![]() |
weet iemand wat?
uuhmz... ff mijn verhaaltje:
ik heb al vanaf mijn geboorte ongeveer heel erg last van eczeem, ben toen naar een homeopaat gegaan en dat heeft toen geholpen. nu ben ik 16 (dus lekkr in de pubertijd :s ) en komt het eczeem weer erg terug vooral op mijn voeten en handen. december ging ik naar een natuurgeneeskundige, bleek dat ik allergisch was voor koe-melk, ben toen dus gestopt met het eten en drinken van melk. de eczeem ging toen een poosje weg, maar nu is het allemaal weer erg terug gekomen :( wordt egt helemaal gek van de jeuk enzo. en vin het ook super lelijk nu met dit warme weer mjah... voor de mensen die ook last hadden van eczeem wat heeft jullie geholpen?? ik heb egt alles al geprobeerd kwa zalf enzo alvast bedankt!! liefs, |
Is het wel zeker dat je alleen allergisch bent voor melk? Ga nog eens langs een dokter zou ik zeggen en laat hem/haar kijken of je nog voor andere etenswaren allergisch bent. Eenzelfde reactie duidt meestal namelijk gewoon op een allergie.
|
heb je al medicijnen geprobeerd? ik zag dat volgens mij eerst nog op tv een reclame voor medicijnen speciaal voor eczeem. misschien dat je eens een keer naar de apotheek moet gaan en daar even vragen of dat ze iets voor jou hebben
|
Citaat:
|
Heb je al parfenac geprobeerd? Dat is zo bij de apotheek verkrijgbaar en geen hormoonzalf. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor van mensen om me heen dat het bij sommigen echt wel goed werkt.
|
Acupunctuur helpt bij veel mensen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Want ik vind dat altijd maar raar om dat zo te zeggen, hoe weet jij dat? Ken je 3 mensen waarbij het geholpen heeft, of heb je er verhalen over gehoord, of wat dan ook? Of weet je t echt met cijfers (wat me sterk lijkt?). Hm, dit klinkt wel een beetje als een aanval, niet zo bedoeld hoor :). |
Ik heb al m'n hele leven eczeem en heb al ontzettend veel verschillende zalfjes enzo gehad. Wat bij mij het beste hielp was protopic, het gaat er wel tijdelijk meer van jeuken maar je bent er zo vanaf. Het is een hormoonzalf die alleen te verkrijgen is op recept, hoewel er vast ook een heleboel zalfjes zijn waarvoor je geen recept nodig hebt.
Je zou je door de huisarts door kunnen laten verwijzen naar een dermatoloog, die dan een huidtest kan doen. Zo kom je te weten of je ergens allergisch voor bent en je krijgt ook vast wel iets voorgeschreven. |
Ik heb ook eczeem, soms is het erg, soms heel licht.
Ik heb inderdaad op mijn bovenarmen witte vlekken en dat vind ik zelf heel lelijk (N) Komt dat nou van de eczeem of van de hormoonzalf? Die smeer ik er overigens bijna nooit op, alleen als het heel erg jeukt. |
ik heb ook eczeem, vroeger heeel erg, nu een beetje, armen en benen, soms mn gezicht.
ik ben vroeger op een bepaald dieet gezet door een homeopaat, dat hielp redelijk, maar niet geweldig. nu heb ik hele zware hormoonzalf gekregen, als ik eczeemplekken heb, dan kan ik dat erop smeren, maar ja zo krijg ik wel gigantische hoeveelheid hormonen binnen iedere keer. dus het helpt,maar dan ook alleen tegen t eczeem...voor de rest is t rotzooi... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |