![]() |
nieuwe rekening
vraag namens vriend van me:
Wanneer je een nieuwe rekening bij de ABN AMRO opent, hoelang duurt het dan na de aanvraag voordat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van de rekening? alvast bedankt:) |
Toen ik mijn spaarrekening daar opende, kon ik er direct gebruik van maken.
|
Je kunt er inderdaad gelijk gebruik van maken. Wel moet je bij opening gelijk een bepaald bedrag storten voordat je rekening gebruikt kan worden. Bij mij was het minimumbedrag toen nog 50 Gulden (jaar 2000).
|
Citaat:
|
ik bedoelde eigenlijk meer een regulier betaalrekening ipv een spaarekening :s of hebben jullie het daar ook over?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Phoe..dit is bij Postbank zeker niet het geval als je een easyblue rekening wilt aanvragen; je w8 dan op z'n minst 2 weken
|
Citaat:
bij de meeste banken kun je aan het loket direct een rekening openen (dus niet aanvragen, maar openen) |
Lijkt me dat zoiets per direct moet kunnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je een bank of girorekening opend zal er denk ik toch eerst geld (loon, studiebeurs, of uitkering) bijgeschreven moeten zijn, voordat je pas geld kunt opnemen, of betaalopdrachten kunt uitvoeren. :o
Het verhaal dat je zelf geld op die rekening stort, om het even later weer op te nemen, vind ik nogal vreemd overkomen. :confused: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22. |