![]() |
[Audio] Audiokey FM mp3, goed of niet?
http://www.packardbell.nl/products/node1712.asp
Ik zat eraan te denken om die mp3 speler te kopen, ik vind hem mooi. Ik las dat iAudio, iRiver en iPod wel beter zijn enzo, maar ik hoef niet zo veel liedjes dus die hoef ik opzich niet. Ik wilde alleen weten of deze mp3speler wel goed is? Goed geluid, niet snel kapot dat soort dingen. Heeft iemand deze mp3 speler misschien (gehad) en wat vind je ervan? Ik wilde trouwens die van 512 mb, hoeveel liedjes krijg je daarop ongeveer? |
Ik heb een tijd geleden ook een Audiokey gehad. Het geluid is niet geweldig goed; ik vond het matig. Vooral de bas viel tegen.
Als je echter niet zo'n audiofiel bent en gewoon een huis, tuin en keukengebruiker bent maakt dat niet zoveel uit denk ik. Over de opslagcapaciteit: Ga er maar vanuit dat 1 minuut muziek (in goede kwaliteit) ongeveer 1 MB in beslag neemt. Op 512 MB kun je dus ruim 125 nummers kwijt. Verder is het een zeer sterk apparaatje: je kan hem bij wijze van spreken elke dag twintig keer op een stenen vloer laten vallen zonder dat hij kapot gaat. Maar dat geldt wel voor meer flash-mp3 spelers. |
Is het geluid te vergelijken met bijvoorbeeld de kwaliteit liedjes die je krijgt als je download met Kazaa? Want dan is het geluid wel goed genoeg voor mij, heb helemaal geen verstand van dat soort dingetjes.
Ik zou dus ongeveer 512 minuten kunnen opnemen met dat dingetje? Da's ruim 8 uur muziek en da's genoeg voor mij. Wat zou jij dan aanraden? Is hij goed genoeg om te kopen? |
Citaat:
De geluidskwaliteit wordt door meerdere dingen bepaald: de geluidskwaliteit van het MP3'tje, het apparaat waar je ze op afspeelt en de oordopjes die je gebruikt. Als je bij de Audiokey een set goede oordopjes koopt zul jij waarschijnlijk weinig verschil horen met als je de MP3'tjes op je computer zou afspelen, althans, niet genoeg om daar een (duurdere) iRiver of iAudio voor te kopen. |
Oke, bedankt voor je antwoorden. Nog een vraagje; weet jij misschien goede oordopjes?
|
Sennheiser MX400 zijn wel redelijk. (12 euro)
|
Citaat:
|
Mijn zusje heeft een audiokey gehad en die van haar was binnen een jaar helemaal stuk. Ze kreeg er geen geluid meer uit :p Maar ze is ook wel slordig met dr spullen. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis een leuk ding voor een redelijke prijs lijkt me zo, maar als je wat meer eisen hebt, en wat meer kwaliteit wilt kun je beter een andere zoeken. Over die oordopjes: Die had ik ook ( meegeleverd bij mijn vorige mp3 speler) Ik vond ze erg fijn, ze paste bij mij goed. (dus niet te groot, ze vielen niet uit, en knelde ook niet) Geluid was verder wel goed, maar niet als je wat meer eisen stelt. Ik heb nu Sony oordopjes ( welk type precies weet ik niet meer , die dingen zijn helemaal afgesleten bij mij :o ) en deze vindt ik toch weer een heel stuk fijner, mede omdat het geluid veel voller klinkt, meer bass b.v. En deze zitten ook prima (y) |
Ik heb hem zelf en hij bevalt wel aardig. verwacht niks bijzonders, vooral de bas is nogal aan de magere kant, maja ik klaag niet gezien de prijs.
|
Het is de eerste mp3 speler die ik koop dus vergelijkingsmateriaal heb ik toch niet. :o
Op internet heb ik reviews gelezen over mensen die super tevreden zijn en mensen bij wie hij steeds kapot gaat. Volgens mij moet je geluk hebben en net eentje hebben die het goed doet. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je plug bedoeld: hij heeft een 3,5mm plug, wat standaard is voor MP3 spelers. |
Ff een vraagje, wilde er niet een nieuw topic voor openen. Ik heb die audiokey dus gekocht, en er zit een koord bij en een soort rondje. Ik moet dit koord dus kunnen vastmaken aan de mp3 speler op de een of andere manier, maar ik zou echt niet weten hoe?
|
Welk koord bedoel je? Het enige koord wat ik erbij kreeg was deze:
http://www.pressfiles.net/packardbel...audiokey_1.jpg |
Ja, dat koordje bedoel ik. Maar bij mij komt er uit dat rondje ook nog een ander dingetje. Dat heb jij niet zie ik.
|
Ander dingetje? Dat koordje iis een soort afstandsbediening, met dat bolletje kun je je mp3 speler bedienen. De enige manier om die 'vast' te maken is via het plugje van je oordopjes, zoals op het plaatje te zien is.
edit: er komt idd een tweede koordje uit. Op de foto's loopt dat tweede koordje naar de onderkant van de speler toe. Ik zou het verder ook niet weten :confused: |
Citaat:
Ik zou dit ook maar doen, want het lijkt me niet echt veilig om het alleen via het plugje van je oordopjes vast te maken. Dit is denk ik ook niet goed voor dat plugje. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |