![]() |
Lekkere broodjes?
Heeft iemand nog recepten voor lekkere broodjes, dus niet een broodje kaas, maar iets uitgebreider. Ik heb al gezocht op het internet, maar daar kan ik niet veel lekkers vinden.
|
zelf gemaakte eiersalade, broodje gezond,
|
Standaard: Broodje gezond.
Kijk anders een keer bij de bakker op de kaart, in een of andere lunchroom |
jah idd standaart :bloos:
maar wel lekker! ;) |
Citaat:
|
Broodje gezond met zo veel mogelijk erop: sla, tomaat, ei, komkommer, geraspte worteltjes, etc. etc. etc. :)
|
Kijk in een broodjeszaak maar eens op de kaart ...
Enkele van mijn favorieten: *Multigranenbroodje met basilicumpesto, olijven, rucola, zongedroogde tomaatjes, oregano en tomatentapenade *Broodje met tomatenpesto, geroosterde paprika, feta en krulsla *Broodje met pikante saus, spek, paprika en ui *Multigranenbroodje met brie, honing, noten en krulsla |
Inderdaad het standaard broodje gezond maar ook een broodje zalm is heel lekker.
|
1) Broodje beenham.
Nodig voor 4 broodjes (als je er 1 wil, alles dus door 4 delen): 4 plakken beenham (iets dikker gesneden, ca. 100 gram samen) 25 gram kruidenboter 4 broodjes (voorgebakken focaccia) 1 vleestomaat 25 gram sla (gemengde Verwarm de oven voor op 220 graden C. Was de tomaat en snijd deze in plakjes. Bak de broodjes in ca. 8 minuten bruin en knapperig. Snijd de plakken ham iets kleiner. Smelt de kruidenboter in een koekenpan en bak de ham al omscheppend om en om 2 minuten. Snijd de broodjes open, verdeel de sla erover, leg de ham erop en garneer met wat plakjes tomaat. 2) Italiaanse bol met mozzarella en gegrilde tomaten. Nodig voor 4 broodjes (hier geldt hetzelfde als hierboven): 4 Italiaanse bollen 4 pomodori tomaten zout peper 2 bollen mozzarella halvarine 1 bosje basilicum Was de tomaten en snijd ze in plakken. Rooster ze in een grillpan en bestrooi ze met zout en peper. Snijd de mozzarella in plakjes. Snijd de bollen open (rooster ze eventueel). Besmeer ze met halvarine en beleg ze met blaadjes basilicum, plakjes mozzarella en gegrilde tomaten. 3) Minisandwich met gerookte paling. Nodig voor 6 broodjes (hier geldt hetzelfde als hierboven): 6 sneetjes witbrood 2 eetlepels mayonaise vermengd met 1 eetlepel mosterd 200 gram gerookte paling 16 olijven zonder pit Leg telkens 3 sneetjes brood op elkaar en snijd de korsten eraf, zorg ervoor dat het een vierkant wordt. Smeer de sneetjes in met de mosterd mayonaise en beleg er 2 passend met paling. Stapel de 3 sneetjes op elkaar en snijd ze 2 x schuin doormidden. Steek er een satéprikker doorheen en rijg er aan beide kanten een olijf aan. (y) |
Stokbrood met pesto, mozarella, tomaat en paprika, alles over elkaar en dan eventjes in de oven :D
Zelfgemaakte eiersalade :) Brood met kaas, salami en ketchup en dan ook even in de oven. |
Die broodjes mozzarella klinken lekker :) (y) .
|
broodje met gesmolten geitenkaas en honing (y)
|
Pitabroodje van de MAC
|
broodje met sla, olijfjes, oude kaas en tapenade
broodje met tomaat, pesto, fromage frais en versgemalen peper |
broodje met rookvlees, mayo & versgemalen peper
broodje met niet te hard gekookt ei, kaas, mayo, zout, peper & mosterd, beetje bieslook gebakken ei met meegebakken kaas & tomaat op 'n broodje |
Griekse salade: gemengde olijven met blokjes feta, eventueel beetje afalfasla
Ook lekker gedroogde tomaatjes met kappertjes of olijven Gerookte zalm met kappertjes en beetje zure room (roma)tomaat met verse basilicum en mozarella |
Pindakaas met suiker erop! ;)
|
chiabatta broodje met pesto kaas tomaat en misschien wel wat meer
|
Citaat:
|
Wit broodje met heel veel boter en veel hagelslag.
Dan eerst het bruine hardere laagje er vanaf eten en later het witte broodje.... ooeeh <3 typisch voorbeeld van lekker. |
Citaat:
Gisteren nog op, zo heerlijk :) Ik heb zóveel recepten, meestal pak ik een afbakstokbrood (of 2, ligt aan de tijd en het formaat), bak ik die af en dan ga ik er dingen op doen die ik lekker vind. Dat kan van alles zijn, echt van gebakken beenham tot kip en van ei tot knakworstjes. Daar hoort dan nog een flinke lading sla en tomaat bij en verder soms wat mayo, soms een zelfgemaakte saus. En vooraf bij de soep maak ik vaak knoflookbrood, dat is echt genieten :cool: |
Broodje krabsalada <3
En anders altijd nog subway ;) |
Citaat:
Broodje krabsalade met komkommer, sla, tomaat en coctailsaus erbij -> verrukkelijk! Btw zijn er ook vestigingen van Subway in Den Haag of Rotterdam? |
Ciabatta met kruidenroomkaas (en wat sla)...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
broodje met ham en ei.
broodje met kruidenkaas met bieslook net als bij de V&D. :o broodje met tonijnsalade, komkommer, tomaat en evt. sla. geroosterd brood met tonijnsalade. broodje met roerbakei (y) |
Een makkelijk recept dan maar
Benodig heden - Brood - Kaas - Komkommer - Salsa sauce Serveertip : met bier (y) |
van die pistoletjes of broodjes of bolletjes met kip en kerry en sambal (Y) :cool:
|
Hee op dat broodje beenham ontbreekt toch echt wel de mosterdsaus :nono:
Ik eet graag een broodje warme geitenkaas met honing en amandelschaafsel/walnoten. Of gewoon wat italiaanse dingetjes zoals pesto, goede kaas, wat kruiden, tomaat etc |
Probeer eens zelf wat dingetjes uit met tomaat, komkommer, sla en andere dingen :o
Gewoon uitprberen tot je niets meer weet :p Zal vast wel eens een foute combinatie bijzitten, maar vast ook vele lekkere |
beetje offtopic:
wat is een roerbakei nou weer? (@freakinaround) |
bruin pistoletje met sla, beetje mayo en gerookte kipreepjes..
tada, McChicken maar dan anders :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afbak Stokbroodje: ham, kaas, ananas en uitjes, en dan in de oven :D
|
of afbak stokbroodje en dan sowieso tomatenpuree en kaas, en verder naar eigen idee (ik doe het liefst nog ananas erbij) dan heb je een soort pizza-broodje.
|
Citaat:
Broodje tonijnsalade vind ik daar altijd lekker. |
Broodje kipsalade bij de V&D is ook lekker. Of een frikadelbroodje van bakkerij Bart:o
|
Citaat:
|
Ik heb vandaag nog een simpel, maar lekker, broodje gemaakt.
http://img.photobucket.com/albums/v1...o/IMG_3678.jpg Turks brood, kaas, mozzarella, rucola, tomaat, verse basilicumblaadjes. Als ik meer in huis had had ik er meer op gedaan maar dit was ook wel te doen! Verder maak ik vaak een ciabatta (uit de oven) met zelfgemaakte tappenade uit de blender, of lekkere salades. |
Broodje kruidenkaas!!! jammie :D
|
Stokbroodje kip in Salou :| (y) Omfg, tastes like heaven :p
|
Ga naar bakkerij bart, lekkerdere broodjes als daar bestaan niet :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |