![]() |
Mystiek --> rustig..
de laatste tijd is het best wel rustig op het mystiek forum, vooral als je het vergelijkt met een jaar of 2 jaar terug..
daarom leek het me misschien leuk en handig om te brainstormen om ideeën en tips enzo te geven om mystiek weer een beetje leven in te blazen. dus, wie heeft er tips zodat mystiek weer wat drukker en leuker kan worden? ik zelf denk dat de mensen die er nu komen, en niet serieus posten serieus waarschuwingen moeten krijgen en zodat de mensen die wel serieus dingen vragen er een goed antwoord op kunnen krijgen. |
Wat mij betreft heffen we Mystiek op.
Alhoewel het zeer geschikt is voor "gierend lachen". |
ik stel een forumspook voor
|
het is de bedoeling dat hier ook serieus gereageerd word, anders niet alsjeblieft.
|
:nono:
Idd. We proberen mystiek nieuw leven in te blazen en met dit soort opmerkingen komen we geen steek verder natuurlijk. |
Wellicht is dat een teken dat niemand nog waarde hecht aan mystiek?
Misschien een gek idee hoor.... |
Ik heb het altijd een beetje een raar forum gevonden. Met de naam kan ik erg weinig en het is echt een onderwerp dat gewoon wel vervelende reacties moét provoceren. Ik dacht ook dat het inmiddels algemeen geaccepteerd was om dat gewoon een geloof of religie te noemen.
|
Mystiek is meer dan een geloof of religie. Maar ik heb lange tijd geprobeerd er nog iets van te maken, uiteindelijk was ik het moe. Als ik fatsoenlijke topics over divinatie of 'magische' plaatsen danwel alternatieve geneeswijzes opende, wist niemand meer iets te zeggen. Zelfs een topic over de 'spreuken', iets wat toch zoveel kindertjes interesseert kreeg geen respons, want het ging natuurlijk niet over hoe je die ene liefde aan je kon binden.
De enkeling die er wel serieus mee bezig is, valt in het niet bij de irritante mensen en de n00bs. En het zoveelste 13-jarige wicht dat wicca cool vind of dat flauwekul vertelt terwijl ze ook even opzoekwerk hadden kunnen doen, kwam me de strot uit. Mijn zin was verdwenen en als fb hoor je niet sarcastisch te reageren op je eigen forum, dus ik ben ermee gestopt. Ik wil nog steeds helpen er iets mee te doen, maar er moet meer iniatief zijn. Verder vertoef ik op nog andere fora die er wel serieus mee om kunnen gaan, dus ik hoef het niet te missen. |
Ik denk inderdaad dat daar hier geen plek voor is, zoals je zegt. Als je zoveel moeite moet doen om een forum leefbaar te maken, wat is dan nog de lol van het forum?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lucky verwoordt het mooi. Ufo-verschijningen enzo zou ik ook geen religie of geloof willen noemen.
|
Citaat:
|
Mja, dat je iets onverklaarbaars hebt gezien en dat wil bespreken, wil nog niet zeggen dat je in het bestaan van aliens gelooft. Ufo's kunnen veel dingen zijn.
Maar misschien heet het beter het Onverklaarbare ofzo. Ik weet het niet, ik ben er niet voor niets mee gestopt, ik deed het graag, maar dat was uiteindelijk helemaal weg. |
Citaat:
Citaat:
|
Heb ik toch al gedaan :) Zolang je met te weinig bent om serieus op fatsoenlijke topics te antwoorden, zal het niet werken. Ik vind niet dat het forum zou moeten verdwijnen, er is zeker wel een doelgroep. Misschien kan ik wel gewoon niet meer met de doelgroep overweg ^^.
|
ik vind ook zeker niet dat het forum van mystiek weg moet,
maar dat de mensen die er komen gewoon gerespecteerd moeten worden en dat de mensen die dat niet doen weg gehouden moeten worden. ik denk dat er heus een doelgroep voor is, maar als je er niet serieus genomen word dat je dan niet gauw een probleem of vraag zal posten. |
Citaat:
|
Ach... ga maar na... een dergelijk topic als dit staat ook op mystiek en er is al 1 reactie opgekomen
|
Citaat:
Maar als het om keihard zero-tolerance beleid gaat, beste Mr. Ed, ben je bij het team Miracle/Lucky Luciano aan het goede adres ;) |
^ dit topic is niet bedoelt om allerlei argumenten tegen het voorbestaan van mystiek te horen maar om iedeeën te horen over hoe we mystiek juist wél weer een goed en lopend forum kunnen maken.
en dat de doelgroep te klein is.. er zijn genoeg websites van moderne heksen, andere werelden en mystieke dingen op het net te vinden dus animo is er denk ik wel alleen het forum moet aantrekkelijker worden voor diegene die er interesse in hebben, en dat is mijn vraagstelling. is het trouwens niet een idee om het als wisselforum aan te stellen bovenaan de pagina. was het daar het wissel fora? om te zorgen dat sommige fora beetje meer aandacht krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat beleid is overigens ook op Mystiek gevoerd geweest. Het heeft een aantal hele foute grappenmakers iig doen wegblijven. Intussen is het rustiger geworden, maar grappenmakers zul je altijd houden.
Ik denk dat het probleem eerder animo is. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het een stuk rustiger op Mystiek met grappenmakers dan vroegâh hoor. Wat mij betreft kappen ze er maar mooi mee, met Mystiek. Ik zou het ergens wel jammer vinden want, zoals LN al aangaf, is het altijd wel goed voor een lachsalvo. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
^ nogmaals.. het is niet de bedoeling om hier een afkraak topic van te maken hoe dom mystiek wel niet is etc. en niets lokt een reactie uit, want dat doe je toch écht zelf. als je het allemaal zo grappig vind dan hou je dat maar lekker voor je en ga je niet andere mensen er mee lastig vallen.
tenslotte word er op het religie forum ook serieus gepost, terwijl dat toch enigzins overeenkomt. geloven in iets wat je eigenlijk nog nooit gezien heb, en daar hebben mensen ook respect voor, dus hier graag ook voor. dus verder, hoe kan het verbeterd worden 't forum? |
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Ik snap trouwens niet waarom mensen die het een onzinnig forum vinden, moeilijk doen om het evt voortbestaan van het forum. Als je het onzinnig vind kom je er toch lekker niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast zie ik geen enkel tegenargument :| Niet elk forum hoeft minstens 20 posts per dag te hebben. |
Citaat:
verplaatsen kan dus niet, omdat er zoals al eerd gezegd ook topic in voorkomen die nix met wicca of andere geloofsovertuigingen te maken hebben. en je tweede post, het is natuurlijk onzin welk "doel" de fb's hebben. zelfde doel als dat ze met alle andere fora hebben??!! het doel van de fb's is dus duidelijk, het praten over dingen die met mystiek te maken hebben :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, nogmaals hier was het topic niet voor bedoeld. |
Dat er mensen zijn die niet in het mystieke geinteresseerd zijn of er niet in geloven, lijkt me wel duidelijk. Maar zoals Mr.Ed zegt, hebben we geen behoefte aan argumenten waarom het forum niet meer zou hoeven te bestaan. In dit topic willen we graag ideeen horen.
Om er toch maar even op in te gaan: Waarom zou zoiets als een psybattle niet kunnen? Het is toch niet nodig om meteen als onzin af te doen. Dit kan toch voor iemand de waarheid zijn. Dit kan toch waarheid zijn. Ik bedoel, waarom niet. Het heeft toch alles te maken met het mystieke en daar is het forum voor. Als je er niet in geloofd, ook goed. Maar veroordeel het niet als onzin. Je kunt over God ook zeggen dat het onzin is, maar daar geloven toch ook zat mensen in. |
Oja, de post over dit onderwerp op mystiek :)
|
Citaat:
Mensen voorschrijven welk oordeel ze mogen hebben is minstens zo onrespectvol. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het onzin ja, zweverige bullshit, om precies te zijn. Ik ben dan ook fel tegen dit soort onzin en ook tegen religie, want het mensen laten geloven in bepaalde dingen, zorgt er alleen maar voor dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en dat is nou juist het hele idee van de mensheid. Dat ze altijd zijn blijven ontdekken. Als nooit iemand had durven zeggen dat de aarde bolvormig was, nadat hij eens verder keek dan de rest van de wereld, hadden we nu nog met roestige zwaardjes vatsige prinsessen uit bouwvallige torens lopen slepen. Dat jij erin wilt geloven, vind ik prima, maar je hoeft mij er niet zonder bewijs mee te komen vermoeien. Dit is overigens zeer inhoudelijk en heeft niets te maken met mijn mening over het mystiek forum. Van mij mag het blijven, van mij mag het weg, dat is me om het even. |
Citaat:
Daarnaast zou je een uiterst intressante discussie kunnen hebben over de mogelijkheid van telekinese/telepathie, maar dat terzijde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19. |