![]() |
Lidocaïne
Ik las net in een tijdschrift dat de stof lidocaïne jeuk tegen gaat. Weet iemand een crème/zalf waar dit in zit? Wel verkrijgbaar zonder doktersrecept, want het is voor mijn paard.
|
lidocaine zalf. Op deze site staat meer info:
http://www.consumed.nl/database/gene...geid=6&id=3862 |
is het eigenlijk wel verstandig om een zalf die voor mensen bedoeld is op een paard te smeren?
Als ik jou was zou ik naar de dierenarts gaan om te vragen of hij/zij niet een zalf voor paarden heeft die jeuk tegengaat. |
Bedankt!
Ja, kan prima. Ze heeft een ziekte waardoor ze door bepaalde mugjes en de zon verschrikkelijke jeuk krijgt in haar manen en staart. Zijn veel speciale middeltjes voor op de markt, maar ik heb tot nu toe wel gemerkt dat die vaak minder goed helpen dan bijvoorbeeld crèmes van Dr. Vogel [ik ken iemand die een paard had met dezelfde aandoening, en zij kon de jeuk verhelpen met anti klit spray van het kruidvat]. Probleem is alleen dat je dan een tube per dag smeert, dure hobby op den duur. |
Asjeblieft en succes =)
|
Van ieder middel zal een paard meer nodig hebben, dan de aanbevolen dosis voor een mens is, dus je bent altijd duur uit..
|
Citaat:
Wordt ook door dierenartsen als plaatselijke verdoving gebruikt enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |