![]() |
Telt een overgang van V4 naar V5 nou als VMBO-t diploma?
Als ik me niet vergis was het zelfs zo dat van V3 naar V4 telde als VMBO-t/MAVO, maar laatst zei iemand dat het niet zo was. En alhoewel het een enkel persoon was, en de rest allemaal luidkeels blijft verkondigen dat het wel telt, ben ik gaan twijfelen.
Weet iemand toevallig hoe 't zit? |
Je overgangsbewijs van 3 naar 4 vwo telt in zoverre als vmbo diploma dat je ermee naar een MBO mag. Dat klopt.
Maar als jij straks stopt met de MBO opleiding en je bij een baas solliciteert mag je niet zeggen dat je een VMBO diploma (of welk ander diploma) hebt. In dat opzichte staat dat overgangsbewijs dus niet gelijk aan 't diploma. |
Citaat:
|
Met een overgangsbewijs van 3havo naar 4 havo mag je ook naar het MBO :).
|
Citaat:
|
Zou je dan met een V-begin uiteindelijk willen afzakken naar VMBO? :s
|
Citaat:
Daarbij wil ik graag naar de kunstacademie, waar je binnen kunt komen met een vmbo-t diploma. Mits je een toelatingsexamen doet. Nuja, dat examen zou ik makkelijk moeten halen met m'n algemene kennis en VWO-basis. En aangezien ik met m'n VWO-diploma ook naar de kunstacademie zou willen, maakt het voor mijn toekomst niet zo heel veel uit. Het ziet er sowieso kansloos uit, om zomaar alles op de kunst te zetten ;) Maar 't blijft wel jammer. @ MJM - Noorland is een poser. En jij zit ook op 't HWC, neem ik aan? |
Citaat:
|
Citaat:
VMBO-t niveau 4 staat er wel, maar ik geloof dat niveau 1 t/m 3 niet op gewone middelbare scholen is of iets dergelijks, dus dat zal wel goed zitten. En ha, jij zou er dus ook heen kunnen. Doe maar (a) Da's gezellig. |
Citaat:
(overgangsbewijs van 5v telde trouwens als goed genoeg voor hbo, niet?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
VWO 1 VWO2 VWO3 Mavo 4 MBO1 (mode) jaar werk jaar werk Havo4 volwassenenonderwijs toelatingsexamen (21plustest)-> hbo kunstacademie richting docent beeldende kunst en vormgeving Nu heb ik dit eerste jaar hbo als een van de besten van mijn jaar afgerond... Verder ben ik blij dat ik nu wel ben waar ik altijd wilde zijn, ga in sept. beginnen met de opleiding Beeldende Kunst aan de Haagse kunstacademie. Voor jouw geruststelling: de 21+ test is niet al te moeilijk, dat red je wel, zeker als je je een beetje voorbereidt. |
je kan inderdaad naar een mbo opleiding met een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo of van 3 naar 4 vwo
maar het is ook vaak zo dat je 16 jaar of ouder moet zijn en dit is dan nog niet altijd het geval. |
Geldt dat nog dan? Ik kan me herinneren dat er ooit zo'n regeling was voor mensen die waren gezakt voor het vwo, die konden dan een havo diploma halen. Een meisje die dit jaar gezakt is zei dat dát iig niet meer gold..
|
jep volgens mij is et wel gewoon goed als je het overgangs bewijs heb
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |