![]() |
Medicijn tegen aids?
Ik kwam het volgende tegen:
The Asahi Shimbun A durable new drug that prevents HIV from entering human cells and causes almost no side effects has been developed by a team of researchers at Kumamoto University. The new drug, code named AK602, was reported by the research team's leader, Hiroaki Mitsuya, at the International Congress on AIDS in Asia and the Pacific in Kobe on Tuesday. The drug's main feature is that it shuts out the AIDS virus at the point when it tries to intrude into a human cell. Current AIDS medicines can lose their effectiveness in a few days when the virus changes and develops a resistance to those drugs. But AK602 is different because it reacts to human cells instead of attacking the virus, Mitsuya said. He said the drug sticks to a protein called CCR5 that acts as an entrance into human cells for the AIDS virus. When the new drug becomes attached to the protein, it can prevent HIV from entering, and thus stop the virus from spreading. The researchers conducted clinical tests on 40 AIDS patients in the United States. AK602 not only proved effective against viruses that had become resistant to other drugs, but it also caused almost no side effects, the team said.(IHT/Asahi: July 7,2005) Klopt dit? Of is dit misleiding ect. ? ~*Nik |
Geen idee... nog niks over gehoord... maar er zijn al langer medicijnen tegen aids en kanker... maar dat word tegengewerkt door pharmaceuten omdat het hun niks oplevert.. dus kan men weinig mogelijkheden gebruiken om het te versprijden, danwel te testen enzo.
|
Er staan (slechts) 2 artikelen over op Pubmed (grote medische database)
Heb nu ff geen zin om ze door te spitten maar de liefhebber kan de abstracts lezen op http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=inleurlib_fft en typ bovenin in: AK602 Beiden onderzoeken zijn trouwens in vitro. Het enige dat ik wel kan zeggen is dat een clinical research op 40 aidspatienten niet echt een betrouwbaar onderzoek is, omdat toevalligheden de uitkomst van het onderzoek zeer sterk beinvloeden. |
De bron moet ook betrouwbaar zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
Op http://www.niburu.nl staan ook wel zulke artikelen erover. Moet je maar eens doorkijken. Natuurlijk weet ik niet hoeveel er waar is enzo, maar ik betwijfel ook de juistheid van de pharmaceutische industrie. |
Citaat:
|
Er is inderdaad een nieuw type medicijn tegen AIDS recent ontwikkeld. Zeker in combinatie met de al bestaande typen medicijnen is het mogelijk te voorkomen dat het virus zich in het lichaam repliceert. Probleem is alleen dat HIV 'gaat zitten' in cellen die een hele lange levensduur hebben; voor zover bekend minimaal 30 jaar, misschien wel langer. In de praktijk zul je dus de rest van je leven medicijnen moeten slikken, die trouwens niet zonder bijwerkingen zijn.
|
|
er zijn al heel lang medicijnen, maar er schijnt laatst wel iets te zijn uitgevonden dat misschien commercieel gelanceert wordt.. dus zodat de pharmaceutische industrie er rijk mee wordt. misschien vinden ze het dan wel leuk om de medicijnen te verstrekken.
maar dat heb ik ook maar uit de wandelgangen. |
Citaat:
Het klinkt wel allemaal als een mooi medicijn maar ik vraag me af 1. hoe het kan dat er geen bijwerkingen zijn als je een medicijn ontwikkelt dat de witte bloedcellen (gedeeltelijk) remt 2. hoe ze kunnen weten dat er geen bijwerkingen zijn als er nog niet op mensen is getest |
Citaat:
Dat zeg ik.. pharma industrie gaat alleen over geld. Vandaar dat zeldzame ziekten niet worden aangepakt. Dat kan alleen door particuliere geld zorg. Dat de pharma industrie die medicijnen niet oppikt heeft vooral de reden dat het gevrijwaard is van patenten, omdat het om volledig natuurlijke medicatie gaat en geen ingewikkelde chemische formules enzo... vandaar dat de industrie er geen winst op kan maken... het kan het alleen produceren enzo. Citaat:
|
Citaat:
Zoals een figuur in 1 van mn boeken hier mooi aangeeft (kan m nu niet inscannen): de factoren waarnaar gekeken wordt voor de ontwikkeling van een nieuw medicijn zijn - farmaceutische mogelijkheden - therapeutisch nodig - economisch rendabel Ik kom nu ook een stuk tegen over 'Orphan drugs', oftewel geneesmiddelen voor zeldzame aandoeningen of geneesmiddelen waar (nog) geen goede markt voor is (bijvoorbeeld de mannenpil) en daar staat bij dat er zowel nationaal als internationaal verschillende fondsen en afspraken zijn die ervoor zorgen dat bedrijven toch gestimuleerd worden dit soort medicijnen te ontwikkelen. Natuurlijke medicatie is inderdaad vrij van patenten, maar op een moment dat een farmaceutisch bedrijf een nieuw medicijn op de markt brengt is daar ook de chemische structuur van bekend en kan dus elk bedrijf ermee aan de slag, net zoals met natuurlijke medicatie. Het enige waar farmaceutische bedrijven patent op aanvragen en wat ze ook graag binnen hun eigen muren willen houden is de samenstelling van het geneesmiddel en hoe dat geproduceerd wordt, dat bepaalt namelijk voor een groot deel de werkzaamheid van een medicijn. Één verkeerd bestanddeel en je hele geneesmiddel werkt niet meer. Citaat:
|
Citaat:
get a life :| |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is bekend dat pharmaceutische industrie die middelen niet verder produceert enzo als het echt niets oplevert. En er zijn misschien wel wat potjes enzo met wat geld, maar dat is niet zoveel als pharmaceutische bedrijven hebben. Gewoon even zelf wat zoeken over pharmacritici. Zijn genoeg sites over. En ook over de aidsmedicijnen die niet verder bekeken worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Kankergeneesmiddelen kan men oa. zeer selectief maken door recombinante eiwitten te gaan maken onder de vorm van antistoffen. Andere, niet voorspelbare neveneffecten kunnen toegewezen worden aan idiosyncrasie, een soort allergische reactie. Maar die is eerder zeldzaam, en valt niet te veralgemenen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |