![]() |
Welke verwachtingen heb jij van een relatie?
De titel zegt het al - wat verwachten jullie nu zoal van een liefdesrelatie? En dan bedoel ik op het gebied van gevoelens (zoals vertrouwen of vlinders in je buik), dingen die je met elkaar doet, omgang met familie en vrienden (gaat iemand er problemen van maken, en zo ja, waarom), toekomstverwachtingen (begin je met het idee van, dit moet langer kunnen duren, of zie je wel wat er gebeurt), geloof, etcetera, etcetera.
En zijn die verwachtingen uitgekomen? Heb je soms concessies gedaan, of juist mensen gedumpt omdat het niet gebeurde zoals jij wilde? Stroken jouw verwachtingen met die van je vriend of vriendin? Wat doe je als je allebei iets totaal anders wilt? Leef je uit ;) |
Ik verwacht veel op het moment dat ik aan een relatie begin.
Ik heb te veel verwacht bij mijn eerste heftige relatie, en daardoor is het op een gegeven moment onder andere kapot gegaan. Ik had een te groot beeld van hoe we verder zouden leven, en hij was bang voor alle verantwoordelijkheden die daarbij kwamen kijken. Bij mijn laatste vriendje was het vrij frustrerend dat ik te veel verwachte van hem, wat hij me ook weer niet kon geven. Ik ben er met een hele andere houding ingestapt als bij mijn eerste vriend, maar ik vind dat ik op zijn minst wel mag verachten dat wanneer ik mijn hart en ziel open en bloot op tafel leg, dat hij dat ook doet. En dat deed hij niet, en ik had door dat hij zichzelf niet helemaal durfde te geven en dat werkte alleen maar zwaar frustrerend aan mijn kant. Wat ik dus eigenlijk verwacht van een relatie is dat mijn partner zichzelf kan en durft te zijn bij mij, dat ik mezelf kan zijn bij hem. Het standaard gebeuren dus eigenlijk. Respect, vrijheid, gelijkheid, zelfde verwachtingen ook vooral, zelfde toekomstbeeld, begrip, interesse. Echt het standaard bullshit-lijstje. Maar toch stiekem geen bullshit. :) |
Ik geef alles, en ik wil in ruil daarvoor ook alles terugontvangen, zonder voorbehoud.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En zijn we dan veeleisend?
|
Ik geef niet altijd alles en hoef ook niet altijd alles terug.
Ik wil me goed voelen bij iemand, en nieuwe dingen leren. Elke man is weer anders, iedereen heeft een andere voorgeschiedenis, iedereen heeft weer verstand van andere dingen. Ik vind het leuk om nieuwe dingen te leren over hobby's, culturen etc. Ik verwacht nooit dat we gaan trouwen ofzo, alhoewel ik de kans niet gelijk uitsluit. Ik denk daar niet zo over na |
Er moet een klik zijn tussen ons, hij moet betrouwbaar zijn! , lief , niet alleen over zijn eigen praten maar ook luisteren naar mij,niet de baas spelen over mij,hij moet niet beste maatjes zijn met men vrienden maar gewoon er mee omgaan en niet roddelen over mijn vrienden,r-e-s-p-e-c-t hebben!! , niet vreemdgaan .. da zou echt mister-right voor mij zijn - maar bestaat die nu ook nog dat is de vraag :rolleyes:
|
Nee, die zijn zo'n honderd jaar geleden uitgestorven...
|
Ik verwachtte veel minder dan ik uiteindelijk gekregen heb. Zo ging ik er altijd vanuit dat mannen als de relatie vordert klootzakken worden. Blijkbaar kunnen ze ook heel lief blijven <3
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik verwacht heel veel van een relatie. Verliefd worden kan ik in principe op iedereen, maar een relatie beginnen, nee, daar moet hij toch al een geschikt persoon voor zijn. Ik erger me anders nogal snel en ga voor de langere, serieuze relaties.
Hij moet op de eerste plaats eerlijk zijn, en betrouwbaar. Een lieve jongen die niet zomaar wat rondtoert, maar echt voor mij gaat en mij graag ziet. En verder: (niet te extreem) geloof boeit me niet, maar hij moet wel voor de rest op dezelfde golflengte zitten qua levensvisie enzo (geen dikkenekkerij, eenvoudig enz) Ik val over het algemeen wel op vrij normale jongens(geen enorme leeftijdsverschillen, geen extremen) dus ouders of familie maken er geen probleem van :p Dat hij met mijn vrienden (en in het bijzonder mijn beste vriendin) overeenkomt vind ik wel heel belangrijk. In een vorige relatie liep het fout omwille van het grote verschil in mentaliteit, levensvisie. Hij was eigenlijk gewoon een enorme snob (n). Dat liep dan ook grandioos verkeerd af. Nu heb ik echter de jongen van mijn dromen ontmoet :p en dat gaat al twee jaartjes prima (y) |
Ik verwacht vrij veel van een relatie. Ik moet zeker weten dat het niet zomaar iets is en dat ik er toekomst in zie, voor ik er aan begin. Ik wil mezelf kunnen zijn en dat hij dat ook is. Eerlijkheid dus, en trouw. Iemand hoeft niet per se dezelfde dingen leuk te vinden, maar dan verwacht ik wel wederzijds begrip voor de dingen die we wel leuk vinden. Verder vind ik het wel belangrijk over sommige dingen hetzelfde te denken en weten (als in: ik ben behoorlijk links, niet gelovig en redelijk algemeen ontwikkeld).
Ik verwacht niet dat hij dingen met vrienden afzegt omwille van mij, maar ook dat hij dat niet van mij verwacht. Ik hoop dat hij kan opschieten met mijn vrienden en familie, en ik met de zijne, maar dat is nou eenmaal afwachten, en mocht dat niet zo zijn, jammer dan. |
Citaat:
In het begin: wat Roos zei, éénmaal verder zien we wel weer. |
dat je met elkaar kan lachen, gek doen, maar dat ik ook met m kan praten als t moet. dat je elkaar vertrouwt en het gewoon goed hebt samen. en dat heb ik nu :) :)
|
Citaat:
1 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen |
Seks. Niks meer, niks minder.
|
Toen ik 9 maanden geleden iets begon met m'n vriend...op een fuif.
Ik heb daar 2uur rondgelopen en zitten twijfelen wat ik moest doen??? Uiteindelijk ben ik naar hem toegegaan... En zie nu 9 maanden later nog steeds samen! Ik had mezelf opgelegd om niet zomaar iets te beginnen met iemand zonder dat ik zeker was van mijn gevoelens en dat het meer zou kunnen worden dan 'zomaar iets!' In het begin was het zoals verwacht... wennen. We kenden elkaar al jaren, maar nu was de relatie anders!!! Maar we groeiden naar elkaar toe. Deden dingen samen enzo. Ik voel me bij hem thuis gewenst en goed, en hij ook bij mij. (omdat we de regels van het huis respecteren! Hoewel die regels te tellen zijn op 1 hand!) Naar de toekomst toe... indien we samen blijven natuurlijk. Maar onze toekomstplannen zien er toch rooskleurig uit. We komen overeen qua woning, kinderen en dergelijke... We proberen ook elkaar tegemoet te komen in bepaalde dingen. Momenteel is hij weg met zijn maten op hun laatste gezamelijke reis naar Loret de Mare. En neen, ik zag hem niet graag vertrekken! Maar enkel omdat het voor een vrij lange tijd is en niet omdat het naar Loret is, en of omdat er mooie meiden rondlopen... ik vertrouw hem vrij goed! Ik zeg nooit nooit,maar de kans is zeer minimaal! Een relatie is iets raar, en beide moet je zoeken achter je ideale plaatsje daarin. Je moet je beide goed voelen daarin! groetjes Lieve,xxx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26. |