![]() |
Een slaap-je-roes-uit-ban
Voor bepaalde personen en voor 't behouden van de orde op bepaalde fora, heb ik het volgende voorstel, waar ons aller AngelLena (theoretisch) achter staat :cool::
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
|
Hehe theoretisch vind ik het idd helemaal geen slecht plan, maar ik zie het niet in praktijk uitgevoerd worden :)
|
Citaat:
Verder ben ik tegen. Ik zie de - spreekwoordelijke - bui al hangen. :( |
Citaat:
|
Citaat:
:D 't gaat er alleen om als je jezelf niet in kunt houden en ter bescherming van de FB's zodat ze niet de volgende ochtend een shitload aan topics weg kunnen gaan gooien of sluiten om de zooi die is aangebracht :) vergelijk het met openbaar dronkenschap, dat je ter bescherming van de openbare orde (of iets dergelijks, geen expert op dat gebied) een nachtje in de politiecel mag doorbrengen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is een topidee en ik zie niet in waarom het in praktijk niet ingebouwd kan worden?
Iemand moet hier toch kunnen proggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op zich...
Maar of het haalbaar is? |
Citaat:
Anders moeten we maar een avondklok instellen op dit forum. Na Sesamstraat geen posts meer. :evil: |
Nog een knopje erbij (anders is het niet snel genoeg ;)) lijkt me best handig ;).
Maarja, of het uitvoerbaar is... Tot de volgende ochtend 12:00 uur ofzo lijkt me beter. |
Citaat:
|
het idee klinkt wel aardig, maar ik ben bang dat dit heel veel terecht/onterecht, welles/nietes topics op m&m gaat opleveren.
en tja als fb's ook dronken op het forum lopen te klooien en zomaar ff iedereen tot 10.00 de mond kunnen snoeren, zit de kans op willekeur - "wat een stomme opmerking, ik ban je tot morgenvroeg" *hips* - er wel in... |
Hehe, daarom moet Type ook banbaar gemaakt worden ;)
|
Kan dat ingebouwd worden in de software of zit dat, zoals altijd, in de nieuwe forumsoftware? :p
Volgens mij worden de gewone leden dan ook slachtoffer van de willekeur van de forumbazen. Dus dan vind ik wel dat ze verantwoording/bewijs moeten kunnen af/overleggen wanneer ze zo iemand bannen aan een fb+. |
Ik vind het principe van de ban wel een aardig idee, maar het is natuurlijk niet zo gemakkelijk uitvoerbaar, aangezien elke ban nog steeds met de hand gebeurt op dit forum.
|
:cool: (y)
|
deze reacties over "grappige" fb's had ik al verwacht ja :o
maar ik neem aan dat fb's net als fb+'s toch enige verantwoordelijkheid hebben en ze niet zomaar alles kunnen maken? :) Iedere FB+ kan gewoon bans uitdelen, dus als een FB+ zat of stoned is en zich niet in kan houden kan dat net zo'n gevolgen hebben en zo heeft Koen misschien ook nog wat te doen? (a) :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, wat een kutidee. Zou nog leuk worden als iedere FB zomaar kon bannen... (n)
|
Misschien 'n idee om het in duidelijk situaties te doen. Situaties waarin sowiezo altijd een ban wordt gegeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast is je waarde van 20 mensen wel erg overdreven. Bovendien zou het ook zo kunnen zijn dan dat hun 6 uur ban wordt omgezet in een langere ban. Het idee heeft er vooral mee te maken dat 's avonds/nachts de meeste +'jes niet altijd online zijn. Waardoor je soms FB erg lang aan het opruimen bent, het zou handig zijn om die mensen dan even tijdelijk buiten werking te stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me in principe wel in het idee vinden, dat zei ik eerder ook al, maar ik kan me niet voorstellen dat het eenvoudig te realiseren is en dat het veel verwarring gaat opleveren. Het lijkt me niet wenselijk om elke ochtend weer een paar unban die en die topics te vinden omdat het al 10.01 is. |
Citaat:
|
oke, de maand functieontheffing neem ik terug, maar ik vind wel dat FB's óók een voorbeeldfunctie hebben en zich net zo min als leden (misschien zelfs wel mínder) mogen misdragen op het forum en dat daar iets tegenover moet staan.
En dit: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als dat gewoon met een MySQL-database werkt kun je met een cronjob o.i.d. dagelijks om 10 uur en evt. een extra veld in de database dat makkelijk doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit is echt het slechtste idee dat ik ooit op Beleid aangedragen heb gezien. En dat wil wat zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie geen motivatie.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51. |