![]() |
[vb] getallen in een variabele
ik wil getallen (die de gebruiker van mijn programma invoert in een textvak) in mijn variabele doen, maar dit kan om een of andere misterieuze manier niet.
ik heb het op deze mainer geprobeerd: Code:
dim a as long runtime error 13: type mismatch meeer info later, ik moet snel gaan ;) |
long <> string
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer van de string een int (oid) te maken. |
Code:
a = Val(text1.text) |
Citaat:
|
Citaat:
Met alles voorgekauwd krijgen kom je er nooit |
jah je kan hem heel de help laten doorlezen of google afzoeken naar een ander forum maar voor zo'n klein dingetje vindt ik het toch wat handiger om het ff te vertellen en dat je mensen bij 'echte' problemen stimuleert om eens creatief te zijn.
|
Citaat:
edit: dit werkt trouwens wel: text3.text = text1.text + text2.text ik zou aannemen door wat eddie zei ( strings optellen: "a" + "b"="ab") datie de getallen gewoon achter elkaar zou plaatsen, maar dat ios niet zo, is dit gewoon inconcequent(hoe schijf je dat :confused: ) of is hier een bepaalde reden voor? |
Citaat:
Code:
'a' + 'b' = 'ab' Ik zou je echter wel aanraden om de help te installeren, bij Delphi is dat tenminste een onontbeerlijke bron aan informatie. Maar voor VB zal er misschien nog wel veel te vinden zijn op MSDN (Microsoft Developer Network) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10. |