Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   (Ringtone) Reclames van de buis ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1227134)

Jouri 13-07-2005 22:03

(Ringtone) Reclames van de buis ???

Reclames jullie kennen ze allemaal wel (hoop ik). Het vervelende is echter dat ik me steeds meer begin te ergeren aan reclames in het algemeen. Hoe komt dit? Ten eerste omdat ze allemaal hetzelfde zijn, ten tweede omdat elke reclame wat van mij wil en ten derde iedere keer als ik de tv aanzet ( wat de laatste tijd gelukkig niet zo vaak meer gebeurt) zijn ze er weer. Tot zover mijn haat jegens reclames in het algemeen, maar ik zal nu mijn gal eens spuien over die meest erge reclames die er op dit moment zijn. De ringtone reclames, ik weet niet wat jullie er van vinden maar ik vind deze reclames niet alleen de lelijkste van allemaal ze hebben ook nog eens het misselijkmakendste doel van alle reclames: Geld aftrochelen van kinderen. nou schijnt het ook nog eens zo te zijn dat als je dan al zon ringtone "besteld" dat ze je ook nog eens aardig wat onnodige sms'jes sturen om je nog meer geld afhandig te maken. Dan denk ik komop Baas van Jamba of weet ik welk bedrijf dan ook, het zijn vooral kinderen die die sms'jes sturen dus doe ff normaal! Hebben die bazen van deze firma's dan echt geen geweten, doen ze het dus echt alleen maar voor het geld. Als dat zo is ( wat me dus wel zo lijkt) dan mogen ze deze lui echt ff aan de schandpaal binden en lekker ouderwets helemaal onder zeiken

Misschien slaat deze post nergens op hoor, dan moet je het maar zeggen maar het moest er ff uit.

Maar in ieder geval, mijn stelling: "Reclames die op een oneerlijke manier geld van kinderen proberen te verkrijgen moeten van de buis verdwijnen"

levi's 13-07-2005 22:06

Oneens,

Ik vind het een slim idee van die ringtonebedrijven :o
Hierdoor verdienen ze meer

Ik studeer commerciele economie :p

bamiPoep 14-07-2005 01:21

jah en die bedenkers van die reclames moetne ook dood en al die achterlijke kinders die die shit bestellen meoten dood. dood. dooooooood zeg ik :mad:

StefanLovertje 14-07-2005 10:25

ach al die kinders die krijgen toch hun beltegoed van hun ouders dusja

ganralph 14-07-2005 11:55

oneens,

verbieden is altijd de laatste optie, en daarna zoeken ze toch wat anders.
het punt is dat die kinderen eigenlijk niet zouden moeten willen dat ze zo veel voor een ringtone betalen. dit zit gedeeltelijk in de opvoeding denk ik. "als kind" had ik ook nooit zo de neiging om "alles" te moeten hebben.
voorlichting, ontmoediging en zware lijfstraffen voor gebruikers van Crazy Frog artikelen vind ik best, maar verbieden lijkt me nix.

Jouri 14-07-2005 12:31

hehe, zware lijfstraffen voor de gebruikers ben ik het wel mee eens, als niemand ze meer durft te bestellen dan komen die reclames vanzelf niet meer op tv. Als je dan toch bezig bent kan je gelijk die lui die het maken eens flink onder handen nemen gewoon om een voorbeeld te stellen :D

MB 15-07-2005 21:48

Pffff, betalen voor ringtones is zooooo 2003

Ketjing 15-07-2005 21:56

Citaat:

levi's schreef op 13-07-2005 @ 22:06 :
Oneens,

Ik studeer commerciele economie :p

Dinalfos 15-07-2005 21:57

Die kinderen zijn de paupers van de toekomst. Ik zeg op de trein ermee.

Levitating Nun 15-07-2005 22:04

Citaat:

Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 21:57 :
:D
I second that.

kalinho 15-07-2005 22:24

Citaat:

levi's schreef op 13-07-2005 @ 22:06 :
Oneens,

Ik ga commerciele economie studeren :p

Mark Almighty 15-07-2005 22:47

Je post slaat inderdaad nergens op, want het doel van reclames is sowieso mensen geld aftroggelen.

En jongeren/kinderen die ringtones bestellen zoals Jamba, verdienen het datz e helemaal kaalgeplukt worden. Dat is eigenlijk nog te goed voor ze, want zij houden de achterlijke cultuur die eraan vast zit in stand. Eigenlijk moeten ze dus gewoon dood. Net zoals de ringtone-reclames an sich en de makers ervan.

Mark Almighty 15-07-2005 22:48

Citaat:

Je bedoelt toch: vóór de trein? :D

Dinalfos 15-07-2005 23:00

Citaat:

Mark Almighty schreef op 15-07-2005 @ 22:48 :
Je bedoelt toch: vóór de trein? :D
Ik heb het niet over zo maar een trein. Ik heb het over "de" trein.

You know.. :)

Mark Almighty 15-07-2005 23:12

Citaat:

Dinalfos schreef op 15-07-2005 @ 23:00 :
Ik heb het niet over zo maar een trein. Ik heb het over "de" trein.

You know.. :)

:confused: De trein naar Westerbork of zo..? :o

(Dat zou wel heel hard zijn.)

Dinalfos 15-07-2005 23:19

Citaat:

Mark Almighty schreef op 15-07-2005 @ 23:12 :
:confused: De trein naar Westerbork of zo..? :o

(Dat zou wel heel hard zijn.)

:o

(ik wilde niemand beledigen)

Dragonda 24-07-2005 21:33

De reclame mag van mij wel van de buis verdwijnen. Maar niet omdat ze geld willen verdienen. Het moet weg om de simpele reden dat ik het irritante, saaie, lelijke reclame vind. :D

martijn1985 24-07-2005 21:57

en zie hier: Hij die niet het minste benul heeft van hoe onze economie werkt.

Phlox 24-07-2005 22:35

De reclame is kut ja, maar het feit dat ze geld aftroggelen van onbenullige jongelui juich ik alleen maar toe.

iemand of niemand 24-07-2005 22:46

Het interesseert me echt geen flikker. Ze doen maar.

Dragonda 25-07-2005 20:29

Citaat:

Phlox schreef op 24-07-2005 @ 22:35 :
De reclame is kut ja, maar het feit dat ze geld aftroggelen van onbenullige jongelui juich ik alleen maar toe.
Inderdaad ja; het is gewoon hun baan. Als zoiets ze lukt, betekent het dat de reclamemakers dus goed zijn in hun werk.

Misschien niet leuk voor de kinderen (of juist wel :p ) maar kinderen moeten gewoon in hun opvoeding leren om niet alles wat leuk is meteen maar te willen krijgen. Het is ook een beetje de taak van de ouders om hun kinderen tegen reclame bestand te maken. Dat ze zich niet zo snel laten ompraten, om het zo maar eens te zeggen.

Ik studeer zelf ook voor reclamemaken (multimedia), en ik denk dat die ringtone 'bedrijven' met al hun irritante 3d figuurtjes en melige ringtones, veel geld verdienen met die troep. :)

De jeugd van tegenwoordig hecht veel waarde aan communicatie / vriendennetwerken >>> De jeugd koopt mobiele telefoons >>> Die moeten natuurlijk hip zijn (kunnen ze mooi showen aan hun vrienden) >>> Ringtones zijn hip (beweert de reclame dus) >>> en zie daar; de jeugd hapt massaal toe. :) (y)

(Ik ken niet veel mensen die een standaard toontje van hun telefoon hebben, de meeste mensen die ik ken hebben ooit eens een toontje van hun eigen keus besteld.)

Ici-Paris_# 25-07-2005 21:36

Bij de jamba s reclame staat er duidelijk vraag toestemming aan je ouders als je nog geen 16 bent of een ander leeftijd. Maar toch bellen die kleueters. Eigenlijk is het gewoon de schuld van de kinderen zelf. En het waar dat de recla,es irritant zijn, maar de bedoeling van reclame is geld aftroggelen van de consument. netzoals de tellsel en belspellen.

Mr. Pignati 27-07-2005 17:37

Citaat:

MargotTenenbaum12347 27-07-2005 20:20

Het kan me niet schelen.

Dr. Aep 27-07-2005 21:18

mensen die hier intrappen en aan toegeven verdienen het gewoon dat hun geld afgetroggeld word... ookal zijn het kinderen van 8.

Earphone 28-07-2005 23:09

Citaat:

Ici-Paris_# schreef op 25-07-2005 @ 21:36 :
Bij de jamba s reclame staat er duidelijk vraag toestemming aan je ouders als je nog geen 16 bent of een ander leeftijd.
Dat staat er volgens mij enkel om hun in te dekken tegen eventuele klachten. Het staat er wel heel klein. Na 500x de reklame te hebben gezien weet ik nog altijd niet 100% wat het 'voordelige Jamba-abonnement' (zo noemen ze dat hier in België toch, van een contradictie gesproken) nu inhoudt. Het staat er wel bij in kleine lettertjes (omdat ze juridisch niet anders kunnen) maar daar kijken die kinderen niet naar natuurlijk want ze zijn teveel afgeleid door al die figuren als Crazy Frog.

Ik studeer zelf economie en uiteraard is dat slim gezien van de makers van deze reklame maar ik vind wel dat je het toch niet volledig mag vergelijken met andere reklame zoals reklame voor waspoeder of fanta ofzo. Als je een doos Dash koopt, dan koop je 1 doos Dash in plaats van een doos van een ander product en daarmee is het gedaan. Het is niet zo dat je als je 1 doos Dash koopt, je meteen 10 dozen Dash aan je been hebt.

Die reklame van Jamba wil doen geloven dat je 1 ringtone besteld maar in werkelijkheid heb je een abonnement van 4 euro per week aan je been. Uiteraard kan je dat wel stopzetten maar tegen dat je dat door hebt, ben je al een paar sms'en en euro's minder.

Louter van het feit dat het slim gezien is van de makers van deze advertenties en dat mensen maar niet zo dom moeten zijn om daar aan mee te doen, vind ik toch dat er meer een meer een grens wordt verlegt. Zijn er bij jullie ook zo rond de middag van die Prijzenpuzzels waar je dan veel geld kan verdienen als je een relatief simpel woord kan raden? Maar eerst moet je sms'en natuurlijk. 1 euro per sms. Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken maar ik vind het allemaal wat 'leger' worden. Zoveel mogelijk geld aftroggelen van onwetende mensen via televisie. Hier is natuurlijk niets tegen te doen maar ook ik vind het jammer. Zelfs als economist. Je hebt nog iets zoals originele, goede reklame en iets zoals zoveel mogelijk geld aftroggelen van mensen.

Mark Almighty 29-07-2005 02:07

Earphone, zowel in het geval van de ringtone-reclames als belspelletjes (ja, hier in Hollandia worden we daar ook mee doodverveeld) ligt het echt aan de ongelooflijk domme mensen die erop reagren. Zolang dat uitschot blijft betalen, blijven die reclames/spelletjes gemaakt worden. Geen enkel medelijden dus met dat tuig dat uitgekleed wordt. Zij houden immers dit soort rotzooi in stand.

Mr.Oizo 30-07-2005 22:54

Dan moeten die kids / andere lui die ringtones bestellen maar eens doordenken voordat ze zoiets doen. Zelf schuld als je BTG dan helemaal wordt afgetroggeld door die mensen, zo zit die industrie nou eenmaal in elkaar.

Snees 31-07-2005 00:42

In Duitsland is het pas erg met de ringtonereclames. Op MTV zie je daar tussen *elke* clip de Crazy Frog ronddansen, al maanden voor dat in Nederland echt opkwam. Ring ding ding ding ding...

freakjuh 31-07-2005 01:11

Echt té walgelijk die dingen, wie bestelt er in godsnaam zo'n ringtone. Ook al ben je zo marketinggeil of beinvloedbaar of kinds dat je zo'n ding bestelt, dan heb je het na 1x toch ook wel gezien?

En hoe kan je in GODSNAAM die Jamba dingen NIET irritant vinden. Zware lijfstraffen voor iedereen die zo'n tone bestelt lijken me prima. (y)

Roos 31-07-2005 08:47

Citaat:

Dragonda schreef op 25-07-2005 @ 20:29 :
(Ik ken niet veel mensen die een standaard toontje van hun telefoon hebben, de meeste mensen die ik ken hebben ooit eens een toontje van hun eigen keus besteld.)
Dat verschilt dan blijkbaar per vriendengroep :)

vampire_esje 05-08-2005 20:45

Citaat:

freakjuh schreef op 31-07-2005 @ 01:11 :
En hoe kan je in GODSNAAM die Jamba dingen NIET irritant vinden. Zware lijfstraffen voor iedereen die zo'n tone bestelt lijken me prima. (y)
Ik heb zo'n collega (is 26 nu) die die stomme beltoontjes besteld van de Jama.. gadver!!

Vampire_esje

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.