![]() |
Camera niet in de doos
Het is eigenlijk meer dat ik mn frustratie kwijt moet, maar goed.
Ik zou dus vandaag een digitale camera krijgen (sony t33) en kreeg dus vanochtend een doos met daarin weer een doos van sony. Zit alles er dus bij, behalve de camera zelf!! Argh! Ik bellen, moeten ze eerst ptg emailen om te vragen wat het gewicht was om te checken of ie daar in zat. Allemaal heel interessant, maar ik wil gewoon die camera! Ik heb al betaald. Wat kan mij het schelen of ptg hem kwijt heeft gemaakt op de 1 of andere manier of dat sony een fout heeft gemaakt. Ze kunnen het straks toch niet maken om te zeggen dat ik uit mn nek zit te lullen ofzo? :| Wat kan ik t beste doen? Ik wil die camera eigenlijk voor zaterdag hebben omdat ik dan op vakantie ga :| |
Ga sony gwoon stalken!
Ff serieus, k denk dat je t beste gwoon naar sony kunt bellen om uit te leggen wat dr gebeurd is, en dan te vragen om een nieuwe camera. Leg de situatie goed en duidelijk uit, dus ook dat je zaterdag op vakantie gaat, en dan gwoon die camera moet hebbe. Dan kunnen ze je in principe niets maken, dnek ik.... succes! |
Ik denk eerlijk gezegd dat sony me gewoon doorverwijst naar pick2pay (waar ik hem dus besteld heb).
Maar wat ik dus zo irri vind: hij gaat t nu dus navragen bij ptg. Maar ik heb daar toch niks mee te maken? Ik heb geen camera en ik wil er 1! Wat maakt het voor mij dan uit waar die camera is gebleven? Ze moeten me toch een nieuwe geven. |
Idd, ga sony bellen en blijf net zolang je probleem uitleggen tot ze een oplossing hebben waar jij goed mee kan leven. Dit kunnen ze gewoon niet maken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft hij toen naar philips gebeld?
Ik weet trouwens bijna zeker dat er bij sony wat mis is gegaan omdat het doosje van sony nog verzegeld was zeg maar. Dat kan je niet zo makkelijk terug plakken zeg maar :) :| |
Citaat:
Je kan 't bedrijf waar je de camera hebt gekocht ook proberen, maar zij zullen waarschijnlijk weer contact met sony op moeten nemen. Je kan denk ik zelf beter direct met Sony bellen dan het aan iemand anders over te laten die jouw klacht niet zo voelt als jij hem zelf voelt... |
Ik heb sony net gebeld en zij zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de winkel. Ik kan dat niet, dat blijven zeuren. Ik raak daar ontzettend emotioneel van. Ik heb net ook gewoon de hoorn erop gegooid.
|
Het is TPG ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet je het emotionele er gewoon uitschreeuwen. En wat kan die winkel dan verder doen alsik vragen mag? Dus bij sony hoef je niet meer terrecht voor dat probleem? |
Citaat:
Zucht. Was mn vader maar thuis ofzo. Die kan wel lekker goed doorzagen :( |
Citaat:
|
Het is ook de verantwoordelijkheid van de winkel. Jij koopt iets bij die winkel, niet bij Sony zelf. Als die doos dan vervolgens leeg blijkt te zijn dan ga je bij de winkel zeuren. Of er dan vervolgens in de verhouding winkel-Sony nog sprake is van overmacht omdat de doos nog verzegeld was, is niet jouw zaak. Jij hebt bij die winkel een camera gekocht en betaald, dus die winkel moet jou een camera leveren.
|
Citaat:
Zulke dure dingen zijn ook het handigst om in de winkel te kopen. Vooral in een zo'n situatie dat je hem zaterdag nodig hebt. En je moet de handleiding nog lezen :p ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik had op hun gastenboek gezet dat ik dus geen camera in mn doos had enzo... (daar moeten we onze positieve verhalen op vermelden, you know ;)) Hebben ze mn bericht verwijderd!! Grr! (Ik heb hem er gewoon weer op gezet :o)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tpg maakt vrijwel nooit dingen zoek; ik zou het probleem bij de winkel zoeken.
maar sowieso : ze hebben tpg ge-e-maild ? wat een kutstreek, ze moeten bellen,gaat veel vlugger. bel anders zelf ff naar de tpg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet de doos naar ze terugsturen en krijg mn geld terug :| Dus ik kan weer op zoek naar een nieuwe.
|
Ik heb m nu ergens besteld waar ie zelfs bijna 10 euro goedkoper is :o Beetje jammer dat t zo nou weer moet gaan. Er gaat ook altijd wel wat mis met zoiets (ook als je t in de winkel koopt. Dan gaat t nooit in 1 keer goed zeg maar :))
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geen langlopende verzekering hoor, gewoon een risicodekking voor die zending.
afhankelijk van de voorwaarden van de leverancier zal het risico bij de ontvanger of bij de verzender liggen, maar meestal zal het wel bij de ontvanger liggen. die kan dan bij tpg aangeven iets meer te willen betalen om het risico voor deze zending over te dragen aan tpg post zelf. |
Juist. In de regel is de verzender aansprakelijk voor fouten in het medium (de zgn. ontvangsstheorie, iets is voor risico van de verzender totdat het bij de ontvanger is aangekomen).
Dat is echter anders bij het verzenden van pakketjes, omdat vrijwel alle webshops en winkels die verzenden in hun algemene voorwaarden een clausule hebben opgenomen die bepaalt dat de goederen voor risico van de koper zijn ('af fabriek' of 'af filiaal' clausule). Je kunt dat risico vermijden door voor een andere vorm van verzending te kiezen, bijvoorbeeld met verzekering. Maar dat kost dan ook weer extras. |
Gewoon naar de winkel gaan met je bon.
Terug claimen, anders herrie shoppen :) |
Citaat:
|
Die hebben toch ook wel een adres, en anders, gewoon bellen, bellen totdat je erbij neervalt, afdwingen die zooi.
Je hebt er immers voor betaald. |
Citaat:
|
Als je geluk hebt is het een gewone winkel die ook een verkoopwebsite heeft, als je pech hebt hebben ze alleen een postbus en geen echt adres. Dan kom je hooguit bij een of ander kaal industrieterrein met een paar loodsen erop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Naja, ik krijg vandaag als t goed is een nieuwe (via een ander bedrijf dus). Nu even afwachten of ze het complete bedrag netjes terugstorten. |
Hoe duur was die dan? Wel kut van je camera. Bij ging alles netjes en het scheelde ruim 150 euro via internet dan in de winkel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21. |