![]() |
Drum 'n Bass
Ugh ;)
Ik vroeg me af of er nog drum 'n bassende mensen op 't forum hier te vinden zijn :) Drum 'n Bass is in Nederland nog niet echt groot, helaas, maar is wel in opkomst. Helaas zijn er over 't algemeen maar weinig mensen die de muziek kennen of kunnen waarderen. Drum 'n Bassende scholieren.com mensen verzamelt u :) Lijstje van me personal favorites Future Prophecies Pendulum Goldie Bad Company Black Sun empire Nu:Tone Logistics Dkay En nog wat kleinere lokale dj's. |
|
Och jongen, we hebben een heel subforum vol met drum 'n bassers hier, het heet: muziek. Die mensen met een andere smaak moet je er dan maar bij voor lief nemen :)
|
Ik ken dnbforum.nl :)
Het ging me eigenlijk nog nieteens zo zeer over de muziek, maar ook meer over de "lifestyle" discussie rond DnB. De meeste muziek stromingen hebben een soort van lifestyle die ermee geassocieerd wordt. Rap/punk/metal/gabber etc. hebben een bepaalde algemene kledingstijl, leefstijl, soms zelf bep. denkwijzen. Nu zeg ik niet dat iedereen die naar dat soort muziek luistert ook per-se daaraan voldoet, maar u get the idea. Nou is er bij DNB eigenlijk helemaal geen echt lifestyle aan te wijzen. Er is geen kleding waarvan als iemand dat draagt je denkt "ow, die houd van DnB". Er heersen geen echte meningen over andere groeperinen, etc etc. De meeste mensen dragen over 't algemeen een beetje skater kleding ensow. Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier anders over denken, het gevoel hebben dat er wel een lifestyle bij hoort, en wat die mensen dan denken dat dat is :) |
Mja, is op LS al tig keer discussie over geweest, het eindigt altijd met lekker elkaars stijl afzeiken dus probeer het hier eerst maar eens :)
|
Mijn vriend is er helemaal aan verslaafd en ik hoor dus niks anders, vind het meestal niks, maar djzinc, ed rush n optical, pendulum dat vind ik dan nog wel :cool:
[edit] oeh ik las het verkeerd. of er een lystile bijhoort; volgens mijn vriend zijn het allemaal mensen die niet kunnen dansen op normale muziek :) |
dat was een jaartje geleden helemaal de schit,
Dat mensen het nu nog luisteren :eek: |
ik ben zelf ook wel een dikke dnb fan en ik vind het juist alleen maar kut dat het hier in nederland steeds groter wordtn het mag van mij wel een beetje underground blijven. er is zeker een kledingstijl bij dnb alleen niet zo in nederland. in engeland heb je namelijk echt een huge ass scene en ook dnb in de top 40. daar lopen dus ook allemaal dudes rond die alleen maar ecko dragen en lijp kijken dat zijn dan een beetje die gasten waaraan je kan "zien" dat ze van dnb houden.
|
Ja ik vind het wel geinig zo af en toe, maar echt heel veel namen ken ik. Maar goed, de favorieten:
Black Sun Empire inderdaad Konflict Grooverider Ed Rush / Optical Roni Size Technical Itch |
Technical Itch is inderdaad heel vet :D
De vriend van "the exploding boy" heeft ook wel n beetje gelijk denk ik. Op DNB dans je zo anders dan op andere muziek met n beat... De meeste mensen die op DNB dansen kunnen 't idd vaak niet zo heel erg op "normale" muziek, maar andersom is dat net zo erg :) Ik wist ook dat DNB in the UK een heeel stuk groter is dan hier, niet voor niets dat de betere dj's daarvandaan komen :) Het kledingmerk Ecko kende ik dan weer niet... ff checken dan maar :) |
Ik hou van Drum 'n Bass.
|
Ik heb juist het idee dat veel mensen drum n bass kennen en dat iedereen het ook wel leuk vindt.
en over opkomst van drum n bass.. ik denk juist dat de populariteit weer aan het afnemen is. Ik vind dat veel mensen ineens breakcore en van dat meer panische muziek leuk gaan vinden naast drum n bass. |
Ltj!!!
|
Elke alto hier gaat nat op DnB.
|
Dnb is okay, breakcore is (y)
Venetian Snares Plastikman Doormouse Shitmat FFF Bong Ra Droon Dev-Null |
Citaat:
Njah, ik vind 't helemaal nie erg, laat 't maar een beetje groter worden... DNB in de amsterdam arena? :P |
Citaat:
Als genoeg mensen DnB diggen komt het vanzelf wel in de Arena. Ik zie het nog niet gebeuren. |
dnb? nooit van gehoord
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo ja, weet je dan toevallig hoe de afsluiter heet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het zo... eentonig.
|
in tegenstelling tot andere muziekstijlen :)
maargoed, nr's duren langer enz en dan valt het snel in herhaling idd. ligt ook erg aan de dj's. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ben zelf verslaafd aan Jungle....
en vooral het oldskool en ragga jungle genre denk daarbij aan Aphrodite Soundmurderer Kemet Crew Bong ra Family of Intelligence Noise Factory Dat er geen bepaalde lifestyle aan verbonden is, klopt naar mijn mening. ook al zijn de meeste d&b feestjes in de "underground scene"/ kraakbolwerken. |
dan zal daar een aparte scene voor zijn dan, ik ga veel naar freeparties, maar bijna nooit dnb (gelukkig)
|
Alles wat genoemd is, maar ik zal mn bek maar houden over 'dat is geen DnB, dat is Breekkoor tomeeto tomaato blabla'.
DJ Marky it is (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
noisiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Citaat:
dat was ik dus (y) |
CDataKill _o_
meer breakcore/idm/weetikwat http://www.adnoiseam.net/label/catal...ll-eve_ill.mp3 http://www.adnoiseam.net/label/catal...Milla_Meta.mp3 http://c8.ameth.org/zhark/Zhark%201205_Cdatakill_B2.mp3 http://www.adnoiseam.net/label/catal...he_siamese.mp3 LUISTEREN die hap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb nog geen panacea voorbij zien komen |
calyx - no turning back en alle noisia platen, meer heb je van nieuwe releases niet echt nodig
en dan de klassiekers zoals teebee - black science labs, matrix - sleepwalk, polar - still moving, ram trilogy - molten beats etc en het schijnt dat het brabantse hit-trio larry cook aan het eind van de zomer enkele zeer harige hoovers neer gaat zetten |
Citaat:
in 7 minuten een nummer minimaal op bouwen, stapje voor stapje met dan telkens een drumlijntje erbij, en een snare, cool ja. bong ra is ZEKER geen breakcore, eerder mislukte raggapopcore, als je het al core kunt noemen. wat hardere drum n bass ofzo. hoe vet is die SickSickSick MPH mix, dat ligt meer tegen de breakcore aan. |
:evil:
Hardstikke leuke muziek! Vooral 187 en Tech Itch, goede kerels! |
Citaat:
|
Ik ga binnenkort naar DnB feest. Te vette muziek, hoewel ik jungle eigenlijk vetter vind. Maar weet ook eigenlijk niet echt wat ik van feest moet verwachten. Wat wordt er ook voor genotsmiddelen gebruikt voornamelijk, is wel belangrijk. Alcohol? Wiet? xtc?
|
nou ik denk als jij heroine gaat shotten dat niemand moeilijk doet.
Wtf maakt nou uit wat belangrijk is, doe gewoon wat jij wilt. Maar goed over het algemeen is het vooral blowen en alcohol. Ten minste ben al lang niet meer geweest ofzo, maar ja. Voor de rest, verwacht vooral veel lachende, dansende en aardige mensen. Geen agressiviteit. |
http://student-kmt.hku.nl/~lennart4/...inhart_01a.mp3
zelf gemacht, staat ook op geklooi forum.. crossposten de gekste. |
Citaat:
|
niet offtopic gaan he freek! :mad:
vsnares vsnares vsnares\m/<3 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |