![]() |
"Seksueel" contact met veel mensen vs. relaties
Vandaag kreeg ik deze uitspraak onder ogen:
“Aangenomen wordt dat de meeste mensen met vrij veel personen een seksuele relatie zouden kunnen aangaan, dat ze op aanzienlijk minder mensen verliefd kunnen worden en slechts met enkelen een veilige hechte band kunnen aangaan!” Door Ab Meijs (psychologisch doctorandus) Nou weet ik het zelf nog niet echt, maar ik zie dit wel veel; mensen die ieder weekend als het even kan een ander zoenen, veel one night stands hebben en relaties die het niet langer dan een week uithouden, maar waarbij het niet lukt om een echte relatie op te bouwen.... Ik ben er nog niet helemaal over uit. wat vinden jullie van deze uitspraak? Graag met argumenten en/of voorbeelden.... |
Nouja, ik ben in elk geval wel zo iemand. Niet dat ik problemen heb met het aangaan en houden van relaties, maar wel in die zin dat ik met veel meer mensen seksueel contact kan hebben dan waarmee ik een relatie zou kunnen aangaan.
Even wat scherper geformuleerd, de eisen om ermee te neuken zijn lager dan de eisen om ermee te praten. |
Hmmja, seks kan je louter op lust baseren,
een relatie gaat dieper en daarbij ben je veel kieskeuriger. Als je een one-night stand zou hebben met iemand, dan maakt het je toch niet uit of je goed met hem kan praten, je hem vertrouwt, je met hem iets wil opbouwen... |
Jaa, daar zit wel iets in. Bij veel players komt voor dat ze tot heel lang niet echt verliefd kunnen worden.
|
uitspraak klopt
|
yup
|
Ja, dat is toch logisch. Er zijn echt ontelbare vrouwen waar ik wel seks mee zou willen hebben op dit moment, maar geen waar ik een relatie mee zou willen (op dit moment).
|
Klopt.
|
er zijn zoveel vrouwen die ik wel zou willen neuken (even heel grof gezegd) maar waar ik geen relatie mee wil en/of kan opbouwen :)
|
typisch geval van stating the obvious.
Seks is vrij makkelijk, een relatie onderhouden is in vergelijking daarmee veel moeilijker. |
Citaat:
|
wat nare man zegt.
|
Het klopt, maar dit geldt eigenlijk voor iedereen. Niet alleen voor mensen die elk weekend een one night stand hebben.
|
Citaat:
|
ik kan me inbeelden dat dit voor velen kan kloppen, maar toch niet voor mij :s
|
Denk het wel.
Je kan ws best makkelijk 'voor een avondje' met iemand zoenen of meer, maar echt verliefd worden en een relatie aan gaan, kost veel meer moeite dan even kort iets. Denk dat het voor iedereen ook wel mogelijk is, alleen wil lang neit iedereen seksueel contact zonder liefde of relatie :) |
Citaat:
Maar als we even het onderscheid maken tussen 'zou kunnen' (wat dan ook in de beginpost staat) en effectief doen, dan ga ik zeker akkoord met de uitspraak. Dan gaat het bij mij dus eerder over mensen seksueel aantrekkelijk vinden, en dat zijn er wel aanzienlijk meer :) Het al dan niet doen, heeft dan weer meer met principes en karaktertrekken te maken. |
Maar volgens mij gaat het ook om de vraag: als je iemand bent die vaak veel met anderen zoent of dergelijke, dat je dan iemand bent die het moeilijker vindt (in vergelijking met anderen) om een echte band op te bouwen in een relatie...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jup. Verliefd word ik nog maar zelden heb ik gemerkt.. Natuurlijk is het dan niet meteen zo dat ik met elke persoon hup het bed in duik, maar die grens is wel veel lager dan het aangaan van een relatie.
Kieskeurig :o :D |
volgens mij gaat het niet over het feit dat de grens lager ligt, maar dat de drempel voor iemand die vaak 'voor de lol' seksueel contact heeft veel hoger ligt om een hechte band op te bouwen met iemand, in tegenstelling tot iemand die dat dus niet voor de lol doet....
Ben er nog steeds niet helemaal over uit.... |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik duik buiten een relatie niet zo snel met iemand het bed in, zoenen daarentegen zit ik absoluut niet mee. :o |
Verliefd worden is twee, maar ik zou niet kunnen neuken met iemand waarbij ik geen mentale band voel. Dus puur uit lichamelijke aantrekkingskracht zou ik geen seksueel contact kunnen hebben.
Of misschien wel, ik heb het tenslotte nooit geprobeerd, maar ik heb er wel vaak bij nagedacht. |
Citaat:
|
Cool 'psychologisch docturandus' dat is mn vriendin ook bijna, klinkt belangrijk zeg. :D
Ik denk dat je na een leuke periode van rondsletten wel behoefte krijgt aan een vaste vriendin. Tenminste zo is het bij mij wel gegaan. Die 'periode' duurde maar een half jaartje. |
Ik ben het er wel mee eens. Het is veel makkelijker om je aangetrokken tot iemand te voelen (het uiten is een tweede natuurlijk, maar er zijn zat mensen), dan om verliefd te worden. En het is nog veel moeilijker om een goede vertrouwensband met iemand te kweken.
|
Citaat:
|
Zoenen deed ik gerust met iemand die ik verder nauwelijks gesproken had.
Gelukkig kwam ik er dan later achter dat het een 'goeie gozer' was (y) |
Citaat:
Voordat ik een vriend kreeg, zoende ik gemakkelijk ieder weekend (soms met meerdere jongens :o ) Vervolgens heb ik een relatie van 3,5 jaar gehad, waar ik alles ingestoken heb, en waarin ik zelfs geen andere jongen op de mond heb gekust. Nu is deze relatie 2 maanden uit, en ik moet zeggen dat ik weer aardig in mijn oude routine zit :o (al houd ik het nu wel bij 1 jongen in het weekend...) Op het moment dat ik een relatie krijg, zet ik op een of andere manier een knop om bij mezelf, heb ik ook absoluut niet de neiging om 'rond te sletten' (Ik citeer hier iemand anders ;) ) |
De uitspraak klopt, alleen zijn er denk ik meer mensen die liever een gewone relatie hebben dan een seksrelatie.
|
Ik heb tot mijn 20ste altijd vaste relaties gehad. In mijn optiek was er gewoon geen andere optie dan een relatie met iemand aangaan, en binnen die relatie seks te hebben.
Sinds mijn 20ste heb ik voornamelijk losse contacten gehad. Nooit echt one night stands, maar wel omgang waar het niet draaide om de emotionele band, maar de lichamelijke. Ik moet wel zeggen dat ik dus wel met een persoon moet kunnen praten wil ik er intiem mee worden. Simpelweg omdat lust bij mij via oog en oor werkt. Humor is daarbij heel belangrijk, als een man me aan het lachen kan maken, is het voorspel al gebeurd zeg maar :) Maar....van losse contacten word je niet eeuwig gelukkig. Het is geveinsd en tijdelijk geluk. Ik weet nu dat een relatie ( met de juiste persoon) veel meer geborgenheid en veiligheid geeft. Daarnaast weet je wat je aan een persoon hebt, en kun je van hem op aan. Dat mis ik wel..maargoed ik kies ervoor, dus ik mag maar beperkt klagen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |