Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mozilla 1.0 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=122972)

dystopia 10-06-2002 04:56

Mozilla 1.0

Hij is al enkele dagen uit. Windows versie valt hier te downen. Debian testing/unstable: apt-get install mozilla. En de rest zoekt 't maar uut.

Ben 'm nu aan het testen. Startte wat traag op maar dat komt omdat ik de quick launch uit had staan. Snelheid qua surfen is vergelijkbaar met MSIE.

Heeft er iemand anders het getest, en zo ja wat zijn jouw bevindingen?

Manuzhai 10-06-2002 07:27

Juh, op Windows XP. Hijs wel leuk, maar ik ga hem niet gebruiken om de slechte reden dat ie niet de form fields van mijn XP theme gebruikt. :D Verder heb ik in de browser geen vervelende dingen gezien, en ik wil best wel graag werken met MDI, maar ja. :)

perseus 10-06-2002 08:38

Ik was net van plan een alternatieve browser te downloaden, want MSIE 6.0 doet erg vervelend. En nu ik deze topic lees down ik hem gelijk, en ik ga hem vanmiddag uitproberen :)

Lethalis 10-06-2002 08:42

Hmm, gisteren zat in testing anders nog RC3 :confused:

Onder Windows gebruik ik al sinds vorige week 1.0 :p

Lethalis 10-06-2002 08:45

Is btw wel grappig, ik bouw inmiddels voornamelijk op gratis software. Onder Windows gebruik ik dagelijks Mozilla, OpenOffice en SciTE :) nu nog compleet overstappen :cool:

* ^_^ * 10-06-2002 09:28

in testing is nog altijd RC3:
Package: mozilla
Priority: optional
Section: web
Installed-Size: 32
Maintainer: Takuo KITAME <kitame@northeye.org>
Architecture: i386
Version: 2:1+rc3-2

(en ja ik doe apt-get update eerst;)) maar verder is die volgens mozilla.org wel uit...
voor windows moet je IMHO niet mozilla gebruiken, opera onder windows is echt véééél beter
mozilla is btw enorm log (bij mij toch, kmoet m misschien zelf is compileren)

* ^_^ * 10-06-2002 09:30

volgens http://packages.debian.org/cgi-bin/s...le&release=all
de laatste van de pagina:
unstable mozilla-browser 2:1+rc3-2 (9532.4k) Mozilla Web Browser - core and browser
hoe kom je er bij dat die al in sid is dys?

dystopia 10-06-2002 09:50

Vreemd op OPN zeiden ze wat anders. Nou ja even wachten dan. RC3 zal vast niet zoveel verschillen van de final. In de Windows versie heb ik een irri bug ontdekt zucht.

dystopia 10-06-2002 09:52

Citaat:

perseus schreef:
Ik was net van plan een alternatieve browser te downloaden, want MSIE 6.0 doet erg vervelend. En nu ik deze topic lees down ik hem gelijk, en ik ga hem vanmiddag uitproberen :)
Succes! Ben benieuwd wat je ervan vind. Zoals ^-^ ofzoiets hierboven schreef kun je dan ook Opera 'ns proberen.

Triloxigen 10-06-2002 10:07

Ik heb 'm ook even geprobeerd..
Maar vind er niks speciaals aan..
Pagina's laad ie overigens wel snel

The_Dart 10-06-2002 10:20

heb hem hier op een debian sid 3,0 install en gaat zeer snel, ben er erg tevreden over :)
en dat er nog leuke theme's voor zijn is ook wel geinig :)

ekki 10-06-2002 12:11

vaag:
ik heb mozilla 1.0 nu in linux, maar de cursor blijft steeds aan het begin van de regel staan. typen kan wel, maar je ziet dus niet waar de cursor staat (omdat ie aan het begin blijft staan).

dit was trouwens ook zo bij rc3.

weet iemand waar dat aan kan liggen? vaag, hoor. op zich niet zo heel heel erg, maar wel gewoon irritant.

perseus 10-06-2002 12:22

Citaat:

dystopia schreef:

Succes! Ben benieuwd wat je ervan vind. Zoals ^-^ ofzoiets hierboven schreef kun je dan ook Opera 'ns proberen.

Nou, het is gelukt, fluitje van een cent ! :)
Dit werkt echt vele malen sneller dan MSIE :cool: Bedankt voor de tip (y) :)

NielZ 10-06-2002 14:53

Ik gebruik al een tijdje Chimera als alternatieve browser... Mozilla gebruik ik als newsreader. Niet ontevreden, maar tráááág af en toe... (en met traag bedoel w88 op het renderen van de letters die ik tiep)
Chimera --> tabbed browsing en rendert stuk sneller als IE. Jammer dat het programma in z'n algemeen wat traag is, en dat het zoveel processor vreet.

http://members.home.nl/nielzju/crap/chimera.jpg

ekki 10-06-2002 15:04

Citaat:

NielZ schreef:
Ik gebruik al een tijdje Chimera als alternatieve browser... Mozilla gebruik ik als newsreader. Niet ontevreden, maar tráááág af en toe... (en met traag bedoel w88 op het renderen van de letters die ik tiep)
Chimera --> tabbed browsing en rendert stuk sneller als IE. Jammer dat het programma in z'n algemeen wat traag is, en dat het zoveel processor vreet.

[IMG]plaatje[/IMG]

mozilla is ook tabbed browsing.

ik vind mozilla niet traag.

chimera -> vaag, wat heeft die browser voor connectie met mozilla?

Lethalis 10-06-2002 15:08

Citaat:

ekki schreef:
weet iemand waar dat aan kan liggen? vaag, hoor. op zich niet zo heel heel erg, maar wel gewoon irritant.
Ligt aan XUL. Die drawing-routines in deze interface synchroniseren niet zo denderend. Heb het bijvoorbeeld al gehad dat ik een tekst selecteer en deze verwijder met DEL .. en die toch blijft staan. Als ik dan het window minimaliseer en weer open, is het weg :)

De problemen worden wel met elke versie minder :)

Lethalis 10-06-2002 15:10

Citaat:

* ^_^ * schreef:
voor windows moet je IMHO niet mozilla gebruiken, opera onder windows is echt véééél beter
Ik haat banners :)

Citaat:

mozilla is btw enorm log (bij mij toch, kmoet m misschien zelf is compileren)
Wat voor CPU heb je?

Op mijn oude PIII 450 werkte het ook niet zo vlot .. hier op kantoor achter een Athlon 850 werkt 'ie al prima en thuis achter mijn XP1700+ draait 'ie vlot :D

Lethalis 10-06-2002 15:11

Citaat:

The_Dart schreef:
heb hem hier op een debian sid 3,0 install en gaat zeer snel, ben er erg tevreden over :)
Mag ook wel op een AMD 1600+ @ 1,53ghz ;)

ekki 10-06-2002 15:15

Citaat:

******** schreef:
Ligt aan XUL. Die drawing-routines in deze interface synchroniseren niet zo denderend. Heb het bijvoorbeeld al gehad dat ik een tekst selecteer en deze verwijder met DEL .. en die toch blijft staan. Als ik dan het window minimaliseer en weer open, is het weg :)

De problemen worden wel met elke versie minder :)

maar bij mij helpt het niet als ik ff minimaliseer en dan maximaliseer ofzo.

Lethalis 10-06-2002 15:16

Citaat:

ekki schreef:
chimera -> vaag, wat heeft die browser voor connectie met mozilla?
't is een OS/X end user interface die de Mozilla libs en Gecko rendering engine utiliseert :)

dystopia 10-06-2002 16:30

Citaat:

******** schreef:

Wat voor CPU heb je?

Ik ben er dol op :D

Probeer anders een Galeon ipv. Mozilla zelf.

Lethalis 10-06-2002 16:42

Citaat:

dystopia schreef:
Ik ben er dol op :D
:D wist ik al ;) check je Apache access log maar een keertje op mijn IP :evil:

eddie 10-06-2002 17:02

Citaat:

******** schreef:

Dan koop je hem toch :confused:

hoe kun je zorgen dat JavaScript fouten worden weergegeven in Mozilla? (mijn site doet het niet goed in Mozilla... wel in Opera 6)

Lethalis 10-06-2002 17:13

Citaat:

eddie schreef:
Dan koop je hem toch :confused:
Segmentation fault :eek: core dumped :eek: division by zero :eek: kernel panic :eek: reboot in progress :eek:

eddie 10-06-2002 17:50

Citaat:

******** schreef:
Segmentation fault :eek: core dumped :eek: division by zero :eek: kernel panic :eek: reboot in progress :eek:
ROFL :D :D
:p

* ^_^ * 10-06-2002 19:02

Citaat:

******** schreef:

Wat voor CPU heb je?

Op mijn oude PIII 450 werkte het ook niet zo vlot .. hier op kantoor achter een Athlon 850 werkt 'ie al prima en thuis achter mijn XP1700+ draait 'ie vlot :D

banners: koop m of blok de banners. gewoon een bestandje wijzigen

cpu -> amd duron 1000mhz... daarmee zou t wel degelijk moeten werken denk ik ;)

* ^_^ * 10-06-2002 19:03

Citaat:

******** schreef:
huh:confused:??

Lethalis 10-06-2002 19:08

Citaat:

* ^_^ * schreef:
banners: koop m of blok de banners. gewoon een bestandje wijzigen
Het is ook de ruimte, ik heb graag van de weinig toolbar en veel van de website op mijn scherm staan :p

*is inmiddels ook blij een nog kleinere theme voor Mozilla gevonden te hebben .. standaard toolbar is nl. te groot voor mijn gevoel*

Citaat:

cpu -> amd duron 1000mhz... daarmee zou t wel degelijk moeten werken denk ik ;)
Wel aardig ja :) en anders kun je altijd nog Galeon gebruiken .. minder overhead.

* ^_^ * 11-06-2002 16:48

ik gebruik galeon zowat altijd. laatst crashte die echt wel enorm veel, dat was 1.2.1 denk ik, ma das nu in orde

mozilla 1.0 -> in sid vandaag:
mozilla-xmlterm 2:1.0.0-1 [116kB]
mozilla 2:1.0.0-1 [1154B]
mozilla-mailnews 2:1.0.0-1 [1928kB]
mozilla-psm 2:1.0.0-1 [208kB]
mozilla-browser 2:1.0.0-1 [9794kB]

Lethalis 11-06-2002 17:42

Citaat:

* ^_^ * schreef:
mozilla 1.0 -> in sid vandaag:
mozilla-xmlterm 2:1.0.0-1 [116kB]
mozilla 2:1.0.0-1 [1154B]
mozilla-mailnews 2:1.0.0-1 [1928kB]
mozilla-psm 2:1.0.0-1 [208kB]
mozilla-browser 2:1.0.0-1 [9794kB]

d0n3 :)

Galeon is echter niet upgedate .. maar werkt er wel meer so far :)

ekki 11-06-2002 17:57

Citaat:

******** schreef:

*is inmiddels ook blij een nog kleinere theme voor Mozilla gevonden te hebben .. standaard toolbar is nl. te groot voor mijn gevoel*

idd, ik wil ook een wat kleinere. wat heb je voor eentje gevonden?

Lethalis 11-06-2002 18:15

Citaat:

ekki schreef:
screenie

Het pinball theme .. van mozdev.org .. kun je gewoon via de Edit -> Preferences verkrijgen :)

* ^_^ * 11-06-2002 20:50

Citaat:

ekki schreef:

neem gewoon galeon, das met je gtk theme, is schoner en daardoor is het sneller dan mozilla, verder is het ook meer 'lightweight'

* ^_^ * 11-06-2002 20:58

Citaat:

******** schreef:
d0n3 :)

Galeon is echter niet upgedate .. maar werkt er wel meer so far :)

mja ik kreeg die waarschuwing ook, maar nog geen problemen gehad tot nu toe
:cool:galeon:cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.