![]() |
Knieën
Misschien kan deze vraag beter op sport onder het mom van fitness maar goed.
Ik kreeg vorig jaar beetje last van mn knieën tijdens het sporten. (volleybal) De plekken waar ik pijn had wezen op jumpers-knee. Net onder mn knie-schijven. Volgend jaar ga ik hoger spelen en nog meer trainen. Ben dus beetje bang voor mn knieën. Zijn er oefeningen die jumpersknee helpen voorkomen? Of verzachten? |
Ik denk dat je beter naar de dokter kunt gaan en die kan je misschien eenmalig doorverwijzen naar een fysiotherapeut om oefeningen ed te leren.
|
ik zou iets afspreken met een fysio, de heeft meer verstand van een knie dan de plaatselijke huisart. Ik zou ook echt gaan want ik ken iemand dus nu al vanaf 14 november vorig jaar niet kan sporten en nu al in totaal ruim 3 maanden op krukken heeft moeten lopen vanewege zijn knieën :rolleyes:
|
als je een soort zwelling krijgt onder de knieschijf zul je de komende 12 maand rust moeten houden.
|
Naar de fysio inderdaad. Je moet je spieren trainen die de belasting van je knieen op kunnen vangen. Alleen dan kan t overgaan. En ik denk dat een fysio jou beter kan helpen.
|
danku allen. Kan ik trouwens rechtstreeks naar de fysio? Of moet ik daarvoor een (eenmalig) verwijsbriefje hebben???
|
Ik heb een verwijsbrief van mijn orthopeed gekregen maar ik zou het eigenlijk niet weten. I denk dat je net zoals bij de appotheek gewoon binnen kunt lopen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |