Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   if only you knew... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1227800)

yapo 14-07-2005 20:39

if only you knew...

My heart is crying outloud
while tears are raining down.
If only you knew what love,
would come to you,
from heaven above.
If only you knew how much,
my heart would give you,
eternal love.
You would see the truth,
which lies beyond your dreams.
You would feel my love,
which puts me on my knees,
to say to you, my dear,
for you, i'm always here!

Boate Bob 14-07-2005 21:47

Aaarch dat uitroepteken op het eind is killing, omdat de tekst opzich niet eens zo gek is voor een engels gedicht. V
oor mij verpest dat duivelse teken echt alles; het zou zo op een kalender of nog erger, in de fancy kunnen staan.

PLEASE haal het ! weg PLEAAAASSE :|

En doe ook iets aan de vorm.. Bedenk iets origineels.

Ik weet plotseling waar ik dit tegen zou kunnen komen; een Poeh-agenda. Komt ook door je avatar vrees ik.

Mema 14-07-2005 22:28

omg ga even een drama maken over een uitroepteken... alsof dat de boodschap van een gedicht verneukt...

ik vind t mooi:)

yapo 14-07-2005 23:02

Citaat:

Boate Bob schreef op 14-07-2005 @ 22:47 :
Aaarch dat uitroepteken op het eind is killing, omdat de tekst opzich niet eens zo gek is voor een engels gedicht. V
oor mij verpest dat duivelse teken echt alles; het zou zo op een kalender of nog erger, in de fancy kunnen staan.

PLEASE haal het ! weg PLEAAAASSE :|

En doe ook iets aan de vorm.. Bedenk iets origineels.

Ik weet plotseling waar ik dit tegen zou kunnen komen; een Poeh-agenda. Komt ook door je avatar vrees ik.

Ik stel me dat zo voor als dat ik die woorden in de stromende regen naar 't meisje roep waarvan ik zielsveel hou, terwijl ze me niet kan horen. Dat uitroepteken blijft dus staan om kracht bij te geven aan de liefde en de machteloosheid van het onverstaanbaar zijn.

En 't gedicht in strofes delen is niet mooi, trust me, i tried it ;)

Boate Bob 15-07-2005 08:25

Citaat:

Mema schreef op 14-07-2005 @ 23:28 :
omg ga even een drama maken over een uitroepteken... alsof dat de boodschap van een gedicht verneukt...

Gebruik argumenten :rolleyes:

Ik vind dit gedicht gewoon krachtiger zonder uitroepteken. Mijn mening, geen drama ;)

Riven 15-07-2005 09:08

Citaat:

Mema schreef op 14-07-2005 @ 23:28 :

Omg. Het nut van dit deelforum ontgaat je blijkbaar volledig. Dus groei op en leer wat bij. (Of je gaat op het Fancy-forum bij alles roepen, aaaaaaah mooooooooooooooiiiiiiii *hartje*)

Hoofdletters zijn daarbij geen overbodige luxe.

Boodschap. Tsk.

Buiten dat vind ik het gedicht eigenlijk erg slaapverwekkend en niet eens zo mooi geschreven, maar goed.

Mr. Faded Glory 22-07-2005 16:48

Niet erg origineel.

Citaat:

If only you knew what love,
would come to you,
from heaven above.
Dit stukje slaat op niets, in mijn ogen. Plus de meest onoriginele rijm ooit staat er in. "love ...from heaven above".

Ook met dit stukje heb ik het moeilijk:

Citaat:

If only you knew how much,
my heart would give you,
eternal love.
If only you knew how much my heart would give you.

of

My heart would give you eternal love.

Maar zoals het nu staat vind ik het niet passend. Sorry.

Nu ja ik ben een beginnend dichter, mijn mening betekent niet veel, zeker niet tussen al die ervaren dichters. En natuurlijk nog het feit dat liefde blind maakt, ik veronderstel dat je ook blind wordt voor een minder gedicht. Plus wanneer je verliefd bent, doe je de stomste dingen.

yapo 22-07-2005 18:14

Citaat:

Mr. Faded Glory schreef op 22-07-2005 @ 17:48 :
Niet erg origineel.

Dit stukje slaat op niets, in mijn ogen. Plus de meest onoriginele rijm ooit staat er in. "love ...from heaven above".

Ook met dit stukje heb ik het moeilijk:

If only you knew how much my heart would give you.

of

My heart would give you eternal love.

Maar zoals het nu staat vind ik het niet passend. Sorry.

Nu ja ik ben een beginnend dichter, mijn mening betekent niet veel, zeker niet tussen al die ervaren dichters. En natuurlijk nog het feit dat liefde blind maakt, ik veronderstel dat je ook blind wordt voor een minder gedicht. Plus wanneer je verliefd bent, doe je de stomste dingen.

als je in 10 minuten een versje verzint voor iemand die het moeilijk heeft ook ;)

toch bedankt voor 't commentaar :)

Disintegration 28-07-2005 11:07

Vanwaar eigenlijk je keuze om in het engels te gaan dichten?

yapo 29-07-2005 19:38

Citaat:

Disintegration schreef op 28-07-2005 @ 12:07 :
Vanwaar eigenlijk je keuze om in het engels te gaan dichten?
omdat in het engels expressies vaak korter zijn en zodoende krachtiger overkomen dan in het nederlands. Ik vind het een mooie zinsbouw.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.