Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [laptop / internet] 2 vragen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1228518)

kabouterkop 15-07-2005 20:32

[laptop / internet] 2 vragen

ik heb sindskort een laptop. ik heb 2 vragen:

1. ik heb thuis een "gewone" computer staan met (kabel)internetverbinding. Nu heb ik deze kabel eruit gehaald en in die van mn laptop gedaan. Maar ik krijg geen internet! Klinkt misschien dom maar kan iemand me uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?

2. Het liefste zou ik graag mn laptop willen verbinden met de gewone computer (netwerk) en dat beide toegang hebben tot het internet. Nu lukt het me niet eens om alleen op de laptop verbinding te krijgen dus nu waag ik me hier voorlopig maar niet aan. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dat moet? De gewone computer heeft een LANverbinding met het internet en een extra netwerkkaart.

Hopelijk is het wat duidelijk zo?

Daantje_0705 15-07-2005 20:54

Soms is het zo dat je je IP-adres moet opgeven bij de provider om te kunnen internette. Ik kan hier bijvoorbeeld ook alleen internetten met de computer beneden. Als ik met mijn pc boven wil internetten dan moet ik dat eerst aangeven bij mijn provider en kan het ook alleen op mijn pc boven. Ik weet niet of dat bij alle providers zo is maar het is dus niet altijd zo dat je alleen de internetkabel erin hoeft te steken.

SisterOfMercy 16-07-2005 01:18

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 15-07-2005 @ 21:54 :
Soms is het zo dat je je IP-adres moet opgeven bij de provider om te kunnen internette. Ik kan hier bijvoorbeeld ook alleen internetten met de computer beneden. Als ik met mijn pc boven wil internetten dan moet ik dat eerst aangeven bij mijn provider en kan het ook alleen op mijn pc boven. Ik weet niet of dat bij alle providers zo is maar het is dus niet altijd zo dat je alleen de internetkabel erin hoeft te steken.
Nee, je IP adres krijg je van je provider.. Je moet het mac adres van je netwerkkaart doorgeven. Meestal krijg je dan wel een internetverbinding, maar alleen met de site van de provider, waar je het mac adres kan veranderen.

kabouterkop 16-07-2005 09:19

Ik word hier niet echt wijzer van. Toen ik adsl had kreeg ik inderdaad een mac adres toegewezen maar ik heb nu chello internet (kabel). Hoe kom ik achter het mac adres van mn netwerkkaart? :confused:

freyk 16-07-2005 09:27

om het mac-adres van je netwerkkaart te kunnen vinden doe je het volgende:
  1. klik op start -> uitvoeren
  2. typ daar het volgende in: cmd
  3. en in het verschenen zwarte venster typ je het volgende in:
    ipconfig /all
  4. je fysieke adres is je mac-adres.
Om contact te maken met mijn provider (@home), hoefde ik alleen ff mijn computernaam te veranderen.
Maar ik raad toch om ff het installatieboekje ff door te lezen die je van chello hebt gekregen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.