![]() |
studentenkrediet postbank
dit ben ik op dit moment aan het regelen... ik heb een bijlening bij de IB-groep. Bij het aanvragen vragen ze of ik een andere lening heb lopen. Nu wil ik met alle liefde deze IB lening erbij vermelden, maar ik heb er geen contractnummer van (alleen corospondentienummer), en het is natuurlijk een "beetje aparte" lening.
Iemand die een duidelijkere uitleg voor me heeft dan de postbank :s? |
Ja, gewoon niet vermelden. Ik heb dat ook niet gedaan. :)
|
hoef je er niet bij te vermelden hoor.
bij mij niet iigeval;) |
Ik zie niet in waarom zij daar sowieso het 'contractnummer' van zouden willen hebben. Het is voldoende dat ze weten dat je nog een andere lening ergens hebt lopen, omdat ze dan een beetje een beeld van je krijgen, of je iemand bent die vaak leent, etc.
Maar aangezien ik sowieso niet echt denk dat ze het oog hebben daarbij op een lening bij de IB-groep, waar elke student ongeacht zijn kredietwaardigheid voor in aanmerking komt, lijkt het me geen ramp als je helemaal niets vermeldt. |
enige voorwaarde voor t studenkrediet is, afaik, dat je stufi ontvangt op je rekening.
|
Een lening van de IB-Groep wordt niet aangemeld bij het BKR en hoef je ook niet op te geven als zijnde een lening.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik dank u allen hartelijk :)
[edit] hoe lang duurt het voordat dit geld beschikbaar komt? [/edit] |
Citaat:
|
Het kan aan mij liggen, maar is het niet goedkoper om ergens anders geld te lenen. Als je rood staat is dat toch heel duur?
|
Citaat:
|
daarom leek dit mij ook de beste optie :). ik zit niet te wachten op een lening van 25.000 euro bij een of ander leningbedrijf. Misschien is dit wel iets duurder, maar voor mezelf denk ik dat dit de beste oplossing is.
iemand ervaring met hoe lang het duurt, voordat je er de beschikking over hebt? wel binnen 3 weken toch :| :s ? |
Citaat:
daarnaast hoef je dit pas na 5 jaar af te lossen (binnen die tijd heb ik dat geld allang weer terugbetaald), en dat is ook wel lekker. ik hoop ook wel binnen 3 weken, liever eerder. maar heb eigenlijk geen idee. maar denk toch wel binnen een maand, en eigenlijk denk ik wel binnen 14 dagen. maar heb je t zo hard nodig dan ? |
ja :bloos:
het zou het op zn minst "wat makkelijker" maken.. |
Citaat:
komt vast wel goed. |
ik zag net op de site van de postbank dat je een bevestigingsmail zou krijgen van de postbank. (dat ging over alle leenvormen; wellicht dat een studentenkrediet wat anders werkt, want je hoeft ook geen loonstrookjes op te sturen). heeft iemand (dwight, chloe) dat toevallig wel gekregen en ik niet, of krijg je die voor een studentenkrediet gewoon niet ?
|
Hey, je moest toch ook invullen op een formuliertje hoeveel geld je wilde opnemen? Ik neem aan dat als je het krediet krijgt, het geld op je rekening wordt bijgeschreven!
|
Waarom leen je niet gewoon bij de ib-groep? Dat is afaik de beste lening die je ooit kan krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
@ MightyMarcel: ik heb geen bevestigingsmail gekregen. |
Citaat:
of het de beste lening is valt nog te bezien, overigens. ze zijn niet echt goedkoop. |
Citaat:
|
Onthou wel dat de effectieve rente bij 'rood staan' 9,20% is. Bij een lening van 1000 euro betaal je dus op jaarbasis 92 euro aan rente. Het is dus wel te overzien qua kosten. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
geloof trouwens dat rood staan op een studentenrekening bij de postbank maar 7% rente is. |
Citaat:
overigens, hoelang zat er tussen de aanvraag (internet) en de papieren handel ?en hoelang duurde het dan nog, of weet je dat nog niet, voordat je t geld kon opnemen ? |
Volgens mij 2 werkdagen.
Afgelopen zondag heb ik de papieren teruggestuurd naar de Postbank en ik heb het krediet nog niet gekregen. Ik verwacht dat het tegen het einde van de week er wel opstaat. |
Citaat:
|
die brief heb ik nog niet gehad, maar ik denk dat ik dan gewoon die van het afgelopen jaar bijvoeg? (studiejaar 2004-2005)?
|
fijn voor jou natuurlijk, maar ik studeerde vorig jaar niet. vandaar.
|
Ik krijg het krediet niet omdat ik nog niet ben begonnen met mijn studie. Dat is een voorwaarde. :( :mad:
Wat moet ik nou doen? Ik moet voor 1 september ongeveer 1200 betaald hebben aan studiekosten... |
je moet een bewijs van inschrijving en een bericht van de stufi meesturen als bewijs. meestal krijg je dat in augustus, dus dan kun je t nog geregeld hebben voor september.
en anders : rood staan. maar ik zit dus ongeveer in t zelfde schuitje. ik hoop dan ook dat ik alle papieren binnen heb voordat de studie begint. maar mag ik vragen wat voor kosten ? collegeld kan meestal wel in termijnen namelijk. |
ik heb een brief gekregen met de melding dat mijn rekening nog gee nstudentenrekenig was, terwijl ik al wel rood mocht staan zonder eens in de zoveel tijd positief te komen. Anyway, nu wel geregeld en via de telefoon opnieuw aangevraagd. Nu krijg ik een contract thuis zei ze, met brief waarin staat hoe of wat. Ga iig morgen gelijk mijn inschrijfpapier voor de hogeschool opsturen, en hopen dat dat snel geregeld is, al zal dat bewijs van inschrijving wel even op zich laten wachten. In dat geval stuur ik wel de oude mee, met bewijs dat ik mn P heb gehaald, hoop dat ze daar dan genoegen mee nemen :s..
|
Citaat:
Die kosten zijn: 1e termijn studiefinanciering (300 euro), boeken (350 euro), fieldtrips (420 euro) + wat overige bijdrages. Ik snap niet waarom ze nou zo moeilijk doen over dat ene maandje. Ik ga toch in september beginnen aan een 4-jarige studie. Dat betekent dus dat ik 4 jaar lang studiefinanciering ga ontvangen op mijn postbank rekening. Maar goed, ik kom er wel uit, maar toch balen hoor.. :( |
Citaat:
|
Citaat:
(overigens, met kosten:studiefinanciering zal je wel kosten:collegegeld bedoel, toch ?) |
ik ben erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen, want ik heb alleen al die bewijzen van het afgelopen studiejaar, nog niet van dit jaar. accepteren ze dat? (heb wel bewijs van P)
|
Citaat:
|
heb vrijdag alles opgestuurd. wat zijn de ervaring met de tijdsduur, voordat er weer info komt / men over het geld kan beschikken :s?
|
geen idee, ik ben net zo nieuwsgierig als jou. (/einde zinloze post).
|
Studentenkrediet afsluiten zonder Negatieve BKR registratie. reageer dan snel.
|
Citaat:
|
up hem ff lekker lol
slotje? |
ik dacht al, post wawl weer? :eek:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |