![]() |
PGRM's op je GR tijdens eindexamen...
Mag je programma's op je GR hebben staan tijdens je eindexamen wiskunde? Moet je je GR voor de ogen van de examinator "clearen"?
|
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar volgens mij is dat "clearen" school/vak afhankelijk.
|
Als je een toestel uit de Plus-reeksen van de TI-83/TI-84 hebt, lukt het vaak best om gewoon het programma te archiveren en nadien te de-archiveren. Veel leerkrachten hier kijken er dan niet op.
Hier bij ons op school heb ik op mijn examen fysica een tooltje gebruikt dat eenheden om kan zetten en de leerkracht stond net achter mij en heeft mij het 200% zeker zien gebruiken, maar hij liet het gewoon toe, hoor. |
lol ok :D Handige tip wat betreft het archiveren, thnx.
|
Citaat:
|
Citaat:
p.s. ff een stomme vraag, het is alweer een aantal jaren geleden dat ik wiskunde examen heb gedaan, maar moet je bij eindexamen VWO nou ook de gehele berekening/uitwerking opschrijven? Of voldoet het antwoord ook. Ik moet maandag examen wiskunde b1 afleggen voor mijn colloquium doctum waar ik zeker voor ga slagen, maar al die uitwerkingen opschrijven is zo irri, vandaar de vraag. |
Citaat:
|
ja het is toegestaan en het is niet schoolafhankelijk, ook al beweren sommige scholen dat wel. Ze mogen niet iets doen in je rekenmachine, als ze je afwijzen kan je ene klacht indienen (y)
maar de examens zijn toch al lang geweest :S |
Ok, want als ik naar de correctievoorschrift van een oudere eindexamen kijk zie ik alleen de antwoorden staan en niet de berekeningen die erbij horen. Kijken de examinator en de gecommiteerde wel naar de berekening aangezien die niet weergegeven word op het correctievoorscrhift???
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Berekeningen zijn verplicht. Je mag je GR volzetten met wat je maar wil.
|
Noch voor SE, noch voor CE mag je GR gewist worden.
Althans, dat zegt de wet.. ( :rolleyes: voor diegene waarbij scholen denken de wet te maken). Uitwerkingen moeten er uiteraard wel bij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08. |