![]() |
paspoort versturen
ik heb geeeen idee waar ik het neer moet zetten, dus maar hier.
Ik kom net terug van een vakantie Spanje, blijkt bij terugkomst dat er bij een van ons in de tas een portemonnee zit van een jongen die nog in Spanje is. Id-kaart, pinpas, alles zit erin. Nu moet dat wel opgestuurd worden omdat zij zaterdag terugvliegen. Weet iemand hoe je dit het beste kan regelen? |
aangetekend versturen sowieso (kost je wel geld). dit lijkt me de makkelijke (en redelijk veilige) oplossing. en voor de zekerheid per expres-post.
echter wel lullig als het paspoort zoek raakt (ook al is het aangetekend) of als de post in Spanje ergens gescand wordt (je weet het nooit met buitenlandse pakketjes) en men ontdekt dat er een paspoort verstuurd is. ik betwijfel trouwens of je dit "officieel" gezien gewoon zelf terug mag sturen. jij mag volgens mij niet het paspoort van een ander in je bezit hebben. (en of de ptt het dus voor je wil versturen) misschien moet hij maar even naar de ambassade terplekke gaan en de situatie uitleggen. en dan kunnen jullie het paspoort hier ergens inleveren. (oftewel: dit zijn zaken die je niet via een forum, maar via een belletje aan gemeente/overheid moet vragen) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Juist. Het zou een mooie boel worden als je al iets fout doet wanneer je het paspoort van een ander vindt op straat en opraapt.
Overigens, zoals gezegd, bel even met de gemeente. |
Ik zou hem gewoon per express opsturen, de overheid bedenkt vast wel weer een manier om enkele tientallen euros op je te cashen als je bij hen langsgaat.
|
het is geregeld, nu maar hopen dat het ook gaat lukken.
|
Citaat:
|
Citaat:
via postkantoor/TNT kon het niet, omdat het waardedocumenten zijn. Toen zelf maar DHL gebeld en gelukkig was dat wel mogelijk. De koerier kwam binnen een uurtje bij mij thuis de pakketje ophalen. Het kost wel wat, maar de portemonnee was er een dag later al (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42. |