![]() |
Harry Potter deel 6
J.K. Rowling heeft te kennen gegeven dat in Harry Potter and the half-blood prince, het zesde deel uit de serie dat zaterdag 16 juli uitkomt, wéér een belangrijk personage zal sterven. Makkelijke vraag; wie?
|
Ik denk Hagrid, omdat zijn aandeel in het verhaal steeds minder wordt. Hermione en Ron zijn beiden te belangrijk, zo ook Perkamentus .
Lubbermans heeft een mooie 'comeback' gemaakt in het laatste stuk, ik denk dat hij wel verder 'mag' in het verhaal. Draco zal het ook wel niet zijn, want in deel 7 gaat Lubbermans Malfidus ownen in een duel. |
:eek: als het maar niet hermelien of ron is of perkamentus
Hagrid denk ik, ja. |
Citaat:
Trouwens, jullie vergeten er één en dat is Anderling. Die was laatst (vorige boek) toch te grazen genomen door een paar mensen, of is die weer opgeknapt? |
Perkamentus.
In het boek wordt verschillende keren gezegd dat hij de enige is voor wie Voldemort respect/schrik heeft. Als hij dus wegvalt zal Harry Potter zich eindelijk en finaal kunnen bewijzen als redder van het Goede! |
Ja, maar als Perkamentus doodgaat is het vast aan het eind van dit boek zodat Harry zichzelf pas in deel 7 bewijst. Dan gaat Perkamentus dood in dit boek terwijl hij de strijd met Voldemort aangaat.
|
Schijnbaar blijft Perkamentus leven tot deel 7.
|
Ik denk Hagrid. Helaas, één van m'n favoriete personages. :(
|
Ik zag vandaag een afbeelding op een image-board waarop een foto van 'een boek' stond, waarin zogenaamd een stuk tekst uit Harry Potter zes stond. Het ging om een scène waarin Perkamentus dus dood ging. Ik weet niet hoe echt dit is en feitelijk geef ik er ook geen niet zoveel om.
Ik weet niets van het verhaal, maar qua onvermijdelijke verfilming lijkt het me wel voordelig als Perkamentus doodging. De man die hem speelde was in het echie nu toch ook kassiewijlen? Bovendien maakt het niet zoveel uit of hij doodgaat, hij kan altijd nog terugkomen als Gandalf die Iets-Donkere-Witte-Maar-Nog-Net-Niet-Grijs. LUH-3417 |
Citaat:
:D |
Citaat:
|
De grote theorie rondom het 'weddenschap-bij-drukkerij'-gebeuren wijst erop dat Dumbledore het inderdaad niet zal overleven. Ik hoop dat het anders zal zijn.
Hoewel, wellicht zal Snape de nieuwe headmaster worden? :cool: |
Citaat:
LUH-3417 |
Ik heb de foto van dat stukje tekst gevonden:
Spoiler
LUH-3417 |
Citaat:
|
Ik denk Hagrid, Dumbledore lijkt me meer iets voor deel 7 idd. Die foto van dat stukje lijkt me niet zo betrouwbaar. Dat Dumbledore vermoord wordt, ja, dat gebeurt vast nog wel een keer voor het einde van het boek, maar door Snape...
Ach, ik zie het zaterdag wel. |
ik vind dat stukje tekst niet egt overtuigend hoor :S
|
doe maar Hagrid dan
tis zo zonde voor zo'n oude man |
Morgen zullen we het weten ;). Tot die tijd durf ik niet meer te gokken. Vorige keer had ik het jammerlijk goed... dus nu ga ik eens lekker niet mijn gevoel volgen.
Ik denk trouwens niet Hagrid, eerder dan nog Trelawney of een lid van de Orde (en dan niet Dumbledore, Snape of Mcgonagall). |
Citaat:
Bovendien, en dat is meer een onderbuikgevoel, lijkt "I saw them Death Eaters" mij meer Amerikaans-Engels dan het taaltje van Hagrid. Maar wellicht is dit ook de Amerikaanse editie. :) Maar ik zou er niet op gokken. |
Ik hoorde dat in Canada een boekenverkoper tien boeken had verkocht. Nu had een rechter besloten dat die boeken teruggebracht moesten worden (en de tien mensen zouden een gesigneerde versie krijgen op de 16de). Ik kan me niet voorstellen dat mensen niet iets gaan scannen uit die boeken, als het verhaal al waar is.
Zijn de boeken sowieso al 'vertaald' naar het Amerikaans? |
Citaat:
|
volgens mij is het hermelien. Juist omdat ze altijd als een vrij voorzichtig persoontje overkomt en lekker slim is gaat ze er volgens mij aan nu en in deel 7 weten ron en harry niet hoe ze het jaar door moeten komen zonder haar. Maar we komen er snel genoeg achter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gok Marcel:)
|
Ik weet het niet, en ik hoef het niet te weten totdat de Nederlandse versie uitkomt:o.
|
ik denk dat harry pee word neergeschoten door zo'n teleurgestelde gefreakte fan na het spelen van een potje cs.
Die rent dan die school in en knalt ie iedereen overhoop. DAT had ik gedaan als ik die boekjes had geschreven, de cash heeft rowling toch al, alleen nog ff een origineel einde |
Citaat:
Laatst zei iemand dat het Perkamentus/Dumbledore wel zou kunnen zijn. :( Ik hoop het niet, hij is mijn lichtpuntje in bange Harry Potter dagen, als hij spreekt word ik rustig ;) Ron en Hermelien hopelijk ook niet. Misschien... Lupos? Of is die niet belangrijk genoeg? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sneep gaat eraan. |
Ik denk Hagrid.
Wanneer liggen de boeken eigenlijk in België in de boekhandel? Gewoon in het Engels bedoel ik dus :) |
Citaat:
Ik vind het zo'n gek idee dat mijn boek nu waarschijnlijk ergens in een post-verwerkings-systeem zit, dus hij is gewoon al onderweg :| Of hij ligt klaar om morgen naar mij toe gebracht te worden... Raar hoor :| |
Ik wil 'm ik wil 'm ik wil 'm ook morgen.
Dus ga ik 'm kopen, maar dan moet-ie niet al uitverkocht zijn :(. Al iets van 2miljoen in de voorverkoop, toch? |
Citaat:
|
Ik gok op dumbledore want ik had daar over gedroomd :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ha, ik benieuwd of dat screenshot echt is. Zou wel balen zijn, maar ook een mooie stunt. Op een forum waar ik zit hebben ze de spoiler doodleuk in de titel van een subforum gezet. :D
|
Hoeveel pagina's heeft deze Potter eigenlijk?
|
Waar gaan jullie 'm kopen? (lees: waar is 'ie het goedkoopst :o, moet ook nog op vakantie heh)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je bedoelt gewoon de omslag? Dat maakt toch verder niets uit? Erg goedkoop, vergeleken met die van 2 jaar geleden. Ik meen me te herinneren dat ik 30 euro heb betaald voor deel 5 :s |
Citaat:
30 euro is wel veel, inderdaad. Ik moest 19,95 betalen, ik kreeg 2 euro korting omdat ik er vroeg bij was, oid. Dit jaar is het geloof ik zo'n 21 euro. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48. |