroni koken. alles in de ovenschaal, blokjes kas erdoor, tomaten eroor en dan champignonsoep eroverheen gieten.nog wat cornflakes zodat je lekker knapperig laagje hebt en dan in de oven doen. echt heel lekker. |
Koolschotel is ook heel erg lekker, weet zo snel niet meer hoe dat gemaakt wordt, mijn moeder maakte dat altijd klaar :)
Roos, was het lekker? ;) |
Mijn moeder maakt altijd de volgende:
- aardappelpuree of schijfjes aardappel - gehakt - prei - banaan - gemalen kaas Zelf vind ik deze ook wel lekker: - macaroni - kaassaus of roomsaus - hamreepjes - courgetteblokjes - gemalen kaas |
Uit de allerhande:
Tomaten, Couscous, Culinaire room vermengd met bouillon en water (warm) eroverheen, Dan aangebakken stukken kip daar overheen, In de oven en bestrooien met een geschaafde citroenschil en peterselie. Echt heel erg lekker (Y) |
Citaat:
- aardappelschijfjes - courgette, champignons, spekjes, italiaanse kruiden - mengsel van 2 geklutste eieren, scheutje melk, kruidenkaasje - tweede laag aardappelschijfjes - cherrytomaatjes - brie en mozzarella |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21. |