![]() |
Italiaanse anarchisten actief in Spanje
Aanslag met snelkookpan in Barcelona
Uitgegeven: 15 juli 2005 10:30 Laatst gewijzigd: 15 juli 2005 10:30 BARCELONA - Een kleine bom bestaande uit explosieven in een snelkookpan is vrijdag in een voorstad van Barcelona voor een handel in Italiaanse auto's ontploft. Enkele ruiten in de omgeving sneuvelden. De politie heeft nog geen idee wie achter de aanslag zit, maar sluit niet uit dat hij verband houdt met een bomexplosie dinsdagmorgen voor het Italiaanse culturele centrum in Barcelona. Die werd gepleegd met een koffiezetapparaat gevuld met explosieven. De Spaanse politie verdenkt anarchistische Italiaanse extremisten van de aanslag op het cultureel centrum. http://www.nu.nl/news/558146/21/Aans...Barcelona.html Ik snap niet goed waarom er [u]in Spanje[/i] Italiaanse doelen worden aangevallen. Waarom niet "gewoon" in Italie? Iemand die dit wel snapt? |
anarchisten nemen het nooit zo nauw met grenzen?
|
ze nemen het ook niet zo nauw met die dure apperaten, een koffiezetapparaat, een snelkookpan, whats next?
een friteuse? of een citruspers. |
Het is wel duidelijk dat men stiekem The Anarchist Cookbook heeft zitten lezen. :nono:
|
Een snelkookpan? :D
|
Anarchisten zijn zoooooo zielig
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een 'aanslag'... :rolleyes:
Gewoon wat rotjes in een snelkookpan waardoor wat ruiten sneuvelen en men noemt het gelijk weer een aanslag. |
Volgens mij grappenmakers. Inderdaad, what's next: de citruspers?
|
Hippies.
|
Maar het wachten is nu nog even op Donnert die met een voorstel komt om kopers van huishoudelijke apparatuur te registereren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Anarchisme bestaat niet.
|
Citaat:
|
In de natuur heb je ook geen Anarchisme, er is altijd één dier dat de leiding over de groep neemt. Er zijn altijd roof- en prooidieren. En bij mensen heb je ook altijd mensen die het voortouw nemen, dat zit gewoon in de mens. Mensen onderwerpen zich graag aan iemand, waarom zijn er anders een paar honderd miljoenen gelovigen, etc
|
Citaat:
Het is ook niet alsof anarchisme tot welke vorm van vooruitgang dan ook kan leiden, elke samenwerking tussen mensen klapt prompt in elkaar, iets dat we niet kunnen hebben. |
Citaat:
|
Anarchisme vind ik interessant. Zeker het anarcho-syndicalisme, maar die anarchisten dat Italie en Spanje uitbroedt is volgens mij alleen maar tuig dat overal tegenaanschopt wat dat zou anarchistisch zijn ofzo.
ik verdenk ze ervan de waarlijke anarchistische ideologie te verkrachten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
valt me trouwens wel op hoe lichtzinnig hiermee wordt omgegaan. Hier hadden net zo goed doden en/of gewonden kunnen vallen. Zijn dit opeens geen terroristen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Gogh =/= hond, maar mens en er was bij de aanslag met het koffiezetapparaat 1 politiehond omgekomen. ik noem alleen maar een feit op en jij geeft er weer es een achterlijk antwoord op. |
Citaat:
|
mensen, hebben jullie de roloog achter mijn opmerking wel gezien?
Het was ironisch bedoeld. Het ging niet om Theo persoonlijk, maar het ging mij om zijn gedrag die niet bepaald respectvol was en dus in het arabisch met hondengedrag wordt vergeleken omdat in de islam een hond een onrein dier is en zulk gedrag dus ook niet bepaald rein is. |
Citaat:
:rolleyes: en ja, zo achterlijk dat ik niet snapte dat je dat metafoor gebruikte, ben ik niet hoor. feit blijft dat het een achterlijke opmerking was, aangezien mijn opmerking gewoon een feit was en daarmee aanvullende informatie. |
Citaat:
|
Nou, ik lig anders dubbel met dit topic hoor. :D
|
Citaat:
Misplaatst sarcasme heet het. |
Ik vind Rick Steiner wel iets vertederends hebben.
|
Ik anders ook van de opmerking van Rick Steiner. :D (n)
|
Citaat:
Edit: erg diepzinnig, R.S :D |
Citaat:
|
Dat zichzelf nooit bewezen heeft behalve in een paar hele kleinschalige leefgemeenschappen in frankrijk (en wat is zichzelf bewezen, die hebben ook niet lang bestaan en het zegt in het geheel niks over de werking van anarchisme in een veel grotere omvang). En in ik dacht Denemarken is er vrij recent nog eentje opgerold. Maar kom maar eens met wat argumentatie waaruit blijkt dat anarchisme een levensvatbare samenlevingsvorm zou zijn. Ben benieuwd.
|
Citaat:
Verder moet ik zeggen dat het origineel is om van een snelkookpan een Weapon of Massdestruction te maken. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
En waarom zou het nu niet meer nodig zijn, anarchisme is geen vorm van noodzakelijkheid maar een keuze :s |
Een keuze met gevolgen die klote zijn voor je medemens en de vooruitgang, dat wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen eindigt dat nu eenmaal in een tranendal als het toegepast zou worden. |
Citaat:
Op kleine schaal is het best een interresant idee, eigenlijk een soort hippie ideaal. :D |
Haha, ja als je jezelf 'anarchist' noemt is het natuurlijk wel toegestaan je als zesjarige te gedragen.
|
Voor mensen die pretenderen zo'n inzicht te hebben in zaken dat ze een hele ideologie in één keer kunnen afdoen worden er hier wel behoorlijk domme opmerkingen gemaakt zeg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51. |