Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Camera niet in de doos (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1230129)

Chloe Siere 18-07-2005 13:19

Camera niet in de doos
 
Het is eigenlijk meer dat ik mn frustratie kwijt moet, maar goed.

Ik zou dus vandaag een digitale camera krijgen (sony t33) en kreeg dus vanochtend een doos met daarin weer een doos van sony. Zit alles er dus bij, behalve de camera zelf!! Argh!

Ik bellen, moeten ze eerst ptg emailen om te vragen wat het gewicht was om te checken of ie daar in zat.

Allemaal heel interessant, maar ik wil gewoon die camera! Ik heb al betaald. Wat kan mij het schelen of ptg hem kwijt heeft gemaakt op de 1 of andere manier of dat sony een fout heeft gemaakt. Ze kunnen het straks toch niet maken om te zeggen dat ik uit mn nek zit te lullen ofzo? :|

Wat kan ik t beste doen? Ik wil die camera eigenlijk voor zaterdag hebben omdat ik dan op vakantie ga :|

Secret Agent 18-07-2005 13:22

Ga sony gwoon stalken!

Ff serieus, k denk dat je t beste gwoon naar sony kunt bellen om uit te leggen wat dr gebeurd is, en dan te vragen om een nieuwe camera. Leg de situatie goed en duidelijk uit, dus ook dat je zaterdag op vakantie gaat, en dan gwoon die camera moet hebbe. Dan kunnen ze je in principe niets maken, dnek ik....

succes!

Chloe Siere 18-07-2005 13:29

Ik denk eerlijk gezegd dat sony me gewoon doorverwijst naar pick2pay (waar ik hem dus besteld heb).

Maar wat ik dus zo irri vind: hij gaat t nu dus navragen bij ptg. Maar ik heb daar toch niks mee te maken? Ik heb geen camera en ik wil er 1! Wat maakt het voor mij dan uit waar die camera is gebleven? Ze moeten me toch een nieuwe geven.

Andijvie 18-07-2005 13:30

Idd, ga sony bellen en blijf net zolang je probleem uitleggen tot ze een oplossing hebben waar jij goed mee kan leven. Dit kunnen ze gewoon niet maken.

Andijvie 18-07-2005 13:31

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:29 :
Ik denk eerlijk gezegd dat sony me gewoon doorverwijst naar pick2pay (waar ik hem dus besteld heb).

Maar wat ik dus zo irri vind: hij gaat t nu dus navragen bij ptg. Maar ik heb daar toch niks mee te maken? Ik heb geen camera en ik wil er 1! Wat maakt het voor mij dan uit waar die camera is gebleven? Ze moeten me toch een nieuwe geven.

Zodra ze er achter komen dat het pakketje te licht was, zullen ze je wel een nieuwe sturen. Ik denk zelf dat ze zoiets vrij snel kunnen controleren, maar ga er goed achteraan zitten, zodat ze het ook nú na gaan en niet morgen.

Secret Agent 18-07-2005 13:39

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 14:31 :
Zodra ze er achter komen dat het pakketje te licht was, zullen ze je wel een nieuwe sturen. Ik denk zelf dat ze zoiets vrij snel kunnen controleren, maar ga er goed achteraan zitten, zodat ze het ook nú na gaan en niet morgen.
Zo snel, en doordringend mogelijk werkt idd.... Mn schoonbroer had t zelfde, maar dan met Philips. Hij werd er strontziek van dattie de hele tijd werd doorverwezen, maar hij had 2 dagen later wel n nieuwe camera!

Chloe Siere 18-07-2005 13:40

Heeft hij toen naar philips gebeld?

Ik weet trouwens bijna zeker dat er bij sony wat mis is gegaan omdat het doosje van sony nog verzegeld was zeg maar. Dat kan je niet zo makkelijk terug plakken zeg maar :) :|

Andijvie 18-07-2005 13:47

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:40 :
Heeft hij toen naar philips gebeld?

Ik weet trouwens bijna zeker dat er bij sony wat mis is gegaan omdat het doosje van sony nog verzegeld was zeg maar. Dat kan je niet zo makkelijk terug plakken zeg maar :) :|

Bel Sony, val ze lekker lastig, 't is misschien rotwerk om telkens 't zelfde verhaal te moeten vertellen, en mogelijk word je alleen maar bozer en teleurgestelder, maar achteraf lucht het vreselijk op :) Met een beetje geluk heb je deze week nog een nieuwe camera, gewoon flink flink klagen en eisen stellen.
Je kan 't bedrijf waar je de camera hebt gekocht ook proberen, maar zij zullen waarschijnlijk weer contact met sony op moeten nemen. Je kan denk ik zelf beter direct met Sony bellen dan het aan iemand anders over te laten die jouw klacht niet zo voelt als jij hem zelf voelt...

Chloe Siere 18-07-2005 13:48

Ik heb sony net gebeld en zij zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de winkel. Ik kan dat niet, dat blijven zeuren. Ik raak daar ontzettend emotioneel van. Ik heb net ook gewoon de hoorn erop gegooid.

Gimme more beer 18-07-2005 13:49

Het is TPG ;)

Andijvie 18-07-2005 13:50

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:48 :
Ik heb sony net gebeld en zij zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de winkel. Ik kan dat niet, dat blijven zeuren. Ik raak daar ontzettend emotioneel van. Ik heb net ook gewoon de hoorn erop gegooid.
Bel de winkel, probeer het daar. Oefening baart kunst ;) Ik ben zelf een hele slechte beller, maar wanneer ik eenmaal op dreef ben over een klacht, kan ik echt 10x hetzelfde vertellen en emoties helpen vaak alleen maar mee...

Chloe Siere 18-07-2005 13:51

Citaat:

Gimme more beer schreef op 18-07-2005 @ 14:49 :
Het is TPG ;)
Bedoel ik :o

wr_faya 18-07-2005 13:52

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:48 :
Ik heb sony net gebeld en zij zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de winkel. Ik kan dat niet, dat blijven zeuren. Ik raak daar ontzettend emotioneel van. Ik heb net ook gewoon de hoorn erop gegooid.
Jy moet toch gewoon die nieuwe camera hebben?
Dan moet je het emotionele er gewoon uitschreeuwen.

En wat kan die winkel dan verder doen alsik vragen mag?
Dus bij sony hoef je niet meer terrecht voor dat probleem?

Chloe Siere 18-07-2005 13:52

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 14:50 :
Bel de winkel, probeer het daar. Oefening baart kunst ;) Ik ben zelf een hele slechte beller, maar wanneer ik eenmaal op dreef ben over een klacht, kan ik echt 10x hetzelfde vertellen en emoties helpen vaak alleen maar mee...
Ik heb net al gebeld en denk ik dat ik straks dezelfde man aan de lijn krijg. Ze zijn niet zo groot nml :o

Zucht. Was mn vader maar thuis ofzo. Die kan wel lekker goed doorzagen :(

Chloe Siere 18-07-2005 13:54

Citaat:

wr_faya schreef op 18-07-2005 @ 14:52 :
Jy moet toch gewoon die nieuwe camera hebben?
Dan moet je het emotionele er gewoon uitschreeuwen.

En wat kan die winkel dan verder doen alsik vragen mag?
Dus bij sony hoef je niet meer terrecht voor dat probleem?

Die winkel heeft als het goed is tpg geemaild met de vraag wat het gewicht precies was. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of ie er op dat moment in zat.

nare man 18-07-2005 13:56

Het is ook de verantwoordelijkheid van de winkel. Jij koopt iets bij die winkel, niet bij Sony zelf. Als die doos dan vervolgens leeg blijkt te zijn dan ga je bij de winkel zeuren. Of er dan vervolgens in de verhouding winkel-Sony nog sprake is van overmacht omdat de doos nog verzegeld was, is niet jouw zaak. Jij hebt bij die winkel een camera gekocht en betaald, dus die winkel moet jou een camera leveren.

wr_faya 18-07-2005 13:56

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:54 :
Die winkel heeft als het goed is tpg geemaild met de vraag wat het gewicht precies was. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of ie er op dat moment in zat.
Ok, maarre; heb je dit via internet besteld?
Zulke dure dingen zijn ook het handigst om in de winkel te kopen.
Vooral in een zo'n situatie dat je hem zaterdag nodig hebt.

En je moet de handleiding nog lezen :p ;)

Chloe Siere 18-07-2005 13:57

Citaat:

wr_faya schreef op 18-07-2005 @ 14:56 :
Ok, maarre; heb je dit via internet besteld?
Zulke dure dingen zijn ook het handigst om in de winkel te kopen.
Vooral in een zo'n situatie dat je hem zaterdag nodig hebt.

En je moet de handleiding nog lezen :p ;)

In de winkel is ie al snel 100 euro duurder, vandaar :o

Chloe Siere 18-07-2005 13:58

Citaat:

nare man schreef op 18-07-2005 @ 14:56 :
Het is ook de verantwoordelijkheid van de winkel. Jij koopt iets bij die winkel, niet bij Sony zelf. Als die doos dan vervolgens leeg blijkt te zijn dan ga je bij de winkel zeuren. Of er dan vervolgens in de verhouding winkel-Sony nog sprake is van overmacht omdat de doos nog verzegeld was, is niet jouw zaak. Jij hebt bij die winkel een camera gekocht en betaald, dus die winkel moet jou een camera leveren.
En wat als t gewicht wel klopt? Wat zijn me rechten? Ik heb niks ontvangen, maar geloven ze me wel? :|

Andijvie 18-07-2005 14:02

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 14:58 :
En wat als t gewicht wel klopt? Wat zijn me rechten? Ik heb niks ontvangen, maar geloven ze me wel? :|
Dat vind ik ook moeilijk. Ik heb nu bv. ook geen pakje ontvangen, terwijl volgens Track&Trace van TPG het pakje wél af is geleverd. Het paste niet door de brievenbus, dus hebben ze wel aan moeten bellen. Ik was de hele dag thuis. Kennelijk is hij verkeerd afgeleverd, maar ik weet niet waar. Ik ben al bij alle buren gaan vragen, niemand heeft iets gekregen. Dus ja... ik weet niet of dit wordt gezien als mijn risico, als dat zo is, dan kunnen postbodes érg makkelijk iets meenemen.. Ik denk dat TPG verantwoordelijk is voor goede aflevering, maar ik dacht ook dat wanneer je een pakje in ontvangst neemt, je eigenlijk zegt dat het in orde is... Hmm :|

Chloe Siere 18-07-2005 14:02

Ik had op hun gastenboek gezet dat ik dus geen camera in mn doos had enzo... (daar moeten we onze positieve verhalen op vermelden, you know ;)) Hebben ze mn bericht verwijderd!! Grr! (Ik heb hem er gewoon weer op gezet :o)

Chloe Siere 18-07-2005 14:04

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 15:02 :
Dat vind ik ook moeilijk. Ik heb nu bv. ook geen pakje ontvangen, terwijl volgens Track&Trace van TPG het pakje wél af is geleverd. Het paste niet door de brievenbus, dus hebben ze wel aan moeten bellen. Ik was de hele dag thuis. Kennelijk is hij verkeerd afgeleverd, maar ik weet niet waar. Ik ben al bij alle buren gaan vragen, niemand heeft iets gekregen. Dus ja... ik weet niet of dit wordt gezien als mijn risico, als dat zo is, dan kunnen postbodes érg makkelijk iets meenemen.. Ik denk dat TPG verantwoordelijk is voor goede aflevering, maar ik dacht ook dat wanneer je een pakje in ontvangst neemt, je eigenlijk zegt dat het in orde is... Hmm :|
Ja maar ze vermelden alleen dat je moet controleren of je genoeg dozen hebt ontvangen (dat wordt erbij vermeld) maar niet of de inhoud goed is. Dus ja... Daarbij heeft mijn vriend hem ontvangen. Die man zei nog: je mag hem niet openmaken. Dat heeft hij dus ook niet gedaan.

Andijvie 18-07-2005 14:07

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 15:04 :
Ja maar ze vermelden alleen dat je moet controleren of je genoeg dozen hebt ontvangen (dat wordt erbij vermeld) maar niet of de inhoud goed is. Dus ja... Daarbij heeft mijn vriend hem ontvangen. Die man zei nog: je mag hem niet openmaken. Dat heeft hij dus ook niet gedaan.
In dat geval zou ik zeker zeggen dat TPG verantwoordelijk is wanneer het gewicht van de doos in het begin niet overeenkomt met hoe hij nu is. Maar ik denk dat het logischer is wanneer die camera er nooit in heeft gezeten. In dat geval is de winkel verantwoordelijk.

MightyMarcel 18-07-2005 14:14

tpg maakt vrijwel nooit dingen zoek; ik zou het probleem bij de winkel zoeken.

maar sowieso : ze hebben tpg ge-e-maild ? wat een kutstreek, ze moeten bellen,gaat veel vlugger.
bel anders zelf ff naar de tpg.

Levitating Nun 18-07-2005 14:15

Citaat:

MightyMarcel schreef op 18-07-2005 @ 15:14 :
tpg maakt vrijwel nooit dingen zoek; ik zou het probleem bij de winkel zoeken.
minder dan 1% om precies te zijn :o (per jaar)

Andijvie 18-07-2005 14:17

Citaat:

MightyMarcel schreef op 18-07-2005 @ 15:14 :
tpg maakt vrijwel nooit dingen zoek; ik zou het probleem bij de winkel zoeken.

Wat als het dus wél zo is? Wat als TPG wel iets kwijt heeft gemaakt of verkeerd heeft afgeleverd? Kun je daar iets tegen doen, of heb je gewoon flinke pech?

Chloe Siere 18-07-2005 14:18

Ik moet de doos naar ze terugsturen en krijg mn geld terug :| Dus ik kan weer op zoek naar een nieuwe.

Chloe Siere 18-07-2005 14:45

Ik heb m nu ergens besteld waar ie zelfs bijna 10 euro goedkoper is :o Beetje jammer dat t zo nou weer moet gaan. Er gaat ook altijd wel wat mis met zoiets (ook als je t in de winkel koopt. Dan gaat t nooit in 1 keer goed zeg maar :))

Andijvie 18-07-2005 15:01

Citaat:

Chloe Siere schreef op 18-07-2005 @ 15:45 :
Ik heb m nu ergens besteld waar ie zelfs bijna 10 euro goedkoper is :o Beetje jammer dat t zo nou weer moet gaan. Er gaat ook altijd wel wat mis met zoiets (ook als je t in de winkel koopt. Dan gaat t nooit in 1 keer goed zeg maar :))
Nee, precies, ik heb ook echt té vaak geklooi met dat soort dingen. Beetje jammer altijd, dan verheug je je zo op iets, en dan gaat het weer eens mis.

Levitating Nun 18-07-2005 15:56

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 15:17 :
Wat als het dus wél zo is? Wat als TPG wel iets kwijt heeft gemaakt of verkeerd heeft afgeleverd? Kun je daar iets tegen doen, of heb je gewoon flinke pech?
TPG is niet aansprakelijk.

Chloe Siere 18-07-2005 16:00

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 16:01 :
Nee, precies, ik heb ook echt té vaak geklooi met dat soort dingen. Beetje jammer altijd, dan verheug je je zo op iets, en dan gaat het weer eens mis.
Ja precies! Zo frustrerend!! Nu is mn dag ook echt verpest... ik had me er echt heel erg op verheugd :(

Andijvie 18-07-2005 16:04

Citaat:

Levitating Nun schreef op 18-07-2005 @ 16:56 :
TPG is niet aansprakelijk.
Dat is dan mooi kut... ben ik m'n geld kwijt :|

Chloe Siere 18-07-2005 16:17

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 17:04 :
Dat is dan mooi kut... ben ik m'n geld kwijt :|
Dat kunnen ze toch niet maken?! :|

nare man 18-07-2005 17:12

Citaat:

Levitating Nun schreef op 18-07-2005 @ 16:56 :
TPG is niet aansprakelijk.
Voor aangetekende pakketten en alle pakketten met een T&T-code kun je maximaal zesenveertig euro terugclaimen, daarna moet je een aanvullende verzekering afsluiten.

Chloe Siere 18-07-2005 17:20

Citaat:

nare man schreef op 18-07-2005 @ 18:12 :
Voor aangetekende pakketten en alle pakketten met een T&T-code kun je maximaal zesenveertig euro terugclaimen, daarna moet je een aanvullende verzekering afsluiten.
Verzekering waar? Bij TPG post? Je moet je ook echt overal voor verzekeren :o

MightyMarcel 18-07-2005 20:45

geen langlopende verzekering hoor, gewoon een risicodekking voor die zending.
afhankelijk van de voorwaarden van de leverancier zal het risico bij de ontvanger of bij de verzender liggen, maar meestal zal het wel bij de ontvanger liggen. die kan dan bij tpg aangeven iets meer te willen betalen om het risico voor deze zending over te dragen aan tpg post zelf.

nare man 18-07-2005 21:07

Juist. In de regel is de verzender aansprakelijk voor fouten in het medium (de zgn. ontvangsstheorie, iets is voor risico van de verzender totdat het bij de ontvanger is aangekomen).

Dat is echter anders bij het verzenden van pakketjes, omdat vrijwel alle webshops en winkels die verzenden in hun algemene voorwaarden een clausule hebben opgenomen die bepaalt dat de goederen voor risico van de koper zijn ('af fabriek' of 'af filiaal' clausule). Je kunt dat risico vermijden door voor een andere vorm van verzending te kiezen, bijvoorbeeld met verzekering. Maar dat kost dan ook weer extras.

Jolt 18-07-2005 22:34

Gewoon naar de winkel gaan met je bon.
Terug claimen, anders herrie shoppen :)

ganralph 19-07-2005 11:35

Citaat:

Jolt schreef op 18-07-2005 @ 23:34 :
Gewoon naar de winkel gaan met je bon.
Terug claimen, anders herrie shoppen :)

goedemorgen, het was een internetwinkel :rolleyes:

Jolt 19-07-2005 11:41

Die hebben toch ook wel een adres, en anders, gewoon bellen, bellen totdat je erbij neervalt, afdwingen die zooi.

Je hebt er immers voor betaald.

EvilSmiley 19-07-2005 11:44

Citaat:

ganralph schreef op 19-07-2005 @ 12:35 :
goedemorgen, het was een internetwinkel :rolleyes:
Die hebben ook een adress, en een eigenaar.

nare man 19-07-2005 11:52

Als je geluk hebt is het een gewone winkel die ook een verkoopwebsite heeft, als je pech hebt hebben ze alleen een postbus en geen echt adres. Dan kom je hooguit bij een of ander kaal industrieterrein met een paar loodsen erop.

Gimme more beer 19-07-2005 12:21

Citaat:

Levitating Nun schreef op 18-07-2005 @ 16:56 :
TPG is niet aansprakelijk.
Bij een aangetekende zending is TPG aansprakelijk tot het verzekerde bedrag.

MightyMarcel 19-07-2005 13:35

Citaat:

Gimme more beer schreef op 19-07-2005 @ 13:21 :
Bij een aangetekende zending is TPG aansprakelijk tot het verzekerde bedrag.
en dat was in dit geval niet zo vreselijk hoog.

Gimme more beer 19-07-2005 14:07

Citaat:

MightyMarcel schreef op 19-07-2005 @ 14:35 :
en dat was in dit geval niet zo vreselijk hoog.
Dan is dus de verzender aansprakelijk voor de rest van de schade.

Chloe Siere 19-07-2005 14:16

Citaat:

Gimme more beer schreef op 19-07-2005 @ 15:07 :
Dan is dus de verzender aansprakelijk voor de rest van de schade.
Ow dus de verzender is dan wel aansprakelijk?

Naja, ik krijg vandaag als t goed is een nieuwe (via een ander bedrijf dus). Nu even afwachten of ze het complete bedrag netjes terugstorten.

Syphon 19-07-2005 14:44

Hoe duur was die dan? Wel kut van je camera. Bij ging alles netjes en het scheelde ruim 150 euro via internet dan in de winkel.

perseus 19-07-2005 14:45

Citaat:

Andijvie schreef op 18-07-2005 @ 15:17 :
Wat als het dus wél zo is? Wat als TPG wel iets kwijt heeft gemaakt of verkeerd heeft afgeleverd? Kun je daar iets tegen doen, of heb je gewoon flinke pech?
De ontvanger moet toch vaak tekenen bij het ontvangen?

Chloe Siere 19-07-2005 14:48

Citaat:

Syphon schreef op 19-07-2005 @ 15:44 :
Hoe duur was die dan? Wel kut van je camera. Bij ging alles netjes en het scheelde ruim 150 euro via internet dan in de winkel.
Camera zelf was 299 euro, in totaal was ik 376 euro kwijt (ook voor geheugen en verzendkosten). In de winkel is ie ook snel 100 euro duurder btw. Maar goed, als dit nu goed gaat heb ik dus hetzelfde :) Maar ik zit al de hele dag te wachten totdat ie komt... (hij is in de distributieroute?)

Andijvie 19-07-2005 14:57

Citaat:

perseus schreef op 19-07-2005 @ 15:45 :
De ontvanger moet toch vaak tekenen bij het ontvangen?
Nee hoor. Alleen als het aangetekend verstuurd wordt.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.