![]() |
Particulier verzekerd?
Hoe duur is een particuliere ziektekostenverzekering gemiddeld als je gewoon het basispakket neemt? En komt er nog jaarlijks iets van toeslag bij ofzo :confused: Heb gehoord dat je niet goedkoper komt als 100 euro per maand. Is dat zo?
|
Mijne kost 65 euro en dat is met een basis aanvullende verzekering en een tand totaal pakket. Je kunt ook gewoon een kale verzekering nemen zonder extra. En dat is iets van 45 euro meende ik.
Je kunt het ook gewoon berekenen op bijv. de site van het Groene Land hoor. En hou rekening met een eigen risico. |
Kan iemand mij uitleggen wat er gaat gebeuren met studentenverzekeringen volgend jaar?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan vind de regering het gek dat zoveel studenten erbij moeten werken. :s |
Citaat:
maar t komt er idd op neer dat je 100 pleure per maand kwijt gaat zijn aan een baggerverzekering die je bijna nooit gaat gebruiken. |
Citaat:
Student - Ik ben student, wat verandert er voor mij? Iedere verzekerde ouder dan 18 jaar gaat een nominale premie betalen. Dat geldt dus ook voor studenten. De hogere nominale premie wordt deels gecompenseerd, want studenten hebben net als andere verzekerden recht op een zorgtoeslag. Daarnaast zijn er plannen voor specifieke deelcompensatie die plaats zal vinden via de studiefinanciering die studenten ontvangen. Die plannen zijn nog niet definitief, maar wanneer daarover meer bekend wordt, krijgt u daarover automatisch bericht. Bron |
Uitgaande van het onderste:
Citaat:
en uitgaande van een nominale premie van 1100 - 1200 euro per jaar, komt de premie die een student moet betalen uit op 57 - 65 euro in de maand. En dan ben ik ook nog wel uitgegaan van de maximale zorgtoeslag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
maar duurder gaat het sowieso worden. :(
|
je kunt je premie ook verlagen door een hoger eigen risico te nemen
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |