![]() |
verloren in het leven
Aanwezig in verlammende onrust
vechtend tegen nutteloosheid een muur van angst beperkt mijn daadkracht en ik zit daar de tijd als sluipende moordenaar mijn jaren gaan voorbij een poel van onlust verdrinkt mijn wensen en ik hang daar geen verandering, vooruitgang worstelend tegen groei een mist van leegte beheerst mijn brein en ik suf daar waar is mijn kracht mijn zelfvertrouwen de liefde voor het leven lijkt zover van mij vandaan, is zomaar weggedreven een wanhoopsdaad vernietiging van wat mij warmte gaf was te dichtbij had mij geraakt tot heel diep in mijn ziel wat had mij wakker gekust en is nog steeds niet uitgeblust maar ik kijk naar mezelf en zie een schuldig mens ik verdien die liefde niet verlangen voelt verkeerd genot is als een stevig touw dat mij de nek afsneed een straf zal ik ontvangen het oordeel is nabij al smeek ik om genade genadeloos is Hij zo tollen mijn gedachten negatieve spiralen laten me zinken in duistere spelonken van mijn hart komt er een einde aan..... ik ben zo verloren in het leven |
Zo, dus je bent toch weer aan het dichten geslagen? Ik vind het heel identificeerbaar. Ik denk precies te snappen wat je voelt en niet zelden voel ik mij ook zo. De verwoording vind ik passend, maar het is niet super; het is mooi, maar ben niet overdonderd.
Trouwens, let er wel even op dat de regels op DoP een beetje zijn veranderd. Er is nu een maximum van 1 gedicht per dag met een maximum van 3 per 7 dagen. Ik zal deze 2 nu open laten, maar denk er in het vervolg wel aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17. |